Az internetes sikerek egyik/egyetlen nagy titka





Vajon min múlik az, hogy az egyik weblap igazán sikeres lesz, a másik pedig -hiába tűnik sokkal jobbnak- nem váltja be a hozzá fűzött reményeket? Több válasz is létezik erre a kérdésre.

Most megosztok veletek néhány sikertényezőt, aztán pedig kíváncsi vagyok a véleményetekre: Vajon melyik tényező számít a legtöbbet és miért? A válaszadók között kisorsolok 5 belépőt a május 24.-i 2. Gazdagmami Webináriumra, amelynek témája az a sikertényező lesz, ami szerintem a legfontosabb mind közül. Ennek mibenlétét szerdán árulom el (és akkor sorsolom ki a nyerteseket is)

Sikertényező 1. Kitartás

Szinte közhely azt mondani, hogy akik sokáig és szorgalmasan dolgoznak, azoknak az igyekvését biztos siker koronázza. Én magam is hiszek benne és látom, hogy akik nem adják fel néhány próbálkozás után, azok nagyobb eséllyel érnek el sikert, mint akik csak úgy ímmel-ámmal, mindig bele-bele kapva tesznek a vállalkozásuk sikeréért. A tavaly nyári Gazdagmami Tanfolyam résztvevői közül néhányan fél éven belül tudtak pénzt keresni az oldalaikkal, néhányan azonban csak mostanában (8-9 hónap múltán) könyvelhették el az első komolyabb bevételeket (ezúton is gratulálok nekik :)).
De vajon önmagában a kitartás elegendő lenne? (szerdán elárulom, mit gondolok erről ;))

Sikertényező 2. Jó tartalom

A jó tartalom kulcsfontosságú egy weboldalon. Tapasztalatból tudom, hogy azok, akik sok jó minőségű tartalmat készítenek hosszú időn át, idővel olyan behozhatatlan versenyelőnyre tesznek szert. Ha tehát semmi mást nem tudsz, csak a saját hobbidról, szakmádról vagy egy téged érdeklő témáról sokat írni (vagy egyéb tartalmakat, hangfelvételeket, videókat készíteni), akkor semmi mást nem kell tenned, csak szorgalmasan és rendszeresen készítened az anyagaidat: az idő pedig majd eldönti, mikor érkeznek meg az első sikerek (ezzel az ellenvéleményemet is elmondtam)

Sikertényező 3. Jó szolgáltatások

Volt olyan időszak az internet történetében, amikor egy új szolgáltatás, amit azelőtt egyik oldal sem kínált, mindent vitt. Kíváncsi vagyok, tud-e valamelyikőtök olyan egyedi szolgáltatást mondani, ami odavonzza a látogatókat csak és kizárólag önmagában a szolgáltatás jellege miatt?

Sikertényező 4. Látogatottság

Sok kezdő (de még gyakran a haladók) számára is, ez tűnik a leginkább megfoghatatlan tényezőnek a sok közül. Reklámozzak valamelyik nagy portálon? Keressek partnereket, akik ajánlanak? Vagy inkább fogjak bele a linképítésbe? Egyáltalán van esélye valakinek pénz nélkül nagy látogatottságra szert tenni? Ezt a poént le is lövöm: a legnagyobb oldalamon havonta közel 100ezer látogató fordul meg és egy fillért nem költöttem a reklámozására.

Sikertényező 5. Nagy lista

Sokan úgy gondolják, hogy maga a honlap nem is olyan fontos, viszont egy jó nagy listát kell építeni és majd a hírlevélen keresztül adnak jó tartalmakat és termékeket az olvasóknak. A listákkal azonban egy nagy gond van: fel kell építeni őket, ez pedig egyáltalán nem olyan gyors és egyszerű folyamat, mint amilyennek tűnik (inkább a fogyókúrára hasonlít: bele kell kezdeni, mindent bele kell adni, ki kell tartani a végéig és csak azután lehet végre felvenni megint kamaszkorod legszűkebb farmerét)

És akkor most válaszolj!

