“Belevágtam az internetes üzletbe, de egy fillért sem kerestem”





Mostanában több emberrel is beszéltem, aki vacillál. Azon gondolkodnak, hogy talán végleg abbahagyják az internetes vállalkozást. Hogy inkább alkalmazottnak állnak. Hogy talán nem is olyan jó üzlet ez az egész. De vajon miért lehet, hogy az egyik embernek sikerül, a másiknak nem?

Először is le kelll szögeznünk, hogy vannak, akik az interneten is jelen vannak, jelentős megrendelést kapnak online, de offline üzletük is van, náluk e két terület kiegészíti egymást. Vannak olyan cégek, akik jelen vannak online, megjelennek, de nem adnak el online, csak tájékozódni lehet róluk, a kapcsolatot felvenni velük, számukra az online jelenlét csak tájékoztatásra szolgál.
Végül vannak azok a cégek, akik többségében csak online léteznek, elsősorban online lehet tőlük rendelni és a marketingtevékenységük javarésze is itt zajlik. Nekik is lehetnek részben offline hirdetéseik, talán lehet tőlük faxon vagy telefonon is rendelni, de többnyire nem rendelkeznek bolttal vagy irodával, ahova be lehet hozzájuk sétálni.

Ez utóbbi csoportról beszélgetünk most, ők azok, akik közül sokan sikertelennek érzik magukat. Próbálkoznak, de csak minimális bevételük van, vagy legalábbis nincs annyi bevételük, ami elég lenne a megélhetéshez. Miért lehet ez?

1. Nincs termék

Sokan gondolják úgy, hogy létrehoznak egy weboldalt, írogatnak rá, építik a listát, de sosem találják elegendőnek az elért eredményeket, vagy bizonytalanok magukban, ezért nem hoznak létre terméket, nem keresnek partnereket, azaz nem adnak el a látogatóiknak, ezért nem is keresnek pénzt.

Az a tapasztalatom, hogy kb. 1-2 hónap kísérletezés és listaépítés után meg kell kezdeni kiépíteni a marketing-gépezetedet, elkészíteni a terméket (vagy keresni partnereket, akiknek eladhatsz), majd pedig eladni azoknak, akik már olvasóid, legyenek akármilyen kevesen. Jó példa erre az egyik tavaly tanfolyami hallgatóm, akinek napi 20-30 látogatója van csak, de ebből napi 1 megrendelés is érkezik, tehát kis látogatottsággal is lehet bevételt termelni, ha megpróbálsz eladni.

2. Hirdetési bevételekből szeretnének megélni

Sokan gondolják úgy, hogy nekik elég csak tartalmat írni, és majd a hirdetési bevételekből meg tudnak élni, ez azonban sajnos nem működik olyan könnyen. Ismerek olyanokat, akiknek ez sikerült, ők rengeteg időt és energiát öltek bele, hogy elérjék azt a látogatottságot, ahol már tisztességes bevételeket szerezhetnek pl. az Adsense programból vagy partnerprogramokból, de azért ebben a jövedelemben mindig van némi bizonytalanság (ha pl. csökken a hirdetők száma, a bevétel is csökken)
Ahhoz, hogy hirdetésekből élj meg, találnod kell egy jó réspiacot és keményen dolgozni mind a látogatottságért, mind a hirdetők megszerzéséért, így lehet sikeres.

3. Nem látnak előre

Jó néhányan vannak, akik elkészítették az infoterméküket, el is adtak belőle valamennyit egyetlen kampánnyal, aztán a továbbiakban nem foglalkoztak vele.
A gond az, hogy ha néha kampányolsz, és ebből alkalomszerűen lesznek bevételeid, akkor állandóan bizonytalan helyzetben leszel: Vajon fognak elegen rendelni? Mi van, ha elfogy a pénzem? Mikorra időzítsem a következő kampányt? Mit írjak nekik megint? stb.

Ezzel szemben, ha felépítesz egy automata rendszert, egy hírlevélsorozatot, ami minden egyes új jelentkezőnek kiküldi ugyanazokat a leveleket és ugyanazt a kampányt, akkor folyamatosan lesznek bevételeid, neked pedig már csak azon kell dolgoznod, hogy növekedjen a látogatottságod.

Gyakori hiba az is, hogy sokan egyetlen termék köré építik az üzletüket és innen nem lépnek tovább. Nincs a termékeiknek logikus, egymásra épülő rendszere, amit újra és újra el lehet adni a látogatóknak.
Ha nem tudsz saját termékekből termékpiramist építeni, akkor megteheted azt is, hogy a termékstratégiád egyes pontjain mások, partnerek termékei állnak, te pedig “csak” eladod őket és felveszed a jutalékot.

A lényeg, hogy ha csak egyetlen terméket szeretnél újra meg újra az új vásárlóknak eladni és nem használod ki a régebbi vásárlóidban rejlő potenciált, akkor sok pénzt hagysz az asztalon, ráadásul nem használod ki azt a lehetőséget, hogy nekik sokkal könnyebb eladni, gyakran egyetlen levél is elegendő ahhoz, hogy rendeljenek tőled.

