1117048_laptop_at_meeting_table

A jó példa ragadós, avagy így lehet bloggal pénzt keresni





A múlt heti partnerprogramos videó kapcsán felmerült a kérdés, hogyan kell ezt a gyakorlatban megvalósítani, mit és hova kell tenni, erre szeretnék most néhány példát mutatni, és ha már úgyis ezzel foglalkozunk, megmutatom azokat a modelleket, ahogyan egy bloggal pénzt lehet keresni.


1. Brandépítő modell

Ennél a modellnél a cél a kapcsolatépítés, az ismertség megszerzése. A blog írója alkalmazottként vagy a saját vállalkozásában írja a blogját, de lehet egy magánszemély is, aki a saját szakmai imidzsét szeretné építeni. Itt nincs közvetlen reklám a blogban, az író nem próbál meg közvetlenül eladni, általában hírlevél-listát sem épít, legfeljebb az oldalsávban egy link mutat a saját céges weboldalára. Ezek a blogok gyakran és sok szakmai tartalmat publikálnak, közösséget építenek maguk köré az olvasókból, és így idővel az ügyfelek, megbízások is származnak a blogolásból.

Kinek lehet jó ez a modell?

1) Egyetemistáknak, akiket érdekel, amit tanulnak. Számukra egy jól megírt blog szakmai kapcsolatokat, ismertséget hozhat, könnyebben találhatnak állást vagy gyakornoki helyet a diploma után, ha van egy olvasott szakmai blogjuk. Erre jó példa Kontár reklámblogja.

2) Kismamáknak, akik nem szeretnének kiesni teljesen a munkaerőpiacról, ameddig otthon vannak a gyerekekkel.

3) Honlap- és webáruház tulajdonosoknak, akik szeretnének szakértői imidzset és ismertséget építeni a bloggal.

4) Egyéni vállalkozóknak, szabadúszóknak, akik a blog által szeretnék megismertetni munkájukat és gondolataikat a nagyvilággal (például művészek, tolmácsok, fordítók, tanárok)

Hátrányai

Mivel itt nincsen közvetlen eladás, ezért csak akkor eredményes ez a módszer, ha sok tartalmat publikálsz, akár naponta, vagy naponta többször is (!) és igyekszel nagy forgalmat terelni a blogra. Ezzel azonban rendszeresen (hetente többször, de legalább napi szinten) foglalkozni kell. A tartalom építése mellett időt és energiát kell szánnod arra, hogy az ismertséget is építsd, tesztelned kell különféle módszereket és figyelned, melyik válik be, melyik hoz látogatókat, rendszeres olvasókat.

Hogyan csináld?

A kulcs itt az, hogy az értékes szakmai tartalom mellett a látogatottságon is folyamatosan dolgoznod kell. Ebben segítségedre lehet a közösségi média (Facebook, Twitter), a linkmegosztás (buzz.hu, linkmegoszto.com, urlguru.hu stb.), a blogkeresők (blogsearch.hu), az, ha napi, aktuális témákról írsz és azokat beajánlod különféle helyekre (pl. a blog.hu, vagy a HVG címlapján a Napi merítés rovatban) vagy csatlakozol bloggerközösségekhez (pl. gazdasági témájú blogoknak a portfolio.hu -n lehet regisztrálni, ha elfogadják a jelentkezésedet, akkor a Portfólió címlapja mellett számos más gazdasági témájú oldalon megjelenhetsz, női témákban pedig a Hősnők.hu nyújt hasonló lehetőséget). Emellett ismertséget nyújthat a témába vágó portálokon szakértőként való megjelenés, valamint a bloggerek között linkcsere és a vendégbloggerkedés is.

Egy ilyen blogot úgy kell menedzselned, mintha egy magazin marketingese lennél: olyan témákról kell írnod, amik nagy érdeklődésre tarthatnak számot (gyakran ezek a blogok bulvárosabb címeket adnak vagy bulvárosabb témákkal is foglalkoznak, hogy odavonzzák a tömegeket), olyan témákról kell írnod, amihez érdemes és lehet kommentelni, és (legalább az elején) minden elérhető csatornát be kell vetned, hogy rádtaláljanak a látogatók.