Törd egy kicsit a fejed! Nehogy azt hidd, hogy internetgurunak kell lenned ahhoz, hogy rájöjj, mitől lesz egy vállalkozás sikeres, valójában csak józan paraszti észre van szükség hozzá és némi matematikára (ezzel máris segítettem egy kicsit ;))

Ahhoz, hogy résztvehess a játékban, az alábbi kérdésekre kell válaszolnod:

– Sorolj fel még legalább 1 sikertényezőt, ami fontosnak tűnik! (ha lehet, próbálj olyat mondani, amit előtted más nem, mert ettől lesz értékes a hozzászólásod, amiből a többiek is tanulhatnak, nem sértődöm meg, ha meg is indoklod, miért javaslod :))
– Szerinted melyik sikertényező lehet a legfontosabb mind közül? (a válaszod csak indokolással együtt érvényes!)

Válaszolni szerdán délig lehet, az 5 szerencsés nyertest szerda délután sorsolom ki!





43 Comments

  • Avon

    Reply Reply 2010. március 24. szerda

    Nem az a nagy dolog ha egy weboldalnak nagy a látogatottsága, hanem az ha nagy a releváns látogatók száma. A legnagyobb esély ugyanis egy sikeres üzletre leginkább a releváns érdeklődésű látogatók berkein belül. A természetes szelektáció azonban még ezt is rostálja. Érdemes a weboldal tulajdonosoknak rendszeresen tanulmányozniuk a webstatisztikájukat. A visszafordulások százalékban kifejezett aránya sok mindent elárulhat . . .

  • Manita

    Reply Reply 2009. május 06. szerda

    Sziasztok!
    szerintem az önmagunkba vetett folyamatos hitünk a legfontosabb, a kezdésnél is és hosszú évek során is és az a tudat h bármit csinálunk is szükségünk van tanulásra és kapcsolatokra….tehát legfontosabb az “Én”, a szív,a többi ember,/hogy személyes és egyedi legyen minden kapcsolat és munka/ csak utána jön az üzleti oldal/munka tanulás és minden emberi tulajdonság amik kellenek a sikerhez és a pénzhez/ 🙂

  • Szily

    Reply Reply 2009. május 06. szerda

    Sziasztok!

    Hát sok okos dolgot olvastam eddig! Szerintem a legfontosabb a látogatottság, mert hiába jó az oldal és fantasztikus szolgáltatások vannak rajta, ha senki nem tud róla! Az emberek többsége nem konkrét címek alapján keresgél, hanem kulcsszavak segítségével talál rá egy oldalra! Ezért szerintem nagyon fontos hogy keresőbaráttá tegyük az oldalunkat! Ehhez persze elengdhetetlen a jó ötlet, olyan téma amire az emberek kívácsiak és szivesen olvasnak róla, valamint a kreativitás! Ha valakinek tetszik az oldal, visszalátogat majd többször, beteszi a kedvencek közé és előbb utóbb igénybe veszi a szolgáltatásokat is!

  • Marianna

    Reply Reply 2009. május 05. kedd

    Szerintem a legfontosabb a látogatottság, de a látogatókat meg is kell “tartani”, ehhez pedig szükségünk van egy jó marketinggel megalapozott honlapra, folyamatos kapcsolattartásra, megújulásra. Ezért nagy-nagy türelemre, kitartásra van szükségünk és időre. Ha ezt még igényes, figyelemfelkeltő és érdekes témákkal is meg tudjuk valósítani, és ezek a tartalmak sok embert érintenek valószínűleg nyert ügyünk van.
    A legnehezebb szerintem elérni, hogy a látogatóból ELÉGEDETT vevő legyen.
    Én fontosnak tartom még a marketing-szakember jelenlétét, főleg akkor amikor már kifogytunk a számunkra szupernek tűnő ötletekből, és ezek nem hozták meg a várva várt eredményt.
    Valószínű ha a felsorolt 5 tényezőt együttesen alkalmazzuk, esélyünk lehet egy sikeres weblapot összehozni.

  • PKata

    Reply Reply 2009. május 05. kedd

    Három dolog jutott eszembe:
    1. tudásvágy, hogy valamiről MINDEN elérhetőt elolvassunk, megtapasztaljunk, átélhessünk,
    2. az elégedett ügyfelek ajánlása 🙂
    3. a piac(=az oldalt olvasó emberek) problémáira reagálni.

