Ha komolyan gondolod…





Az internetes pénzkereseti módok közül a leghatékonyabb, ámde legkomplexebb a saját termékek, szolgáltatások internetes értékesítése. Reklámokat kitenni az oldalra sokkal egyszerűbbnek tűnik, mint bármit is konkrétan eladni, pedig nem kell sokkal több ahhoz, hogy a saját portékádat értékesítsd, mint ahhoz, hogy reklámbevételekkel sikereket érj el, és a saját termékértékesítésben sokkal nagyobb bevételi lehetőségek vannak.

Saját példa: napi átlagosan 800 látogató az oldalamon havonta kb. 50.000 Forint reklámbevételt hozott. Ezután átálltam a saját termékek értékesítésére, ami havonta 150-200 ezer Forintot jelentett. Ez azért elég jelentős különbség és jól bemutatja azt is, miért érdemesebb reklámbevételek helyett saját termékek, szolgáltatások értékesítésével foglalkozni az interneten.

Kétféle úton indulhatsz el, ha saját termékeket , szolgáltatásokat szeretnél értékesíteni az internet segítségével:

  1. a honlapod és a blogod segítségével eléred, hogy a vásárlók elérjenek téged, majd pedig offline vegyék igénybe a szolgáltatásaidat

  2. a termékeidet, szolgáltatásaidat on-line lehet megvásárolni, igénybe venni, de legalább megrendelni.

Az első esetben a blogod, a honlapod gyakorlatilag csak reklámozza, ismertebbé teszi az üzletedet, ez akkor jó, ha olyan termékeid vagy egyedi szolgáltatásaid vannak, amikhez feltétlenül szükséges a személyes találka is. Egyik ügyfelem honlapján például csak a tanácsadásra való jelentkezésről van szó, azt érjük el, hogy találkozzanak vele, aztán majd ő segít összeállítani azt az egyéni tervet, ami magában foglalja a megfelelő termékek megvásárlását is.

Amennyiben szolgáltatást nyújtasz, egy jó szakmai bloggal megalapozhatod, hogy mindazok, akik ilyen típusú szolgáltatást szeretnének igénybevenni, azok téged keressenek. Fordítás, programozás, tolmácsolás, korrektúrázás, újságírás, fotózás és hasonló szolgáltatások esetén már több ilyen sikeres bloggal találkoztam.

A második esetben készíthetsz egy webshopot is, de létrehozhatsz egyedi termékértékesítési oldalakat is.

Ha induló vállalkozás vagy és még nincs terméked vagy szolgáltatásod, akkor sokkal egyszerűbb a helyzeted, mert először nem a terméken kell gondolkodnod, hanem egy jó piacot kell találnod, olyan piacot, ahol sok vásárló van, nekik vannak jól körvonalazható problémáik, azaz van kereslet, majd pedig ehhez találhatod ki a megfelelő terméket vagy szolgáltatást.

Ez a modell azért nagyon jó, mert itt „biztosra mész”, hiszen olyan piacon indulsz el, ahol van kereslet, és olyan terméket hozol létre, amire biztosan lesznek vásárlók. Sőt: még termék nélkül is elindulhatsz!

Gondolj csak a tanfolyamokra: befizeted a nyelvtanfolyam árát a nyelviskolában, de a szolgáltatást, azaz magát a tanfolyamot, csak a fizetés után kapod meg. Itt ugyanerről van szó: meghirdethetsz egy on-line tanfolyamot, amit e-mailben, egy zárt blogon, vagy webinárium formában tarthatsz meg, és csak akkor kell megtartanod a tanfolyamot, ha sokan jelentkeztek rá.

Ugyanez működik dobozos termékekkel is, meghirdeted, hogy lesz egy CD-ROM-od az adott témáról, és csak annyi példányt kell legyártanod, amennyit megrendeltek. Sőt: a kivitelezést megfinanszírozhatod a befizetésekből is, így nincs szükséged önerőre sem a gyártáshoz.

Ugyanerre jók az ún. előfizetéses rendszerek is, itt egy klubtagságot, vagy egy havi frissítésű magazint, tanfolyamot hirdetsz meg, azonban megvalósítanod csak akkor kell, ha vannak rá jelentkezők is.