2. Szakértői modell

A szakértői modellben a blog nem csak a tartalomépítésről szól, hanem célja van: ez lehet a listaépítés vagy a közvetlen termékeladás, illetve a kettő kombinációja. A listaépítésnél a cél az, hogy az olvasók többsége mihamarabb hírlevél-olvasó legyen, ezt követően pedig a hírlevélen keresztül lehet őt elérni és itt történik az eladás is. A blog itt kettős szerepet tölt be: egyrészt építi a szakértői imidzset, a keresőoptimalizált tartalmon keresztül forgalmat, új látogatókat hoz az oldalra, és kommunikációs csatorna a már meglevő hírlevél-olvasók felé is. Ez sokkal célzottabban és hatékonyabban működik, mint a brandépítő modell, itt egyértelműen mérhető:

  • hány látogatóból hány feliratkozó lesz,
  • hány feliratkozóból hány vásárol,

éppen ezért remekül lehet javítani az arányokon is. Mindkét modell a bizalomépítésre, az ismertségre és a kapcsolatokra épül, azonban ennél a modellnél a nagyobb hatékonyság miatt kisebb számok, kevesebb látogató is elég ahhoz, hogy valóban jöjjenek belőle megrendelők.

Kinek való?

1) Tanácsadóknak, akik szeretnék célzottan értékesíteni a tudásukat (pl. mint ez a blog :))

2) Cégeknek, akik szeretnék a termékeiket hatékonyabb módon eladni, mint amit egy szimpla webáruház biztosít (pl. mint az Illóolajok blog)

3) Oktatóknak (pl. nyelvtanár), akik szeretnének több tanítványt vagy csoportos oktatást szerveznének (pl. ilyen a Kétnyelvű gyerek blog)

4) Szolgáltató cégeknek, akik nem csak ismertséget szeretnének, hanem hatékonyan és célzottan eladni a szolgáltatásaikat is (pl. mint a Babahordozás blog, ahol terméket (hordozókendő) és szolgáltatást (oktatás, személyes tanácsadás) is kaphatsz)

Hátránya

Sokféle dologra kell figyelni: míg a brandépítő modellnél elég, ha csak a tartalomra és a látogatottságra figyelsz, addig a szakértői modellnél emellett még:

  • javítanod kell a hírlevél-feliratkozás konverzióját is
  • meg kell írnod és ki kell küldened a hírleveleket
  • új ajánlatokat, akciókat, kampányokat kell kiküldened, hogy megvásárolják a termékedet
  • és még emellett kell dolgoznod a látogatottság növelésén is.

Hogyan csináld?

Mielőtt elindítod, tisztázni kell a célokat, tudatában kell lenned, milyen célcsoportot szeretnél elérni és milyen eszközökkel. A látogatottságnövelésnél a fenti eszközök mellett érdemes célzottabb módszereket is használni: keresőoptimalizálni a bejegyzéseket, linképítést végezni (ehhez a linkgyűjtemények listáját innen tudod letölteni), valamint a hírlevél-feliratkozást külön is hirdetni (pl. Google Adwords, bannerhirdetések). Szükséged lesz még hírlevélszoftverre, amit átmenetileg ki lehet váltani más módszerekkel is, amíg meg nem bizonyosodsz róla, működik-e a dolog.

Ennél a modellnél nagyon fontos a mérés, ezért mindenképpen már a kezdetektől használd a Google Analyticset. Ne csak azt nézd, hány látogatód volt, hanem figyeld meg azt is, milyen trendek alakultak ki a látogatottságodban (bizonyos napokon több, máskor kevesebb), hosszabb időtávon (mondjuk havi szinten vagy az előző hónaphoz viszonyítva) növekedett-e a látogatottság, honnan találnak rád a látogatók, milyen oldalakról jönnek, milyen keresőszavakra érkeznek (ebből ötleteket kaphatsz arra vonatkozólag hol érdemes hirdetned, milyen keresőszavakra nem gondoltál eddig, melyik látogatószerzési módszered hatékony), valamint figyelned kell a konverziókat is (heti szinten hány látogatóból hány feliratkozód lett) és ha nem vagy elégedett, változtatni a feliratkoztatás hatékonyságán is.


3. Partnerprogram modell

Ezt a modellt gyakorlatilag a fenti két módszer ismeretében már könnyen meg tudod valósítani:
1) Választhatod azt a modellt, hogy a látogatottságot és az ismertséget építed, de közben partnerek termékeit adod el (pl. mint a Belföldiajánlatok.hu

2) Vagy építhetsz listát és értékesíthetsz a hírlevélben rejlő lehetőségeket felhasználva, mint ahogyan egy szakértői blog (pl. ezt teszi a Jobbulást.com, a háziorvos blog is).