  • Holle Anyu

    Reply Reply 2009. május 05. kedd

    “csak józan paraszti észre van szükség hozzá és némi matematikára (ezzel máris segítettem egy kicsit ;))” — ez mi lehet? KONVERZIÓ?

  • Holle Anyu

    Reply Reply 2009. május 05. kedd

    Apropó majd elfelejtettem az új “divat-tényezőt”: tisztességes vagy őszinte marketing. Ez számomra egy kicsit fából vaskarikának tűnik. Az eladók mindig is manipulálták és mindig is manipulálni fogják a vevőket. Az offline világban ezt már észre sem vesszük és épp ezért nem is kifogásoljuk, hogy X mindenféle módon próbál meggyőzni minket, hogy az ő termékével sokkal jobban el tudom tüntetni a foltokat mint a fele olyan olcsó konkurensével, pedig nem is – de ezt már megszoktuk. Eddig is csak az “eladók” lelkiismeretén múlott, hogy meddig mennek el a meggyőzésben/manipulációban. Eddig is voltak tisztességes(ebb) eladók és hosszú távon úgyis ők tudják csak megtartani a vásárlóikat. Persze aki csak egy szezonra tervez, az lehazudhatja a csillagokat is az égről. A marketingben (is) egyre újabb és újabb fogásokra van szükség, hogy el lehessen csábítani a konkurenciától a vásárlókat. Mivel mostanra már a vásárlók is elég dörzsöltek és átlátnak a legtöbb ocska trükkön, eljött az ŐSZINTESÉG KORA. Ez azonban (sajnos) nem mindenkinél belülről fakad. Ez is egy új fogás: elhitetni, hogy mindenki tisztességtelen és most jött valaki, aki végre MER tisztességes lenni, még ha a profitja bánja is… Félre ne értsetek! Én is a tisztességes kereskedelem pártján állok. De vegyük észre, hogy az új trend nem azt jelenti, hogy többé nem manipulálnak minket, vásárlókat, csupán azt, hogy ezentúl AZ ŐSZINTESÉGGEL MANIPULÁLNAK MINKET. (Itt egy “szép” példa következett volna egy marketing-gurutól (nem Ági!), de végül nem mertem elküldeni. Nem akarom magam teljesen elvágni azoknál, akiktől még van mit tanulnom – mert fenntartásokkal ugyan, de elismerem a munkásságukat.)

  • Szalkai Titi

    Reply Reply 2009. május 05. kedd

    Szerintem a kitartás az első.
    Mert kitartással lehet megtanulni mindent, ami az internetes sikerekhez szükséges: kitapasztalni a szakma csínját-bínját, megtalálni a célcsoportot, kialakítani a jó tartalmat és szolgáltatásokat, felépíteni a listát, látogatottság generáló tippeket alkalmazni, kivárni, amíg “termőre fordul”, stb. stb.
    És ha nem sikerül, vagy elmúlt a kereslet, akkor mást találni.

  • Tóthné B. Krisztina

    Reply Reply 2009. május 05. kedd

    Még egy dolog eszembe jutott, ami apróságnak tűnik, de számomra borzasztóan idegesítőnek tűnik a hiánya.
    Még pedig a hibátlan HELYESÍRÁS!
    Szerencsére csak ritkán találkozok nagyon rossz helyesírású oldallal, de arról durván negatív véleményem van.
    Egyszerűen vissza kell olvasni, amit leír az ember, mielőtt közzéteszi.
    Kriszti

  • Holle Anyu

    Reply Reply 2009. május 05. kedd

    Sziasztok!
    Szerintem a legeslegfontosabb, amit talán még más nem is említett:

