Hogyan növekszik egy blog?





A kezdő bloggerek többsége nagy lelkesedéssel és hittel vág neki az írásnak. Naponta többször nézegetik a statisztikáikat, örülnek, ha kettővel többen jönnek szerdán, mint kedden és örömtáncot járnak, amikor végre megérkezik az első komment. Aztán a lelkesedés alábbhagy, mert a látogatottságban elérkezik egy plató, ahonnan hetekig, hónapokig nincs előrelépés és fogalmuk sincs, mit tehetnének. De hogyan is tesz szert ismertségre egy blog?

1. Tartalom által

szeresd, amiről blogolsz!Ha szereted, amiről írsz, akkor egyre jobban fogsz írni. Az első bejegyzések még talán nagyon sutának hatnak, talán még kicsit görcsös vagy, de ha igazán érdekel a téma és szereted, akkor

  • egyre érdekesebben fogsz írni
  • egyre jobban elmélyedsz a témában és egy csomó új dolgot is tanulsz róla
  • egyre jobban rá tudsz hangolódni az olvasóid kérdéseire, igényeire
  • sosem fogysz ki a témából

A jó tartalom mindig sikerre talál az olvasók körében, spontán továbbadják, megosztják, de ez nem az első nap fog megtörténni, időt kell neki hagyni. Ha szereted a témát és rendszeresen írsz, akkor pedig nem csak az olvasók, a keresők is szeretni fognak.

2. SEO által

blog seoA kezdő bloggerek gyakran elhanyagolják a keresőoptimalizálást, csak a legfontosabb alap lépéseket teszik meg, holott a keresőoptimalizált szövegírás folyamatos, rendszeres feladat, amit ha minden egyes blogbejegyzés megírásakor figyelembe veszel, sokkal nagyobb keresőforgalomra teszel szert, mintha “csak úgy” írogatsz.

Figyelned kell arra, mi a bejegyzés címe, mik a fő kulcsszavai, megfelelő-e a kulcsszósűrűség, mi lesz a linkje, milyen ALT-tageket teszel a bejegyzésben szereplő képekre, milyen linkek milyen linkszövegekkel mutatnak majd rá és milyen oldalakról. Kiemelném az utolsót: ha rendszeresen mutatnak a bejegyzéseidre is új linkek (ezt mélylinkelésnek hívják egyébként), azzal nem csak a keresőben szerezhetsz jó pozíciókat magadnak, hanem közvetlen látogatókra is szert tehetsz, akik a linkekre kattintanak.

3. Rajongók által

blog látogatottságHa jó a tartalmad, spontán terjed a híre. Nem csak a közösségi médiában, ahol te magad is megoszthatod a tartalmadat, hanem úgy általában is továbbadják egymásnak az emberek a hírét. Például szóban. Vagy fórumokon. Vagy Twitteren és Facebookon való megosztás révén, vagy a Facebook “Like button”-jának segítségével. Figyelj oda azokra az emberekre, akik szívesen kommentelnek az oldaladon, akik lelkes olvasóid, ha hozzászólnak, reagálj rájuk, válaszolj nekik.

Aktivizáld néha az olvasóidat nyílt napok (amikor egy napig lehet tőled kérdezni bármit a blogban), ingyenes webkonferenciák (a Wiziq.com-al meg tudod oldani) vagy élő közvetítések (ustream.tv) által.

A megosztást lehet ösztönözni játékok révén is, de a legnagyobb értéke mégiscsak annak van, ha spontán terjed a híred, ehhez pedig újfent az 1. pontban foglaltakra van szükséged.

4. PR által

blog prHa érdekes a témád, az újságírók hamarosan maguktól is jelentkezni fognak nálad. Mostanában sok blogger ismerősömet keresik meg, mert a bloggerek többnyire egy-egy téma alapos ismerői, rálátásuk van az adott kérdéskörre és az olvasóikkal is kapcsolatban állnak, tehát tudnak segíteni más riportalanyokat is keresni 1-1 cikkhez.