A lényeg itt az, hogy a sikerhez itt éppen olyan nagy energiát kell befektetned, mintha a saját termékeidet árulnád. Ugyanúgy értékes, hasznos, használható tartalmakat kell adnod, ugyanúgy oda kell figyelned a színvonalra és emellett még a látogatószám növelésén is dolgoznod kell. Ha lerí az oldalról, hogy mindenáron el szeretne adni, ha mindenféle partnerprogramba beleugrasz és teleteszed reklámokkal az oldalad, akkor nem csak az odalátogatók bizalmát veszíted el, de bevételed sem lesz ebből a modellből. Itt is ugyanúgy kell ajánlani a partnerek termékeit, ajánlatait, mintha a sajátaid lennének – ez az, amit sokan nem csinálnak, elfelejtenek. Például itt is lehet listát építeni és bizonyos időszakonként ajánlatokat kiküldeni nekik, itt is fontos a minőségi tartalom, a közösségépítés, a bizalom megteremtése. A különbség csupán annyi, hogy a termék, amit ajánlasz, nem a tiéd, hanem valaki másé, és gyakran te csak a másik oldalára küldöd át a látogatókat, a vásárlás nem a te oldaladon történik.

Ilyen értelemben ez a modell nagyon hasonlít a hirdetésre alapuló üzleti modellre, azonban itt nem fix díjakat kapsz a hirdetési felületekért, hanem a rajtad keresztül vásárlók után jutsz bevételekhez, ezért egyáltalán nem mindegy, milyen hatékonysággal adsz el nekik, illetve küldöd át őket a partnereid oldalára.

Ugyanez a helyzet az Adsense bevételekre épülő blogokkal is, itt a cél a nagy látogatottság elérése, valamint azt kell kitesztelned, milyen méretű és elhelyezkedésű hirdetésekre kattintanak a legtöbben. De ezt sem lehet csak úgy kezelni, hogy “írok valamit az oldalra, kiteszem a hirdetést és várom a csodát”, hanem komoly tartalomfejlesztői munka és szorgalmas látogatottságépítés kell ahhoz, hogy valóban jövedelmet termeljen az oldal.

Ingyenes vagy fizetős?

Felmerülhet még benned, hol érdemes blogot indítani? Ingyenes szolgáltatónál vagy saját domainen saját tárhelyen. Az első modell tökéletesen jól működhet bármelyik ingyenes blogszolgáltatónál, azonban, mivel a szakértői modellnél konkrét eladás is van, ezért itt már a szolgáltatók feltételeket szabhatnak az üzleti tevékenységgel kapcsolatban, ezért az ilyen blogokat célszerű inkább saját tárhelyen létrehozni. Az ingyenes blogszolgáltató előnye lehet az ismertség, amit azáltal szerzel, hogy a blogbejegyzésed kikerülhet az ajánlott blogok közé, valamint és a többi bloggerrel kialakult kapcsolatok, amiket menet közben alakíthatsz ki, a saját tárhelyen található blog viszont nagyobb mozgásteret biztosít. A partnerprogram modell bármelyik formában működhet, de mielőtt ingyenes szolgáltatónál regisztrálnál, érdemes megnézned az erre vonatkozó feltételeket: lehet-e reklámokat elhelyezned a blogban, mik ennek a feltételei.

Léteznek hibrid módszerek is, például egy szakértői oldal ajánlhatja a saját szolgáltatásai mellett más termékeit is, vagy árulhat a témájába vágó könyveket, és egy brandépítő oldalon is “elfér” az Adsense hirdetés, azonban ezeket mindig érdemes először kipróbálni, tesztelni, mert az egyik típusú hirdetés ronthatja a másik konverzióját, például előfordulhat, hogy az Adsense hirdetések miatt kevesebben iratkoznak fel a hírleveledre.





52 Comments

  • Péter

    Reply Reply 2015. július 27. hétfő

    Szia Ági, elismerésem a munkád iránt. A kérdésem a következő, van egy blogunk http://www.eletvaltok.com minek frappánsabb irányt kell adni. A célja az lenne, hogy propagáljuk a 4órás munkahétben leírtak gyakorlati megvalósítását. Kevesebb munka, élménydús élet. Az élmények támogatására szeretnénk, ha a blog bevétel termelő lenne. Elegendő ehhez az adsence, vagy érdemes kis webshopot is megpróbálni rajta. A gond az, hogy távol vagyunk.