    RUGALMASSÁG

    Helyes célkitűzés, jó stratégia, kitartás és rendszeresség a kezdeti kudarcok ellenére, jó termék/szolgáltatás, egyediség, szenvedély/pozitív megszállottság – ezek mind elengedhetetlenek, de mit sem érnek, ha nem tudsz rugalmasan reagálni a visszajelzésekre. Mert menetközben biztos, hogy sok minden máshogy alakul, mint tervezted és akkor tudni kell változtatni!
    Pl. Kiderül, hogy nem vagy elég járatos a témádban —> továbbfejleszted magad
    Nem úgy alakulnak a határidők, ahogy tervezted —> kitolod őket / módosítasz a stratégiádon / megtanulsz vmilyen időmenedzsment módszert
    A piackutatás ellenére mégsincs kereslet a termékedre/szolgáltatásodra —> keresel egy másik réspiacot, vagy módosítod a terméked, esetleg “megtanítod” a réspiacod a termékedre
    Elfogy a lelkesedésed —> újítasz vmit, hogy (újra) élvezd amit csinálsz stb.
    Üdv,
    zeze

  • kutyatv

    Reply Reply 2009. május 05. kedd

    Sziasztok!

    Én is itt tanultam és tegnap elkezdtem első saját projektemet:

    http://kutyatv.blog.hu/

    A macskatv.hu oldal kutyás változata lesz!

    Arra kérek mindenkit, hogy kövese nyomon munkánkat, ha tud csatlakozzon és lássatok el bennünket jó tanácsokkal.

    Remélem ti is szeretitek a kutyákat és esetleg kutyátok is van, hogy feltudjátok használni a hamarosan megjelenő bejegyzéseinket!

    Ja és lesznek aranyos kis képek, videók amik biztos fognak tetszeni nektek és gyerekeiteknek!

    Üdv:
    A kutyatv csapata

  • Kinga

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Így van Ági, tudjuk a jó munkához idő kell. 🙂 Én ennek egyébként is a nagymestere vagyok.
    Akár napi egy feliratkozóval, alig több, mint 27 év alatt hipp-hopp, már meg is van a 10.000-es lista, mondom, hogy elkötelezettség is kell. Vagy lehet, hogy azért van gyorsabb módszer is?

  • Vera

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Szerintem az a legfontosabb, hogy első helyen hozzon fel a google azokra a kulcsszavakra, amelyekre azok keresnek, akik vásárolni akarnak majd tőled. Ehhez persze kell a jó szolgáltatás, a jó tartalom, a kitartás, a látogatottság, de mondjuk a nagy lista, az nem.

  • kriszti

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Még egy tényező: a működés/működtetés. Hogy a weblap különféle szolgálatásai hibátlanul működjenek – műszakilag. Pl. az automatikus válaszlevél-funkiók, webshop esetében a fizetések, átutalások, a válaszok gond nélkül megérkezzenek az adott postafiókba… indoklás: ez nélkül hiába jó a hirdetett termék vagy szolgáltatás, hiába szép és praktikus a weblap, s van látogatottság.

    a legfontosabbnak a marketinget tartom, de amit fentebb leírtam, az is nagyon fontos.

  • anna

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Én az átgondolt marketing stratégiát tenném a 6. sikertényezőnek, ebben persze fontos szerepet kap a piackutatás, ami a célcsoport és az igényeik meghatározását is jelenti.
    A felsorolt dolgok közül pedig szerintem a jó tartalom a legfontosabb, ugyanis ha az előzőleg meghatározott célcsoport igényeit, kérdéseit, problémáit válaszoljuk meg, akkor ezután már “eladni” nem is kell! 🙂

  • Niki

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Szerintem nemcsak fontossági, de időbeli sorrendről is beszélnünk kell. Az első egy jó ötlet PLUSSSSSSZ eladható termék fizetőképes piaccal. A második a tartalom, mely legyen egyedi, hogy emlékezzenek rád, és amely valóban problémákat old meg, (én ide sorolnám a szolgáltatást is). Utána a látogatottság generálása, mely lehet lista alapján, linképítéssel, stb, és mindezt felépíteni természetesen igen nagy kitartást igényel. Szerintem ez így kerek, egyik sem megy a másik nélkül.

    Én személy szerint még az ismereteim összegyűjtésénél tartok, téma már van, viszont maga az eladható termék még várat magára, ezért szerintem ez az a plussz dolog, ami elengedhetetlen a sikerhez.