De a médiába be lehet kerülni például saját felmérések révén is, amiket a blogod olvasói körében végzel el. Olyan témát válassz, ami aktuális, egyébként is foglalkozik vele a média és ami kapcsolódik a szakterületedhez, valamint amiről hiteles adatokat tudsz szerezni a felmérésed révén. Az így elkészült sajtóközleményeket sok online portál szinte automatikusan közli, mások megkeresnek és további kérdéseket tesznek fel majd, ezért add meg az elérhetőségeidet is.

Nyilvánosságot jelenthetnek a rendezvények is, amik sajtómegjelenéseket is hozhatnak. Például ha az egy témához tartozó vagy egy célcsoportnak tartozó bloggerek közösen szerveznek egy szakmai napot (pl. gasztrobloggerek az egészséges táplálkozásról), vagy ha

5. Kapcsolatok által

bloggerekA blogolás látszólag egy magányos műfaj, de mint a fentiekből kiderült, korántsem az, hiszen az olvasóiddal is kapcsolatot kell ápolnod. De nem csak velük: kapcsolatot kell építened a többi bloggerrel is. Első lépésként például hivatkozhatsz rájuk a cikkeidben, felveheted őket a blogrollodba, vagy meghívhatod őket vendégblogolásra, esetleg egy nyílt napra szakértőként. A közösségi oldalakon számtalan módja van, hogy felvedd velük a kapcsolatot, vedd fel őket ismerősnek, lájkold, oszd meg a tartalmaikat, szólj hozzá a bejegyzéseikhez, a Twitteren válaszolj nekik vagy retweeteld a tartalmaikat néha. Ezzel fokozatosan kialakul köztetek egy kapcsolat, amit idővel meghívásokra, vendégbejegyzésekre, közös akciókra lehet váltani majd. De az első lépést tedd meg nyugodtan te.

Melyiket csinálod meg elsőként?





27 Comments

  • Boldog Ági

    Reply Reply 2012. február 22. szerda

    Kedves Ági!

    Nagyon köszönöm ezt a bejegyzést. Érthető, hasznos tippeket összefoglaló írás. Az esküvői ipar bűvkörében elég nehéz a felszínre törni, de most ismételek, praktikáidat összegzem és próbálok egy új oldalt felépíteni! Köszönöm!

  • Nordsmetal

    Reply Reply 2011. október 08. szombat

    hát igen, van akinek meg az összes többi pont megy, nekem kivétel az egyes, van aki nem találja meg a magának megfelelő témát, csapong mint én, még keresem önmagam, h miről kéne írnom, több blogom is van, de sajnos túl ritkán írok

  • Szabina82

    Reply Reply 2011. április 09. szombat

    Szia Ági!

    Szeretnék megosztani egy történetet, mert szerintem nem szabad elmenni mellette szó nélkül.
    Egy blogger elindított egy játékot, melynek révén sok-sok blogra került ki az ő blogjának a linkje.

    A játék lényege, hogy ha van egy blog amit szeretsz, vagy szimpatikus az írója, akkor ezt egy jó szóval ismerd el. Tedd ezt úgy, hogy a játék indító blogjának a linkjét is tedd bele az elismerő (dicsérő) megjegyzésedbe a jutalmazni kívánt blogon.

    Na most ha te, mint blogger egy(vagy több) ilyen elismerést kaptál, akkor azt jelezd emailben az ötletgazdának egy a megjegyzésre mutató link kíséretében, és a játék végén az emailen jelentkezők között kisorsolja az egyik termékét.

    A játék jobban terjedt a blogspoton, mint az influenza. Kedves kis kezdeményezésnek tartotta mindenki, és szórták a jó szót mindenfelé!
    Az ötletgazda blogjára mutató linkek pedig gomba módra szaporodtak!

    Szóval ez is egy módja a blog népszerűsítésének!

    Kívánok további jó munkát!