  • Ilona

    Reply Reply 2015. június 21. vasárnap

    Kedves Ági!
    Pár hónapja elkezdtem komolyabban foglalkozni a blogommal. A témája horgolás. Saját és lefordított horgolt leírásokat osztok meg. Próbálok minden nap új bejegyzést készíteni. Most szeretnék nemzetközi olvasókat is szerezni,ezért angol nyelven is készítek bejegyzéseket. Rengeteg energiám van benne,elég sok kulcsszóra a keresőben első helyen vagy az első oldalon található,viszont valahogy nem jól csinálhatok,mert alig hoz bevételt az oldal,pedig adsense hirdetéseket úgy tettem az oldalra,ahogy azt ajánlották. Egyenlőre napi kb 1000 egyedi látogatóm van,az oldalmegtekintés ennek átlagosan 3-szorosa. Hogyan tehetnék szert több bevételre? Mit csinálok rosszul? Esetleg,hogy tudnék szponzort találni,pl egy fonalgyártó céget,vagy kézimunka webáruházat aki hirdetne az oldalon?
    Előre is köszönöm a válaszod!
    Üdvözlettel: Ilona

    • Vida Agi

      Reply Reply 2015. július 01. szerda

      Ahhoz, hogy rendes Adsense bevételeid legyenek, ennél több látogató kell. Az a tapasztalatom, hogy ez inkább hosszútávon kezd el igazán beindulni, legalább 1 év kell hozzá, mire a sok írás hatására lesz elég látogató és a bevételek is megindulnak. Emellett valóban jó lehetőség lenne, ha lennének hirdetőid, dolgozz ki egy médiaajánlatot, hogy mennyiért hirdethetnek nálad, nézd meg, melyik cégek lennének erre alkalmasak és keresd meg őket emailben vagy telefonon.

  • Sz. Banicz Anna

    Reply Reply 2014. április 25. péntek

    Kedves Ági!

    Egy építész irodában dolgozom mint lakberendező, belsőépítész, a célom az, hogy a blog felületen az írásaimmal ügyfeleket és ismeretséget szerezzek, valamint az irodát népszerüsítsem.Mivel nem terméket hanem szolgáltatást kínálok érdekelne a véleményed milyen irányban induljak el, mert egyenlőre csak őrlődöm hogyan is kezdjek hozzá.

    Üdvözlettel:

    Anna

  • Sánta Gábor

    Reply Reply 2014. február 04. kedd

    Szia Ági!
    Én egy környezettudatos közösséget építek,igaz nem blogon keresztül,de bizom benne tudsz segíteni ( https://www.facebook.com/bblueplanet ) a helyzet hogy egy környezetvédelmi céget képviselek de ,mint a cégen belüli környezettudatos közösség tagja. Amiben a segítségedet kérném az hogy február 11.-től lesz egy egyedi domain honlapunk,és a már, és a későbbiekben likeoló tagokat szeretném átirányítani,mit javasolnál?
    Előre is köszönöm
    Sánta Gábor
    Ui.:Kérnèlek ,hogy emailben válaszolj azt egyből megkapom

    • Vida Agi

      Reply Reply 2014. február 08. szombat

      Egyszerűen csak tedd ki nekik a linket a Facebook oldalra. Ha vannak cikkek, bejegyzések, akkor azokat linkelgesd be apránként. Próbálj ki többféle időpontot (mert mindenki máskor Facebookozik), és többféle ajánló szöveget, hogy minél szélesebb körben elérd a rajongókat.

  • Rosa

    Reply Reply 2013. január 30. szerda

    Köszönöm a gyors választ!

  • Rosa

    Reply Reply 2013. január 30. szerda

    Kedves Ági!

    Nagyon hasznosak és érdekesek az írásaid.
    Én a blogom helyével vagyok bizonytalan, mivel eddig soha semmi reklámot nem kaptam, tulajdonképpen a blogom a téma miatt olvasott. Nem tudom, érdemes lenne-e saját felületre áttérnem.
    Valamint az érdekelne még, hogy mekkora látogatottságtól érdemes reklámot tenni egy blogra, illetve mennyit számít a reklámoknál az, hogy az oldalt szinte kizárólag olyanok látogatják, akik a témával kapcsolatos dolgok potenciális vevői -lennének?
    Ha én keresek reklámozót, akkor hol lehet arról tájékozódni, hogy milyen tarifák vannak?