Most ez utopisztikusnak tűnhet a számodra, pedig én is így indítottam az elő tanfolyamaimat: létrehoztam egy weboldalt, folyamatosan növeltem a látogatottságot, építettem a listát, és 4 hónap után elindult az első tanfolyam, amire kapásból volt 12 jelentkező, akik miatt már érdemes volt elkészíteni a tanfolyam anyagát.

Fizikai termék esetén is működhet az internetes előrendelés, így csak annyit kell megrendelned, amennyire valóban szükség van.

De mi a helyzet a webshopokkal?

Amennyiben sokféle terméked van, akkor egy webshop révén tehetsz szert internetes bevételre. Itt sem elég azonban csak feltölteni a termékeket és várni a sült galambot. A webshopokba azért mennek a látogatók, mert:

  • tájékozódni szeretnének az árakról, a termékek paramétereiről és

  • vásárolni akarnak

Tehát el kell érned azokat, akik éppen vásárolni szeretnének és rá kell venned őket, hogy mihamarabb vásároljanak is, ha ugyanis nem teszik meg, akkor nem fognak visszatérni az oldaladra.

Illetve a termékekkel kapcsolatban sok hasznos információt kell adnod, olyanokat, amiket más webshopokban nem találhatóak meg, mert ezzel lojális látogatókat és vásárlókat szerzel.

Webshopot akkor érdemes indítanod, ha a termékeddel kapcsolatban egyértelmű, mire való és konkrétan keresnek a felhasználók ilyen típusú termékekre. Például, ha ruhákkal vagy elektronikai cikkekkel foglalkozol, akkor itt egyértelmű, miről van szó, de például a komplex, ismeretlen márkájú fogyasztószerek, méregdrága kozmetikumok, különleges takarítóeszközök, légtisztítók vagy víztisztítók esetében nem szerencsés választás a webshop, mert ezeknél a vásárlók igényét is fel kell kelteni a termék használatára.

Az internetes pénzkereseti lehetőségek egymással kombinálhatóak is: ha van egy jó oldalad, akkor azon el tudod adni a saját termékeidet is, de ha van szabad kapacitásod, mások termékeit is megpromózhatod vagy alkalmilag részvehetsz partnerprogramokban is (pl. a téli utazási ajánlatokat összegyűjtő oldalad adatbázisának nyáron eladhatsz néhány nyári utat is). Ezenkívül még többféle kombináció elképzelhető, a lényeg, hogy próbáld ki, teszteld, hogy nálad milyen variáció hozza a legjobb eredményeket.

Ha nem hiszel a vakszerencsében, akkor nézd meg, hogyan csináltak más anyukák működő online vállalkozást. Klikk! >>





31 Comments

  • Vali

    Reply Reply 2013. július 01. hétfő

    Nagyon tetszenek a cikkeid,mindig csipegetek belőle számomra hasznos infókat.Én most a főállású anyaság után egy szociális szolgálatnál találtam állást,a kicsi még itthon,nincs az oviban hely,így az alvás rovására művelődöm az anyagodból,de igyekszem lépést tartani,a blogomat is bővítgetem.
    Engem olyan témakör is érdekelne,hogy non-profit segítő szolgálat létrehozása net igénybevételével.Ezt is szeretném beépíteni a tevékenységeim közé.Erre is van recepted?

  • José Gabriel Weinberger

    Reply Reply 2013. január 29. kedd

    A nyolc gramos kávépárna, amit ajánlunk, egy csészére van, használható Philips Senseo kávé gépbe. A kávépárna már szálitási költségekkel együtt, São-Paulotol-Budapestig,80Ft/darabja. Csomagolunk örölt-pörkölt 100% jó minöségü braziliai kávét, SAJÁT MÁRKÁRA portugál/angol/magyar felirattal.
    Ebböl, meggazdagodni nehéz,de egy jó mellék bejövetelt biztosithat.
    Ölel, Öcsi

    p.s.Nagy áruházaknak,super-marketeknek, stb ajánlható. Két olasz gépünk van, ezek automatikusak és 240 kávépárnát csomagolnak percenként.

Leave A Response

* Denotes Required Field