Hát ez nekem kínai… (nagyon kezdők figyelmébe)





Néhányan jeleztétek, hogy beszéljek már magyarul, mert a szöveg felét szótárazni kell 🙂 Ezért most a kezdők számára összefoglaltam a legfontosabb látogatottságnöveléssel kapcsolatos fogalmakat.

Ha profi vagy, akkor ez a cikk nem neked szól. Megpróbáltam úgy összefoglalni és megfogalmazni a leggyakrabban előforduló fogalmakat (elsősorban azokat, amiket ti is megkérdeztetek) a látogatottságnövelés téma kapcsán, hogy még a 4 éves fiam is megértse 🙂 Ha tehát tudományos megfogalmazásra vágysz, ez nem a te cikked, ha viszont szeretnéd megérteni, miről is beszélünk, akkor most figyelj ide, mert ennek az írásnak minden szavát érteni fogod!

Adwords A Google Adwords szolgáltatása kattintás alapú reklámlehetőség, amelynek lényege, hogy a reklám megjelenésért nem kell fizetni, csak azért, ha valaki rá is kattint a hirdetésre. Ezt hívják PPC (pay-per-click), azaz kattintásalapú hirdetésnek.

Gerillamarketing Ide tartozik minden nem hagyományos reklámozási mód, eszköz, ami nem a megszokott reklámfelületeken (pl. tv, rádió, óriásplakát) jelenik meg.

Keresőoptimalizálás Lásd SEO

Konverzió Annak a mértéke, hogy milyen mértékben sikerül elérned egy adott előre kitűzött üzleti célt. Például ha az üzletedbe naponta 100 vásárló tér be és abból 1 vásárol, akkor 1% a konverzió.

Közösségi marketing A közösségi oldalak (pl. iwiw, Facebook, LinkedIn) jó lehetőségeket teremtenek a kapcsolattartásra, mások elérésére, de előre le kell szögeznem, hogy közvetlen értékesítésre nem alkalmasak! Ezzel szemben hasznos információkat, linkeket megoszthatsz ezeken az oldalakon. Ha résztveszel a közösségben és nem csak magad reklámozod, akkor kapcsolatépítésre szuper megoldás ez (olyan, mintha elmennél egy partira és beszélgetnél, esetleg névjegyet váltanál néhány emberrel, de direktben ott sem kezded el reklámozni az üzletedet)

Linképítés A linképítés lényege, hogy az oldaladra mutató linkeket szerzel (pl. regisztrálsz linkkatalógusokban, mint amilyen pl. a lap.hu)

PageRank A Google rangsorolási tényezőinek egyik eleme, amelyet több tényező alapján számolnak ki, ezek közül az egyik legjelentősebb az oldalra mutató linkek száma. Ez a szám 1-10-ig tartó skálán jelzi az oldal fontosságát a Google számára. Minél nagyobb az érték, annál fontosabb, relevánsabb az adott oldal. Az értéke kerekített, a valódi érték titkos. Vannak azonban olyan eszközök, amelyekkel megtudhatod a kerekített értéket (pl. a Google Toolbar vagy Firefox alá a Search Status). A PR értékeket általában negyedévente teszik közzé. Bővebben: http://hu.wikipedia.org/wiki/PageRank

RSS (Really Simple Syndication) Az RSS lényege, hogy egy adott weboldal (blog, fórum stb.) tartalmát egy szabványosított fájlba teszi (egy XML fájlba lásd lejjebb), ami által a tartalmak alkalmassá válnak arra, hogy a tartalmukat megosszuk másokkal (pl. beilleszd egy weboldalba, vagy nyomon tudd követni a frissítéseket az RSS olvasódban).

Mire jó ez neked? Arra, hogy a kedvenc blogjaidat oldalaidat ezentúl ne kelljen egyesével megnyitni, ha kíváncsi vagy rá, mi frissült, hanem egyetlen helyre (az RSS olvasóba, mint amilyen pl. a Netvibes, vagy a Google Reader) tudod betenni őket és egy helyen olvashatsz minden téged érdeklő tartalmat.

SEO Más néven keresőoptimalizálás. A keresők felől érkező látogatószám növelése a keresők rangsorolási tényezőinek figyelembevételével. Ezek a rangsorolási tényezők lehetnek a PageRank (ld. feljebb), a kulcsszó-sűrűség, a rámutató linkek száma és még sok minden más.

SEM (Search Engine Marketing) keresőmarketing, ebbe beletartozik minden, ami egy adott honlap láthatóságát növeli a keresőben, így a SEO, valamint a fizetett reklámok, linkek, hirdetések, szövegírás is. Bővebben: http://hu.wikipedia.org/wiki/SEM

Trackback Annak a módja, hogy egy másik emberrel tudasd, hogy hivatkoztál a blogjára. Ha a másik blogon található trackback linket beilleszted a bejegyzésedbe, akkor a bejegyzésed linkje a hivatkozott oldalon megjelenik.