    • Vida Ágnes

      Reply Reply 2013. január 30. szerda

      A hirdetők egyre nyitottabbak azok felé a blogok felé, ahol nagy létszámban fordul meg a célcsoport. Ha már vannak olvasóid és legalább 15-20 blogbejegyzése, onnantól kezdve érdemes legalább Google Adsense reklámokat kitenni a blogra, ha pedig napi szinten pár százas látogatottságot elérsz, ami egy homogén, jól körülhatárolható célcsoportot jelent, akkor lehet készíteni médiaajánlatot és ki lehet tenni a blogra. Az árak itt nagyon változóak lehetnek a banner méretétől és a megjelentetés időtartamától is függ, láttam már blogon 2000Ft/hó-ért egészen kicsi bannerhelyet, de 20-30.000 Ft-ig is simán fel lehet menni havonta egy-egy helyért. Emellett érdemes más megjelenési formákat is ajánlani, pl. PR cikket, Facebook oldalon való megjelenést, közös nyereményjátékot.

      • Zoli

        Reply Reply 2013. szeptember 07. szombat

        Kedves Ági!

        Egy adott kisváros információs blog oldalát szeretnénk létrehozni. Terveink szerint elsőként napi 100-200 később akár 1-2 ezer fős olvasónk is lehet. (természetesen facebook oldalunk is lenne, ami átirányítaná az embereket a blogra)

        A Blog.hu oldalt néztük ki mint lehetséges eszköz.
        Ön szerint érdemes-e belevágni ilyen reklám dolgokban, mekkora “bevételt” hozna ez nekünk ilyen olvasottsággal?
        (átlag 300 fővel számolnánk az első időben.)

        Természetesen nem meggazdagodni akarunk belőle csak legalább egy kis pénzt látni amit fejlesztésekre, oldalunk dizájnosabbá tételére lehetne áldozni.

        A Blog.hu támogatja az efféle reklámokat, klikkelős boxokat?

        Üdv: Zoli

  • Kovács Kati

    Reply Reply 2013. január 25. péntek

    Kedves Ági !

    Most találtam rá az oldaladra,ami fantasztikus ! Tegnap készítettem egy blogot, a blogspot.com oldalon, és nem tudom, hol kell feliratkoztatni rajta !
    Ha alul rámegyek a feliratkozás : bejegyzések oldalra, és ráklikkelek, akkor csak egy hatalmas összevisszaság jelenik meg. Hogyan tudnék az oldalamra feliratkozókat gyűjteni ? Kérlek segíts, köszönöm szépen előre is, és sok sikert !!
    Katella

    • Vida Agi

      Reply Reply 2013. január 30. szerda

      Ha csak azt szeretnéd, hogy a feliratkozók kapjanak levelet az új blogbejegyzésekről, akkor javaslom a feedburner.com-ot, ennek a blogajánló funkcióját gyorsan ki tudod tenni az oldalra.
      Ha hírlevelet szeretnél küldeni, akkor autoresponder szoftverre lesz szükséged, ezek közül ingyen elkezdhető és sok mindent tud pl. a listamester.com, de sok más jó szoftver is (pl. autoresponder.hu, webgalamb.hu, mailmaster.hu)

  • Gabi

    Reply Reply 2012. március 21. szerda

    Kedves Ági!

    Ha időm engedi mindig elolvasom a hírlevelidet.
    Nagyon tetszik, hogy úgy tudsz kommunikálni velünk, ahogy azt eddig senkitől nem tapasztaltam. Nagyon érthető, tiszta, gyakorlati tudást kapunk tőled.
    Az erre éhezőknek fantasztikus táplálékkal szolgálsz, és talán mindenki úgy érezheti a saját szája íze szerint való minden sor.
    Szeretnék majd idővel belevágni valami újba. Eddig még nem volt merszem, s munkám is van még épp elég. De már érik bennem a gondolat, s erősödik az önbizalom, hogy talán megtudom én is csinálni.
    Örülök, hogy rátaláltam az oldaladra.

    Szép napot! Gabi

    • Vida Agi

      Reply Reply 2012. március 22. csütörtök

      Köszönöm 🙂 Sikeres fejtörést kívánok 🙂

  • Georgina

    Reply Reply 2010. november 03. szerda

    Ági,

    a buzz.hu és a linkmegoszto.com sem működik!