    Üdv:
    Szabina

  • Noé

    Reply Reply 2011. március 19. szombat

    Kedves Ági! Szerettem volna letölteni a cikkben említett, keresőoptimalizált szövegírással foglalkozó tanulmányod a Scribdről, de mostanra archívumba került, így nem lehet már ingyen letölteni. 🙁 Szeretném kérdezni, hogy le tudnám tölteni esetleg máshonnan ezt az írásodat? Köszönöm! Üdv: Noémi

  • pulykakakas

    Reply Reply 2010. szeptember 22. szerda

    Kedves Eszter!

    Lehet, hogy már késő, lehet, hogy még nem. Épp tegnap írtam le elég részletesen a Bloggeren a saját domain beállítását. Hátha segít egy kicsit. (Hogy ezek után ma, hogy keveredtem pont ma erre az oldalra ide az viszont rejtély.)

    http://www.pulykakakas.hu/b/blogger-sajat-domain/

    A cikk meg nagyon jó, sok megszívlelendő tanács van benne. Az oldal címe alapján nem is gondoltam, hogy a blogolásról ilyet sokat lehet itt tanulni. Meg azt se, hogy egy kismamablog olvasója leszek 🙂

  • Méhész Lászlóné Szilvi

    Reply Reply 2010. szeptember 08. szerda

    Kedves Ági!
    Én még csak tervezgetem, hogy belevágok a blogolásba, de nagyon sok hasznos tanácsot, tippet merítek írásaidból! Mostmár ideje lenne valóban elkezdenem, a tervem kész.
    Köszönöm!

  • VGabor34

    Reply Reply 2010. augusztus 28. szombat

    Szia Ági!

    Nemrég kezdtem blogolni, és nem is gondoltam mennyi mindenre kell majd figyelnem. Nagyon örülök, hogy megosztod a tapasztalataidat, és nem kell elkövetnem mindenképpen felesleges hibákat. 🙂

    Üdv: VGábor34

  • Arwenvirag

    Reply Reply 2010. augusztus 07. szombat

    Kedves Ginger!

    Szerintem az egy járható út, amit Ági javasolt.
    Ha a partnereid is látják, hogy valamit vállalsz a kaució
    fejáben, talán bátrabban áldoznak a megjelenésükért pénzt.
    Esetleg kérhetnél először kevesebbet, mondjuk 10.000 Ft-ot, aztán ha beválik a módszer, kialakul a bizalom, még mindig módosíthattok az összegen. Engem pl. egy ilyen konstrukció érdekelne!

    üdv
    Arwenvirag

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. augusztus 05. csütörtök

    Ginger, a legtöbb helyen tényleg nem kérnek ilyen összeget, hanem csak eredményalapú elszámolás van. A cégek is gyanakszanak már, mert úgy gondolkodnak: mi van, ha mégsem adsz el nekik elég terméket, vissza fogod-e akkor adni nekik a pénzüket, hogyan és mikor kaphatják vissza. Tehát ezt a kifogást kéne kezelned. Mondjuk azt mondani, hogy ha pl. 3 hónapon belül nem adsz el nekik annyi terméket, amennyinek ennyi lenne a jutaléka, akkor teljesítményarányosan visszafizeted a pénzt.

  • Ginger

    Reply Reply 2010. augusztus 05. csütörtök

    Kedves Ági!