Twitter A Twitter egy mikroblog rendszer, amiben 160 karakternyi üzeneteket lehet küldeni. Bejelölheted az ismereőseidet, követheted az üzeneteiket. A rövid információk megosztásának eszköze, előnye, hogy azonnali visszajelzésre ad módot, tehát kapásból válaszolhatsz az üzenetekre, a hozzád intézett kérdésekre. Engem itt találhatsz meg a Twitteren: twitter.com/vidaagi

Videómarketing Lényege, hogy videókat készítesz, amelyeket videómegosztókon keresztül (pl. Youtube, Videa) teszel elérhetővé. A videók lehetnek hasznosak (oktatóvideók, előadások felvételei, “hogyan csináld” videók), viccesek, érdekesek, a lényeg, hogy értéket adjanak a nézők számára és ezáltal felhívják az oldaladra a nézők figyelmét.

Vírusmarketing Olyan anyagok (videó, prezentáció, kép, e-mail, tanulmány stb.) tartoznak ide, amelyek hasznosságuknál, érdekességüknél, szórakoztató mivoltuknál fogva “maguktól” terjednek el az interneten (a felhasználók továbbküldik, megosztják őket)

Web2.0 Olyan webes szolgáltatások gyűjtőneve, amik a közösségre épülnek, azaz nem egy tartalomszolgáltató van, aki cikkeket, képeket, videókat nyújt a felhasználóknak, hanem az oldalra látogatók közösen alakítják a tartalmakat. Ilyen szolgáltatások pl. a videómegosztó oldalak (pl. Youtube), képmegosztók (pl. Flickr, Picasa), linkmegosztók (pl. linkter.hu, del.icio.us), RSS alapú egyéni kezdőlapok (pl. Netvibes). A web2.0 a marketinget is megváltoztatta, a tömeges méretekben nyújtott szolgáltatások helyett előtérbe kerülnek az egyéni igényeket kiszolgáló megoldások. Bővebben: http://hu.wikipedia.org/wiki/Web2

Widget eszközt jelent, pl. blogokban az oldalelemeket nevezik widgetnek. A netvibes-en pedig a különböző típusú kis dobozokat, amiket feltehetsz a különböző netvibes lapjaidra. Pl. link, weboldal, jegyzettömb, teendők, naptár…





15 Comments

  • Attila

    Reply Reply 2014. március 05. szerda

    Köszi, hasznos cikk, még így évek távlatából is 🙂

  • admin

    Reply Reply 2009. május 27. szerda

    Edit, a Google keresésnél több szerverről jönnek vissza az adatok, ezért lehet eltérés két keresés között.

  • Edit

    Reply Reply 2009. május 26. kedd

    Köszi Zsolti, ellenőriztem, a helyezésvizsgáló szerint az egyik kulcsszavamra a 6. pozicíóban vagyok, viszont, ha beírom a kulcsszót a második helyen jelenik meg az oldalam. A másik kulcsszóra a 16. pozicíót mutatja, viszont az oldalam a 34. helyen van.

    Nagyon kezdő vagyok még, úgyhogy nem igazán tudom, melyiket kell irányadónak tekinteni.

    Számomra inkább az volt az érdekes, hogy az első kommentemnél még a második oldalon voltam, most viszont rögtön egy portál után a második helyen.

    Edit

  • Zsolti

    Reply Reply 2009. május 26. kedd

    Edit, nem kell rákeresni, végignézni, van erre megoldás, pl. a seotools oldala, megmondja, az oldalad a megadott keresőszóra hányadik!

  • Edit

    Reply Reply 2009. május 26. kedd

    Szia Ági,
    Csillához hasonlóan nekem is csak pozitív tapasztalataim vannak a linkelés eredményét illetően. Nemcsak a látogatók száma nőtt a linkelés által, hanem a kulcsszavaim alapján végre “elérhető” távolságban vagyok a keresőben.

    Az egyik kulcsszavamnál két hónappal ezelőtt még nekem sem volt türelmem megkeresni az oldalamat, a 30. oldalnál abbahagytam. A másiknál az “előkelő” 19. oldalt bírtam elfoglalni.

    Csilla írását olvasva ma kíváncsiságból rákerestem (két heti kemény linkelés után): az egyik kulcsszavammal a 4. oldalon vagyok, a másikkal viszont a 2. oldalon, 3 hellyel alattad.

    Rengeteg munka van benne, de az eredmény is látványos!

    Köszi Ági!