    • Vida Agi

      Reply Reply 2010. november 03. szerda

      a buzz.hu valóban bezárt, most láttam én is, a linkmegoszto.com viszont működik.

  • Ágni

    Reply Reply 2010. november 01. hétfő

    Köszi Ági!

  • Ágni

    Reply Reply 2010. november 01. hétfő

    Éva, köszi szépen a véleményed. A kategorizálással én sem vagyok kibékülve, de nem tudom hogyan lehet külön alkategóriákat, de utánanézek!

  • Ágni

    Reply Reply 2010. október 31. vasárnap

    Szia Ági, a tegnap már írtam, de most elbizonytalanodtam, talán mégsem ment el? Ha csak időhiány részedről, akkor OK, semmi baj. Szóval a véleményedre lennék kíváncsi: on-line turistairoda vagyok, rettenetesen nagy szükségben a látogatottság növeléséért illetve vendégkör, ismeretségkör kialakításáért. Van már brandépítő blogom és nekikezdtem volna egy szakértőinek is, de félek nem tudom egyszerre csinálni őket és félek a hírlevélkészítéstől. A brandépítőt könnyebben tudom kezelni, mert szeretem írni. Van még egy elég sikeres receptblogom, abból is lehetne pénzt kihozni de nem tudom hogyan. Szóval a kérdés egyelőre: szted a brandépítőt fejlesszem tovább vagy egy szakértőiben látod a nagyobb potenciált? Köszi előre brandépítőm http://www.gorogkaland.com, szakértői http://http://gorogutazas-tanacsado.blogspot.com/, receptek: http://www.gorogkonyha.com
    Ha gondolod, hogy hosszabb válasz kéne akkor felveszem a kapcsolatot veled emailben esetleg.

    • Nagy Éva

      Reply Reply 2010. november 01. hétfő

      Megnéztem a receptes oldalad. Azt hiszem van pár recept, amit amint lehet kipróbálok:)
      Még sosem hallottam az oldalról. Szerintem egy kicsit részletes a kategorizálás, ettől kevesebbnek tűnik a tartalom. De ez csak az én véleményem. Jobban néz ki, ha egy mappában 14 recept van, mintha csak egy.
      Nekem a főoldal túl hosszú, sosem szoktam lelapozni, és jobban átlátható, ah mint egy könyvet lapozhatok.
      Kéne letölthető ebook a recepteknek, pl görög édesség, vagy húsétel, stb.. Akkor ha nincs netem, akkor is tudok főzőcskézni:)
      Aztán kiadhatsz egy szakácskönyvet, persze azt már pénzért:)

    • Vida Agi

      Reply Reply 2010. november 01. hétfő

      Igaázból nem kell azért új blogot kezdened, mert modellt akarsz váltanod. Egyszerűen csak a meglevő blogodat kell kicsit másként írnod, több említést téve a tevékenységedről, néha konkrétan is ajánlva a termékeidet.

  • Lilla

    Reply Reply 2010. október 30. szombat

    Úgy értelmezem, hogy én Brandépítő modellt szeretnék. A már meglévő webshopom mellé egy blogot javasoltál másutt, máskor, ahol a nem MBT-ket árulom. Jól értem? Milyen blogot kellene ehhez kezdenem? Úgy értem, pl. a Blogger jó-e olyanra, hogy onnan áruljak is? Ha nem, mit ajánlasz? Köszönöm!

    • Vida Agi

      Reply Reply 2010. október 31. vasárnap

      mivel neked már van saját oldalad saját domainnéven, ezért kár lenne a Bloggerre menned, hiszen a blog látogatószerző módszer is egyben. Egyébként nálad a szakértői modell lenne a megfelelőbb.

      • Lilla

        Reply Reply 2010. november 01. hétfő

        Én úgy gondoltam, hogy a webshoppal együtt blogolnék a webshop tartalmáról, és lenne teljesen külön blogom a könyvekhez, meg később akár még másik blog még másik termékhez. Nem?
        Egyelőre még nem tudtam kideríteni, tartozik-e blogolási lehetőség a webshopomhoz:-(
        Szakértői blog? De én közel-távol nem vagyok MÉG szakértő! Bár dolgozom rajta folyamatosan. vagy attól szakértői, hogy egészségügyi dolgokról blogolok hozzá?