    Nem tudom, hogy jó helyen kérdezek-e tőled!! Remélem azért kérdésem válaszra talál!
    Indítottam egy honlapot, ha nem baj nem szeretném most kiírni a nevét!
    Több cég, termékét árulom az oldalon jutalékos rendszerbe.
    Mondok egy példát: XY Kft. 500 ft-os hajkeféjét árulom az oldalamra érkező ügyfeleknek, ezután én megkapom a 10% jutalékomat az XY Kft.-től.
    Eddig minden szuper, de én azt kértem a cégektől, hogy ha az én oldalamon szeretnék reklámozni cégüket fizessenek nekem 20 000ft kauciót, amit a késöbbiekben jutalékként használhatnak fel. Nos itt kezdődik a probléma, van aki kifizetné, de többségük teljesen elzárkózik a kaució fizetésétől. Szívesen csatlakozik oldalamhoz, de nem szeretne kauciót fizetni,mert a többi ilyen oldalon nem kérnek ilyen összeget! Segíts nekem! Mit rontottam el? Rossz a megfogalmazásom? Nem kauciónak kellet volna meghatároznom?
    Vagy most hogyan tovább? Töröljem el a kauciót, de akkor azt gondolják, hogy nem működő cég vagyunk?
    Kérlek segíts nekem!
    Mit tegyek?
    Köszönettel:
    Ginger

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. augusztus 03. kedd

    Hanna, nyilvánosságot szerezni tudsz eseményekkel (különféle rendezvények), jótékonysági megmozdulásokkal, felmérésekről szóló sajtóközleményekkel és még számtalan dologgal (figyeld a híreket, sok példát fogsz találni – pl. az a szálloda, ahol 45 percet kell biciklizni és cserébe egy éjszaka ingyen van, mert ennyi bicklizés fejleszt egy éjszakányi energiát, az egész világsajtót bejárta…
    Vagy amikor Schobert Norbi csinál egy világrekord kísérletet, az is nyilvánossággal jár.

    Eszter, végig kell gondolnod, miért szeretnéd egy domain alá rendezni az oldalaidat. A bloggeren levő oldaladat használhatod más szolgáltatónál foglalt domainnel is, ami olcsóbb, tehát csak emiatt nem kell elköltöztetni az oldalt.

  • Niki

    Reply Reply 2010. augusztus 02. hétfő

    Kedves Ági!

    6 Millió olvasó 3 év alatt? 166 000 átlagos havi látogatottság? (persze ez biztosan több most, hiszen az elején még nincs ennyi!) Ez nem semmi! Gratulálok! Ha én a negyedét összehoznám….

  • Nagy Ádám

    Reply Reply 2010. augusztus 02. hétfő

    Kedves Ági!

    Köszönöm!
    Nagyon sok hasznos infót találtam a bejegyzésben és a kommentekben is,
    úgyhogy ezúton köszönet minden kedves hozzászólónak is.
    További szép nyarat mindenkinek!

  • Sarnyai Tibor

    Reply Reply 2010. augusztus 02. hétfő

    Eszter kérdésére egy lehetséges válasz itt:

    http://sarnyait.posterous.com/szetszort-szovegek-egy-lehetseges-kozos-helye

  • Szabó Dénes

    Reply Reply 2010. augusztus 02. hétfő

    Egységesítés: mert egy témáról szól, ugyanaz a weblap, akkor egymásnak konkurenciái a keresőben.

    Ha weblapod, blogod elérhető az abc.hu domain-en, és az xyz.hu-n is, akkor a keresőben az 2 domain! 2x a listában, 2x számolja külön-külön a forgalmat! Melyik jobb neked? 2 weblappal a 20. találati oldalon lenni, vagy egyel az 5.-en? (A példák sarkítottak!)

    Ráaádul, lehet, hogy az egyiket a másik oldalad másolatának veszi és bünteti az oldalt érte… Jelen pillanatban nem tudok olyan épeszű alkalmazási példát mondani, amikor ez a cél 🙂

    Ezért kell egy helyre összefogni az azonos oldalakat. Ennek is megvan a megfelelő módja, hogy a keresők tudják, hogy ez egy weblap.

    Ha a weblapod bejön a http://www.abc.hu és abc.hu domaineken is, az is hiba! A weblapnak pontosan egy domain alatt szabad csak megjelennie: 301-es permanent redirrel átirányítva a megfelelő, kiválasztott domain-re.