  • Tóthné B. Krisztina

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Húha, nem olvastam ám végig az előzetes kommenteket.
    Én a jó szolgáltatásokra szavaznék. Ötletem is van. Na nem egyedi egyáltalán, és biztos nem minden témánál használható. : Nászajándék-lista szolgáltatás, levásárolható utalványok kiadása. Persze az összes többi felsorolt tényező is fontos.
    Látogatottság: szerintem nem követi feltétlen a vásárlás.
    Kriszti

  • Vidi Rita

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Játékon kívül megjelölném a jó stratégiát, mint egyetlen sikerre vivőt 🙂

  • Dóri

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Pozitív hozzáállás, tudatosság, “igenis megcsinálom” érzése. Legyenek céljaid és tudjad, érezd, hogy ezt el is fogod érni. Ha nem hiszel benne, és nem “tuningolod” magad, hogy jó lesz, minden rendben lesz, akkor hiába az egész. Egyszerűen a vonzás törvénye…

  • Heni

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Most olvasom Napoleon Hill-től a Gondolkodj és gazdagodj c. könyvet, ezért szerintem a plusz tényező a vágy, hogy elérd a kitűzött céljaidat.
    Ha nem akarod eléggé, akkor nem leszel elég kitartó, nem fog hajtani semmi, hogy jó tartalmat és a jó szolgáltatásokat nyújts. Így nem lesznek látogatóid, és a listád sem épül.
    Azt hiszem ezzel a magyarázattal a sorrendet is megoldottam 🙂

  • Vida Ági

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Hű, de sok jó válasz! Olvassátok ám el a többiekét is, mert mindenki sok okosat írt!

    Kinga, napi néhány látogatóból 10.000 nap alatt lehet tízezres listát építeni 🙂 (a konverziótól is függ :D)

  • Mester Éva

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Nagyon fontos, (szerintem legfontosabb) sikertényező TE MAGAD vagy.
    Bele teszed-e magadat, a szívedet-lelkedet, kreativitásodat, idődet, munkádat, kitartásodat, stílusodat, szeretetedet, segítőkészségedet, véleményedet, azt a valamit, amitől más lesz mint a többi, amitől érdekes, egyedi és megismételhetetlen lesz a weblapod.
    A sikertényezők közül mindíg az a legfontosabb, amivel leggyengébben állunk, mert ez határozza meg a sikert.
    Ahogy egy cserkészcsapat is csak olyan gyorsan képes menni előre, mint a leglassabban haladó gyerek.
    Azt kell erősíteni, amivel gyengébben állunk.

  • nagycsili

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Az csak egy dolog, hogy réspiacot kell találni és értékes infókat adni, de szerintem nagyon fontos a kommunikáció oda-vissza:pontosan mi érdekli a célközönséget, (lehet, hogy én tudok a saját hobbimról minden apróságot és ezt természetesnek is veszem…)képesség az alkalmazkodásra,( úgy hogy közben a személyiségünk is megmaradjon)egyediség, ne majmoljuk a konkurenciát.Mi az, amit csak én adhatok célpiacnak? És nem elég csak elképzelni a sikert, 10 évig tervezgetni, sóhajtozni, hanem tenni is kell! Most! Úgyhogy már rohanok is tenni!

  • horváth kriszta

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Szerintem a 6. fontos tényező a szenvedély, hogy amit csinálsz azt szenvedélyel tedd. Hiszed, hogy az segít az embereknek, mert te is végig csináltad, használod.Boldoggá tesz, hogy segíthetsz másoknak és közben a te is gazdagodsz mindenféle téren. Ha megvan a lelki gazdagság akkor az magával hozza az anyagit is.

    A legfontosabb tényező a kitartás, hiszen ha ez megvan akkor az összes többit megtudod csinálni. A kitartásoddal rájössz , hogy a szolgálatásod hogy lehet a legtökéletesebb, a tartalmon is mindíg lehet változtatni, hogy a legjobb legyen. A látogatottságodat is úgy tudod növelni ha kitartóan olvasol, böngészel az ilyen jellegű honlapokon. Sóval ez mindmeglesz ha van önbizalmad, kitartásod.