  • Angela

    Reply Reply 2010. október 30. szombat

    Most jöttem rá, hogy gyakorlatilag nem látom, hogy mi is akarok lenni, mit akarok az oldalammal. Addig pedig nem tudok elmozdulni. Egyszerre szakértő és brandépítő, közben készül egy tanfolyam, amire majd fel lehet iratkozni, de közben az infók nagy részét már most kiadom az oldalon, gondolva, hogy majd többen ott ragadnak… Ez gy egy nagy katyvasz, és erre most jöttem rá, hogy ezt végigolvastam.

  • Gerbovics Péter

    Reply Reply 2010. október 29. péntek

    Nagyon jó cikk Ági, gratulálok hozzá! Jó pár ötletet merítettem belőle, köszönöm. 🙂

  • Gitta

    Reply Reply 2010. október 29. péntek

    Ági, köszönöm a reklámot 🙂
    Először nem értettem mi ez a nagy feliratkozás, aztán megnéztem az analyticset, és rájöttem, te voltál 🙂
    Hát, túl sok partner még nincs, bár a cél tényleg az amit leírtál, csak nem mertem alacsony látogatottsággal nekivágni, bár tudom, hogy nem veszíthetnék semmit.
    Még egyszer köszi 🙂

  • Bajna Zsóka

    Reply Reply 2010. október 28. csütörtök

    sziasztok!
    nagyon jó ez a közösség, mert életre nevel, életről szól- a munkán keresztül. Van, aki másokért munkálkodik, van, aki magáért, és vannak, akik magukért se…
    van negyedik…?

    De mindenkinek fáj a háta az üldögéléstől, és sokak hamar, túl hamar öregszenek. Mozogjatok sokat, ne adjátok meg magatokat a kompjuternek…- ha sokat is adtok neki, közben is lehet gerinclebontani….

    http://www.youtube.com/watch?v=25ch0KqHgAk&feature=email

    http://www.youtube.com/watch?v=greAH29GB_Q&feature=email

    szeretettel
    Zsóka

  • Hajni

    Reply Reply 2010. október 28. csütörtök

    Köszönöm a válaszokat és ezt az összefoglaló írást is.
    Sok sikert mindenkinek!!!
    Ági, te nem is tudod mennyit adsz az embereknek!! Kívánom, hogy többszörösét kapd vissza!

    Mosolygós napot kívánok mindenkinek!!!

  • Kontár

    Reply Reply 2010. október 28. csütörtök

    köszi a linkelést, énis lájkollak titeket:)
    érdekes,tartalmas írás!

  • tikemi

    Reply Reply 2010. október 28. csütörtök

    hm… szóval 12. Szálljak le én is a földre. 🙂 Köszi!

    • Vida Agi

      Reply Reply 2010. október 28. csütörtök

      Kétféle modell van itt is: lehet egyszeri kampányokban gondolkodni, vagy időzített kampányokat felépíteni és a napi (vagy heti) rendszeres bevételre törekedni. Nekem ez utóbbi volt a cél, miután megvolt az első kampány, beállítottam időzített sorozatként a leveleket és onnantól kezdve napi szinten jöttek a megrendelések.

  • tikemi

    Reply Reply 2010. október 27. szerda

    csak úgy buzog az emberben a tettvágy, s nő a lelkesedés… :)) időt kérek, időt! Ági, mennyi idő alatt jutottál el ide? Mondd el, kérlek, az első sikerélményedet!

    • Vida Agi

      Reply Reply 2010. október 28. csütörtök

      Valamivel több, mint 3 éve 2007. augusztus elején kezdtem online vállalkozással foglalkozni. Augusztus 26.-án elindult az első oldalam, decemberben készült el az első tanfolyamom, amiből a két ünnep között az első kampányban eladtunk 12 darabot – ez volt az első sikerélményem 🙂
      (tanulság: ez egy icipici lista volt, 200 fővel, tehát ilyen kis listán is el lehet adni, ezt sokan nem hiszik el, másik tanulság: a két ünnep között is van élet, sokan ilyenkor meg sem próbálnak kampányolni, a legtöbb megrendelés szilveszter napján érkezett)

      • Kriszta

        Reply Reply 2010. október 28. csütörtök

        Ez bíztató!
        Köszi a választ (bár nem én kérdeztem). Egy biztos, az ember legyen kitartó, hiszen a sikeres és a sikertelen ember között az a különbség, hogy a sikeres eggyel többször állt fel a “padlóról”. Tehát, ha úgy érzem ez nem megy, nem jön össze, mindig erre gondolok!