4. Nem használják ki a lehetőségeiket

Az oldalad látogatottsága, a listaépítés, az online eladás mind sok apró részletből épül fel. Ha csak egyetlen eszközt használsz, ha nincsen átgondolt és tesztelt stratégiád, akkor igen ingatag várat építesz, amiben hol ennyi, hol annyi bevételed lesz. Ha stabil, több eszközre épülő rendszered van, azzal megalapozod, hogy stabil bevételeid legyenek folyamatosan.
Ha pl. a látogatottságodat csak néhány forrásra építed (pl. csak a keresőkre vagy az Adwordsre számítasz), ha úgy gondolod, hogy elég csak egy beúszó ablakot feltenned és abból elegendő hírlevél-feliratkozó érkezik majd, azzal csökkented a bevételi lehetőségeidet.
Nekem például jó ideig csak a beúszó ablak volt fent az oldalamon, úgy gondoltam, ez elég a listépítéshez. Aztán egyszercsak feltettem mellé egy hírlevélfeliratkozási lehetőséget az oldalsávba is. Aztán a nyitólap szövegébe is került egy feliratkoztató box, ezek a változások összességében megtriplázták a feliratkozók számát!!!

Az eladásokkal ugyanez a helyzet: vajon hányféle lehetőséget használsz ki arra, hogy a látogatóidat, a hírlevél-olvasóidat az eladási oldaladra tereld? Számos módod van erre is, mégsem használod ki mindegyiket, pedig ettől lesz igazán sikeres a rendszered, próbáld csak ki 🙂

De mégis: mennyi pénzt lehet az interneten keresni? És hogyan számolhatom ki, hogy én mennyit fogok keresni? Erre 3 nap múlva válaszolok majd (addig izguljatok ;))

Te kihasználod már az online marketingben rejlő lehetőségeket? Katt ide és nézd meg, hogyan tudhatnál meg még többet az internetes pénzkereseti lehetőségekről >>





6 Comments

  • reni

    Reply Reply 2009. szeptember 11. péntek

    Köszönöm szépen az információkat!
    Még itthon meg hányjuk vetjük a dolgokat. 🙂

    Sok sikert a továbbiakra is, szép napot!

    Reni

  • jucipanna

    Reply Reply 2009. szeptember 10. csütörtök

    Szia Reni,
    én az Ági hírlevelére iratkoztam fel anno, és nagyon sok hasznos tanácsot kaptam. (Ez itt a fényezés helye) Most ott tartok, hogy egy csomó mindenről tudok már valamennyit, így utána tudok járni a neten az engem érdeklő témáknak. Most kezdtem el a vállalkozásomat – amihez tényleg itt kaptam meg a végső lökést. Ez az alap, amit itt kapsz, pontosan elég ahhoz, hogy el merj indulni. Persze, telített a piac, van már ezer blog, meg mindenféle okosság, de ha nem indulunk el, akkor nem is jutunk sehová. Én marketing területen dolgoztam, ebből diplomáztam, de két baba mellett úgy éreztem, hogy bármennyire is piacképes a tudásom, lehúzták a rolót.. (és én is lehúzhatom). Az online világról volt valamiféle információm, de hogy ebben hol lehet az én helyem, és leginkább, hogy hol induljak el, azt az Ágitól tudtam meg. (és nagyon tetszett az Apa dolgozik, anya pénzt keres cím is, főként a férjemnek 🙂 )
    Juci

  • admin

    Reply Reply 2009. szeptember 10. csütörtök

    Reni, egyáltalán nem túltelített a terep, ez a tanfolyam több, mint egy éves és még mindig nincs olyan képzés, ami ugyanezt nyújtaná (marketing és technikai képzés egyben kezdőknek). A résztvevők szempontjából is értékes az a tudás, amit így megszerezhetnek, rengeteg olyan réspiac van online, ahol el lehet indulni akár itthon, akár külföldön.

  • reni

    Reply Reply 2009. szeptember 09. szerda

    Sziasztok!

    Most találtam rá erre az oldalra. Ha jól tudom Glodenblog díjat is kapott azonban érdeklődnék, hogy tényleg van-e jövője a Gazdagmami tanfolyamnak? Nem túltelített már a terep?

    Előre is köszönöm a választ: Reni

  • Szabadúszó

    Reply Reply 2009. szeptember 05. szombat

    @Ági,

    Nagyon sok dolog adódik össze ami miatt sokak számára csak internetes időtöltés az amibe internetes bizniszként belevágunk sokan.

    Anno én is így kezdtem, és pont azért ismerem a buktatóit. Tudom, hogy alapinfók hiányoznak, amit a legtöbb online guru, max apró betűsként mond el. Ha valaki felméri az esélyeit a leendő, vállalkozásának, még akkor is ott tapogatózhat, hogy akkor mit csináljak először…

    Hogyan kezdjek, hozzá…?

    Való igaz, hogy szinte minden elérhető a témában ingyen, ma már sok minden magyar nyelven is, de még fizetősek legtöbbje sem vezet végig lépésről-lépésre… Ha egyáltalán eljut odáig valaki, hogy megveszi, elolvassa, adaptálni keveseknek sikerül!

    Freelance71

  • Nágel Zsuzsi

    Reply Reply 2009. szeptember 04. péntek

    Az a helyzet, hogy már rengeteg munkám van a portfóliómban (tartalomfejlesztésről van szó), és most már jó lenne olyan oldalakat is találni, akik nem azzal indítanak, hogy bocs, fizetni nem tudunk, esetleg később, ha lesz rendes bevételünk, de azért örülünk a heti 2 cikknek :S

Leave A Response

* Denotes Required Field