    Hogy értsd mit jelent: próbáld ki a http://gazdagmami.hu-t beírni. Megjelenik a www-s domain-nel. Nincs olyan, hogy www mentesen használod. Vagy az én lapom a http://www.internode.hu -val próbálgatod, akkor az http://internode.hu jelenik meg. Én a www mentes megoldás híve vagyok, a www-re semmi szükség. 🙂

    A webmestered általában meg fogja tudni csinálni ezt az átirányítást. Ha nem tudja, vagy nem érti miről beszélsz, akkor le kell cserélni, mert csak pistike.

    (Kár, hogy nincs a hozzászólásnak előnézet gombja!)

  • Nelli

    Reply Reply 2010. augusztus 01. vasárnap

    Ez az egyesítés vagy nem egyesítés engem is érdekel. Mi a pro és kontra?

  • Kati

    Reply Reply 2010. augusztus 01. vasárnap

    Eszter miért akarod egyesíteni? Nem mindig jó ötlet ..

  • Eszter

    Reply Reply 2010. augusztus 01. vasárnap

    Azt szeretném megkérdezni, hogy hogyan is induljak el, ha saját domain nevet szeretnék, saját weboldalt. Vannak blogjaim, weboldalaim, de egységesíteni szeretném, egy url cím alá. A bloggeren van blogom, és évi 10 dolcsi a saját domain név. Nem igazán értek még hozzá, talán helyesebb lenne egy weboldalon előfizetni, és ott kérni saját domain nevet?

    Köszönöm
    Eszter

  • Kata

    Reply Reply 2010. augusztus 01. vasárnap

    Rögtön sajtóhiba 🙁 fejszémet…

  • Kata

    Reply Reply 2010. augusztus 01. vasárnap

    Szia Ági!
    Gratulálok az írásodhoz, és mivel most vágom először blogolásba a fejszémez (enyhe képzavar :), nekem éppen jól jött! Az egyik leghasznosabb összefoglaló, amit olvastam a témában. Valamennyire fel akarok készülni – annyi blog van tartalom és látogatottság nélkül, nem akarom a számukat szaporítani – ezért most a megtervezésnél tartok, ehhez nagyon sok segítséget kapok az írásaidból!
    További sok sikert!

  • Hanna

    Reply Reply 2010. augusztus 01. vasárnap

    Ági, a 4. pont végét szeretném megtudni, hogyan lehet még nyilvánosságot szerezni? Vagy ez a feladat, hogy ki kell találnunk egy újabb PR-technikát?? 😉
    Sajnos engem még közvetlenül nem érint ez a pont, még csak az 1-esnél járok, de a tanfolyamodon “gyúrok”, úgyhogy remélem hamarosan az is napirendre kerül……

  • WiPiroska

    Reply Reply 2010. augusztus 01. vasárnap

    Szia Ági!
    Gratulálok az eredményeihez és ahhoz, hogy ennyi anyukát megtanítottál másképp gondolkodni. Jó olvasni az ötleteidet írásaidat.
    További sikeres éveket kívánok
    WiPiroska

  • Sarnyai Tibor

    Reply Reply 2010. augusztus 01. vasárnap

    Kicsit vitatkoztam, nem baj? 🙂

    http://sarnyai.hu/esszezes/kozlesvagy-es-tetelmondat

  • Beatrix

    Reply Reply 2010. augusztus 01. vasárnap

    Kedves Ági!
    Köszönöm a hasznos információkat. Egyiket-másikat már alkalmazom, a többit pedig biztosan bevezetem 🙂 További sikeres munkát kívánok, Trixi

  • Judit

    Reply Reply 2010. augusztus 01. vasárnap

    Sziasztok!
    Még egy jó lehetőség, ha az ilyen jó helyekre kommenteltek, ahol hasonló gondolkodású emberek olvassák a Gazdagmami cikkeket. A nevemre kattintva az én blogom is megnézheted. 🙂
    A Gazdagmami tanfolyamon a résztvevők máris egy jó olvasó réteget alakítanak ki egymás közt. Give, so you can get.

Leave A Response

* Denotes Required Field