        • Heni

          Reply Reply 2010. október 28. csütörtök

          Ági, nagyon jó, ahogy pontról pontra leírod és szánkba rágod a dolgokat (itt is és a tanfolyamon is). A legjobb az egészben pedig az, hogy tényleg úgy van, ahogy mondod, a valóság Téged igazol:-)

  • Móni

    Reply Reply 2010. október 27. szerda

    Ági!

    Ez ismét nagyon jól sikerült. “Rövid, tömör és mégis benne van a lényeg.
    A tanfolyam után egy kicsit ismételtünk…..
    Köszönöm

  • Gabriella

    Reply Reply 2010. október 27. szerda

    Én csak ámulok! Ennyi információt ilyen tömören, egyszerűen közölni és még kedvet is adni hozzá… 🙂

  • Barna Laci

    Reply Reply 2010. október 27. szerda

    feleségemnek megmutatom, mert még nem tudtam rávenni a bizniszre, hátha most megvilágosul

    • Nagy Éva

      Reply Reply 2010. október 27. szerda

      párszor eljön és lelkes lesz:):)

  • Hajni

    Reply Reply 2010. október 27. szerda

    Szia Ági,

    Én a második modell-t szeretném választani, de már elkezdtem egy ingyenes blogszolgáltatónál. Akkor mi a teendő? Arra gondoltam, hogy látogatottságot növelek, kikutatom majd hogy kik fognak olvasni, kikísérletezem hogy kik legyenek a célcsoportom és milyen terméket adjak el nekik, aztán átviszem az egészet egy saját oldalra. Szerinted ez így jó lenne vagy túl nagy lenne a lemorzsolódás? Egyáltalán rakhatok ki pl. hírlevél feliratkozást az ingyenes blogos oldalra?
    Köszönöm a választ

    • Detti

      Reply Reply 2010. október 27. szerda

      Szia Hajni!

      Én most indítottam el a blogomat, és működik rajta ingyenes hírlevél szoftver!
      A többi kérdésedre engem is érdekel a válasz!

      Üdv. Detti

    • Vida Agi

      Reply Reply 2010. október 28. csütörtök

      Nyugodtan kiteheted a feliratkozást már az ingyenes oldalra is. Ezután pedig, ha átviszed az új helyre, könnyű lesz, mert a törzsolvasóid már feliratkoztak, így tudod őket értesíteni a költözésről.

      • Horváth Ági

        Reply Reply 2013. február 01. péntek

        Sziasztok!

        Ezek szerint az ingyenes blog tartalmát el lehet költöztetni? Nem lesz akkor bünti a google részéről tartalom duplikálás miatt? Én most abbahagytam emiatt a blogolást, mert úgy érzem, ha mindent elmondok a blogban, nem marad már szufla a worldpress-es oldalamra 🙁

        Légyszi, válaszoljatok, hogy mi van akkor most! 🙂

        Köszi! 🙂

  • Kriszta

    Reply Reply 2010. október 27. szerda

    Ági,
    köszi, hogy mindig frissíted a memóriám!!

  • Manianyu

    Reply Reply 2010. október 27. szerda

    Nagyon jó összefoglaló. Egy biztos, aki a blogolásból gyors meggazdagodásra számít, csalódni fog…

  • Mariann

    Reply Reply 2010. október 27. szerda

    Végre beindult a webáruházam és sok mindent tanultam tőled, köszönöm szépen!

  • Bernadett

    Reply Reply 2010. október 27. szerda

    Ági, nekem is tetszik ez a bejegyzés! 🙂

  • Molnár Klára

    Reply Reply 2010. október 27. szerda

    Ági! nagyon jó összefoglaló! 🙂
    Klári

  • Horváth Judit

    Reply Reply 2010. október 27. szerda

    Nagyon jó így összefoglalva, egy helyen, példákkal látni mindazt amit én is szeretnék.
    Megyek megvalósítani:)

  • Szombati Orsolya

    Reply Reply 2010. október 27. szerda

    Ági, ez nagyon klassz összefoglaló volt!

    Értékes, tartalmas, motiváló – a szokásos Vidaágis stílusban. 🙂 Merítettem egy kicsit én is belőle az új üzletágunk blogjához. Köszönöm!

    Orsi

Leave A Response

* Denotes Required Field