    Edit

  • Csilla

    Reply Reply 2009. május 25. hétfő

    Köszi… és a segítséget is! Tényleg sokat számít!!! 🙂

  • admin

    Reply Reply 2009. május 25. hétfő

    Csilla, gratulálok az eredményeidhez 🙂 Látod, csak csinálni kell és megy is 😉

  • Csilla

    Reply Reply 2009. május 24. vasárnap

    Ági,
    köszi az infókat (bár már nem tartom magam kezdőnek, még ebben a gyűjteményben is tudtál újat mondani). Sajnos a webinárium nem kérdés, esküvőn leszek éppen, de lehetséges, hogy egy következőre én is befizetek, mert hiányosak az ismereteim, és klassz, hogy Te így összefüggéseiben látod az egészet (meg hogy igaziból értesz hozzá).
    A keresőoptimalizálás, linkgyűjtemények és társasági oldalak fontosságát a saját üzletemben is látom/érzem.

    Amióta végre rászántam két teljes napot, hogy minden célzott linkgyűjteménybe beiratkozzak, folyamatosan 100 fölött (néha 200 körül) van a napi látogatottságom, ami egy dilettánstól szerintem szép eredmény. Pörögnek a weblapjaim, a blogjaim (s ami még jobb, a kismamáim is egyre jobban fel vannak dobva a sikerélményeiktől).

    Érdekes viszont amit egészen más témakörben, privátban csináltam “magamnak” (és persze másoknak), kedvtelésből, nem üzleti célból, arra nincs is akkora zümmögés!
    Ami persze nem baj, csak megint a főszabályt erősíti, hogy amelyik szekeret nem tolják, az nem halad. Igaziból semerre sem!
    S tulajdonképpen a webes múltam első féléve is ilyen volt üzletileg. 2007-ben egy bazinagy hazugságnak és szemfényvesztésnek tartottam az internetes üzletépítést, távmunkát! Hisz mindenki utálja a spameket, és egyáltalán… ki a fenét érdekelne bármi is, amiről egy idegen ember beszél. Nem tudtam, hogyan lehetne bizalmi hidat építeni az emberek felé, nem tudtam, hogy adjam el magam. Ehhez képest most már ebből élek, nem is rosszul, és mindez prímán megy (kivéve a szó szerint technikai részt, ott még vannak fehér foltok rendesen).
    Napi 1-1,5 órai melót teszek bele, no meg a hétvége egyik (teljes) délutánját, és tízszer nagyobb a látogatottságom, amikor még hetente többször adtam fel apróhirdetéseket, meg írogattam fűnek-fának.
    A Twitter, Tagged és a többi 5-6 társasági oldal gyönyörűen beindította a nemzetközi üzletemet, teljesen indirekt módon, kizárólag az érdeklődésből kiindulva. Klassz, hogy ezek vannak! (Apropó! Twitteren már követlek!)

    Ez egy nagyon értékes szakmává kezdi kinőni magát, amihez jó lenne jól érteni, ugyanolyan profin, mint a többihez, egyre inkább úgy érzem, hogy ezt meg kell lépnem!
    Úgyhogy nagyon jó, hogy Te vagy nekünk… s ami késik, nem múlik, megyek én még a “Te utcádba”, addig is kösz az itteni hasznos infókat (is). 🙂
    Jó, amit csinálsz, ráadásul jól csinálod. Köszönjük neked!!! 🙂

  • admin

    Reply Reply 2009. május 22. péntek

    automatikus

  • OkosKismama

    Reply Reply 2009. május 22. péntek

    Köszi! És ez automatikus, vagy a két blogtulajdonosnak meg kell egyeznie benne?

  • Vida Ági

    Reply Reply 2009. május 22. péntek

    Moni, amikor Te írsz egy cikket, akkor oda teszed fel annak a blognak a trackback linkjét, amire hivatkozni szeretnél és a másik blogon jelenik meg a te linked ennek folytán.

  • OkosKismama

    Reply Reply 2009. május 21. csütörtök

    Csak hogy kekeckedjek: 140 karakter a Twitter 🙂 Amúgy nagyon jó összefoglaló, én is tanultam belőle. A Trackbacket még nem egészen értem, vagyis értem, de a gyakorlatban nem világos, hogy ki rakja fel az adott blogra: a blog tulajdonosa vagy az, aki egy másik blogon hivatkozott rá?

  • Moroandi

    Reply Reply 2009. május 18. hétfő

    Én is a férjemet kértem meg, hogy olvassa el a látogatószám növelésről szóló bejegyzésedet, köszönöm a szótárt, nagyon hasznos.

  • tara

    Reply Reply 2009. május 18. hétfő

    Köszi Ági! Már megint sokat tanultam. Már tudom használni az RSS-t! A többi is “világosodik”. 🙂

Leave A Response

* Denotes Required Field