  • DolceVita

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Szerintem 3 dolog kell a sikerhez:
    1. KARIZMA – hogy a jó tartalom egyedi, jól beazonosítható és magával ragadó tálalásban érkezzen az olvasóhoz
    2. Folyamatos tanulás során szerzett TUDÁS -hogy megtudd milyen piacba érdemes energiát fektetni, hogyan lehet látogatottságod, milyen egy jó terv, mit kezdj a listáddal, stb. és
    3.(a jó értelemben vett) FANATIZMUS 🙂

  • Kinga

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    A siker alapja a terv: és ebbe bele tartozik, mind az öt sikertényező is.
    De szerintem a látogatottság az éllovas:
    – lehetsz akármilyen kitartó, írhatsz napról napra, ha nem olvassák sokan
    – bármilyen jó tartalom lehet az oldalon, ha a kutya sem jár arra
    – akár mennyire jó szolgáltatásod is lehet, ha csak kevesen találnak rá
    – és ugye napi néhány látogatóból sem lesz 10.000-es listád

    Ami fontos még, vágyj egy jobb élet után (ez természetesen mindenkinek mást jelent), mert ha már elégedett vagy nem lesz ami motiváljon. A vágyadhoz készíts egy jó tervet, amihez elkötelezett légy és a tervet fegyelmezetten hajtsd végre. Ezt mennyivel könnyebb leírni, mint megcsinálni. 🙂

  • Judit

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Szia Ági!

    Szerintem a 6. sikertényező a megfelelő árképzés, amely sokaknak megfizethető és emelett elég magas ahhoz, hogy az értékét jelezze a terméknek amit árulok, valamint nyereségessé tegye az üzletemet.

    A legfontosabb tényező szerintem a jó tartalom. Ha az, amit árulsz valódi értékkel bír, akkor azt sokan fogják keresni, megtalálni, megvenni.. 🙂

    Szép napot mindenkinek!

    Judit

  • eckbiga

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Fontos szerintem, hogy megtaláld a “piaci rést” azt, amit sokan keresnek és még nem teljes a kínálat belőle. De ez nem elég. Még ha olyan terméket választasz is, amiből telítve van a piac, ha egy kicsit nagyobb odaadással, kitartással, hozzáértéssel csinálod, mint a többiek, menni fog.
    Ami szerintem nagyon fontos- említették már előttem is- a hitelesség.
    Minden korrekten megtalálható legyen (akár referenciákkal alátámasztva)
    Persze, hogy odataláljanak a honlapodra és megítélhessék azt, és amit csinálsz, reklámra is szükség van. De inkább rendszeres legyen, mint drága.
    Minden jót!

  • Nágel Zsuzsi

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Szerintem a látogatottság nagyon fontos. Valami oka csak van, ha jelentős 😉

    Amit még hozzáadnék: a kreativitás. Nem feltétlen a dizájnolós kreativitásra gondolok (arra IS), inkább a problémák, tervek kreatív módon való megoldására. Ami nem sablonos, ami rugalmas, és egyedi. Az a bizonyos kis PLUSZ.

  • Budai Mónika

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Szerintem is mindegyik tényező fontos de én a tartalmat tartom a legfontosabbnak. Sokan elsőkörben információ gyűjtés szempontjából használják az internetet és nincs annál idegesítőbb mint mikor egy kulcsszóra egy 0 infós oldal ugrik fel ahol csak keresnél ha lenne mit.
    Ami a titkos kulcs a sikerhez? Sokan soroltak fel jó ötleteket ezek közül is a bizalom kialakítása, a teremts kapcsolatokat és elősször adj majd aztán akarj kapni tetszik a legjobban.
    Szerintem a legfontosabb mint minden cselekedetünkben, hogy sikereket érjünk el:csináljuk azt ami szeretünk. Mert akkor jó érzéssel tölt el. És tudsz vele álmodni, azzal kelsz és azzal fekszel. Mindig ott tud lenni az agyad és jönnek az új ötletek. És nem csak a pénzt látod mögötte hanem élvezed a sikerig vazatő útat.

  • Réka

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    A legfontosabb szerintem a NAGY LISTA! már csak azért is, mert ebből azért egyenesen következik a többi, pl. a nagy látogatottság. nagy listát nehéz felépíteni, kis látogatottságból szinte lehetetlen. de ha sikerül, akkor azt jelenti, hogy mindenkit érdekel a téma aki az oldalra érkezik (más kérdés hogy ez szerintem kizárt), tehát szinte mindenkiből lehet vevő. akkor meg nem is olyan fontos a kiugró látogatottság. a nagy listából a jó tartalom is egyenesen következik: rossz tartalmú oldallal lehetetlen listát építeni.

    szóval én úgy látom, hogy listát építeni csak kitartással, jó tartalmú, jó szolgáltatású, nagy látogatottságú oldallal lehet. ezért nem lehet kérdés, hogy mi a legfontosabb! hát amit a legnehezebb elérni 🙂

    és ami még nagyon fontos a sikerhez: kommunikáció, alázat. A vevőinkkel való kapcsolattartás során hatalmas türelemre, alázatra és egy széles mosolyra van szükség (na jó ez mailben nem látszik, de a sorok között érezni). még a leghajtépőbb esetekben is! mert azok mindig vannak :-))

  • Nagy Eszter

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    A javasolt sikertényező: egy fizetőképes célközönség, amit a piackutatás során lehet feltérképezni. Erről már rengeteget beszéltél, elengedhetetlen a sikerhez. Indoklás: ha kifutott a terméked, témád, szolgáltatásod, stb. még mindig meg tudod őket kérdezni, hogy mire van szükségük és ki tudod őket szolgálni.

    Mi a legfontosabb? Nehéz válogatni, hiszen mindenre szükség van. Mégis a kitartásra tippelek, hiszen anélkül nem lesz sem jó tartalom, sem jó szolgáltatások, sem látogatottság, sem pedig nagy lista.

  • Lyllaljah

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Előbb adj és utána kérj!
    Szerintem ez az egyik legfontosabb tényező ma már. A “klasszikus” infotermékek kora leáldozóban van. Már nem elég egy infoterméket feltenni egy egyébként “nulla” weboldalra. Előbb rá kell szolgálni a bizalomra. – Szerintem. Ezt pedig jó tartalommal lehet, amit kitartással kell fejleszteni, s ez hozza magával a látogatottságot és a nagy listát is. 🙂
    Én még csak most fogom létrehozni a weboldalamat, de biztos, hogy ezen szempontokat figyelembe véve. 🙂

    Szép napot! 🙂

  • Gabella

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Igen! A látogatottság az elsődleges!
    De ehhez kell az, hogy a tartalom is színvonalas, részletes és folyamatosan bővülő legyen, hogy legyen miért visszajönni!

  • Bori

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    A nagy lista kiepitese az alap szerintem… Mert anelkul, hogy valami fogalmad legyen arrol, mirol is szoljon az oldal, nem inditasz – ez mondjuk menet kozben meg valtozik. ha hozzafogtal es csinalod, akkor a kitartas sem johet szoba, a latogatottsag elobb-utobb meglesz, a szolgaltatasok sem a legfontosabbak, noha szamitanak, nem is kicsit:)
    A legeslegfontosabb, hogy ismerd magad: hogyan tudod a sajat modszereiddel megvalositani azt, amit elerni akarsz. Kozben majd rengeteget tanulsz, de kell tudnod: magadnak csinalod, el akarsz erni valamit ezzel.
    egyelore talan ennyit, en meg a “keresem magam” fazisban ucsorgok, de talantalan mar alakul:)

  • Melinda

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Szia Ági,

    A látogatottságot tartom a legfontosabbnak. Ugyan is azok fogják felkeresni a honlapomat akiket érdekel a tartalma, hiszen a keresőknél a témámhoz tartozó kulcsszavakat adom meg. És ha már látogatják az oldalt, akkor a látogatók közt tudok felmérést készíteni, hogy az adott témán belül mi az ami igazán érdekli. Ezután pedig jöhet a többi.
    Példaként szeretném leírni, hogy az én honlapom (ami még jelenleg nem vállalkozás, hanem a számomra fontos témákat dolgozza fel) 2007 évvégén készült el. 2008-ban nem volt keresőben regisztrálva és nem voltam a lap.hu oldalakon sem beregisztrálva. 2009-ben ezt pótoltam és a következőképpen alakult a látogatottságom értéke:
    2008 egész év: 5930 látogató
    2009 április: 4721 látogató
    és ez csak egy hobbi oldal. 🙂 Szerintem aki vállalkozás szinten szeretné csinálni (mint ahogy majd már én is) annak nagyon fontos, hogy rátaláljanak a honlapjára!

    További siker javaslat: azt amit csinálsz, szívvel-lélekkel tedd, legyen minőségi, és légy benne nagyon jól informált.

    További szép napot mindenkinek!

  • Vajda Judit

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Sziasztok!
    Az Ági által felsoroltak közül nagyon fontosnak tartom a jó tartalmat, ami mindig hoz valami újat, és ezért érdemes többször visszatérni az oldalra.
    A magam javaslata: fontos a hitelesség.Annyi “mek mesterrel ” találkozik az ember. Ezt ugyan még nem tudom, hogy hogyan lehet az interneten elérni, várom az ötleteiteket.

  • Csiri

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Én is a látogatottságra voksolok 🙂

    Legyen célod és terved. Miért hoztad létre? Milyen értéket “termelsz”? Életműnek tekinted, vagy rövididőn belüli eladásra szánod? A lényeg, hogy tudd mit akarsz, a lehető legpontosabban.

  • Szilvia

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Szerintem a piackutatás és a megfelelően elkészített üzleti terv (és a saját magunk által megszabott határidők betartása) a leglényegesebb.

  • Zsolti

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Piacképes termék/téma.
    Hiába vagy kitartó, hiába van nagy látogatottság, nagy lista, kell egy piacképes ötlet, amire vevők az emberek. aztán jöhet a többi.
    szerintem:)

  • Szepesi Via

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Sziasztok!

    Szerintem a sikeres online vállalkozás titka a Nagy Lista. Ebben tulajdonképp minden más is benne rejlik.
    A kitartás fontos, mert csinálni kell. De: ha vacakot csinálsz hosszú kitaartással, fanatikusként, az még nem hoz sikert. A jó tartalom fontos, de lista néllkül mit sem ér. A lista a kommunikáció alapja – így nehezebb elfelejteni a jó tartalmat, a remek szolgáltatásokat. A látogatottság növelése sem hátrány :-), hisz ebből alakul a lista. Szerintem mindenképp a listára kellene koncentrálni – mert az húzza a többit magával.

    Ami szerintem még nagyon fontos az az, hogy egész tartalmat, szolgáltatásokat hogyan kommunikálod a lista felhasználói felé.

    A 6. Sikertényező szerintem az Egyediség, a Stílus, ami a jó tartalmat is teheti még érdekesebbé, vonzóbbá. Ha pozitív megerősítésekkel kommunikálsz, a lista tagjai feltöltődve érzik magukat, s ezt szívesen viszonozzák feléd :-). Ez aztán manifesztálódhat pl. euróban, forintban is.

    Kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok, Ági mit tart a legfontosabbnak ….

  • Kata

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Szia Ági!
    A legfontosabb a látogatottság! Lehet jó a tartalom, jó a szolgáltatás, gyönyörű a dizájn, ha senki nem tud róla mit érsz el vele.

    Részemről a további siker javaslat: múld felül az előzetes várakozásokat. Adj valami értékeset ingyen, teremtsd meg a bizalmat, és utána sinen van az ügyed. Már “csak” ápolni kell a kapcsolatot.

  • Kata

    Reply Reply 2009. május 04. hétfő

    Szia Ági!
    A legfontosabb a látogatottság! Lehet jó a tartalom, jó a szolgáltatás, gyönyörű a dizájn, ha senki nem tud róla.

    Részemről a további siker javaslat: múld felül az előzetes várakozásokat. Adj valami értékeset ingyen, teremtsd meg a bizalmat, és utána sinen van az ügyed. Már “csak” ápolni kell a kapcsolatot.

Leave A Response

* Denotes Required Field