3 féle mód arra, hogy több látogatód legyen





A tegnapiak alapján most már nyilván világos a számodra, hogy ahhoz, hogy ne kelljen vért izzadnod minden egyes látogatóért, aki meglátogatja az oldaladat, érdemes felépítened egy átgondolod stratégiát, amelynek mentén látogatókat szerzel. Ha eddig úgy tűnt, a látogatottsághoz 3 dolog kell: pénz, pénz és pénz, akkor nagyot tévedtél, mert ugyan a látogatottsághoz valóban 3 dolog kell, mégpedig 3 féle eszközcsoport, melyek helyes elegyéből épül majd fel a stabil olvasói bázisod. Lássuk, hogyan!

A látogatottság növelésében 3 féle eszközt tudunk elkülöníteni (az én elméletem szerint legalábbis 🙂 ):

1. Vannak hosszú távú eszközök, amiknek a használatával hosszú távon építesz ki stabil látogatottságot az oldalad számára. Ide azok a megoldások tartoznak, amik akkor is hozzák számodra a látogatókat, ha éppen nincs időd foglalkozni velük (vagy nincsen pénzed befizetni rájuk). Ilyen megoldások a keresőoptimalizálás, a nagy mennyiségű, értékes tartalom, az affiliate marketing és a linképítés (valamikor nagy divat volt a linkcsere is, manapság ez már az elavult módszerek temetőjébe került, de a Blogrollok hasonló funkciót tölt(het)nek be)

A linképítés például nem biztos, hogy azonnali eredményeket hoz, gyakran csak hetek, hónapok múltán regisztrálnak be egyes gyűjteményekbe, nem is szólva arról, milyen hosszadalmas munka egyedül felépíteni több száz vagy akár ezer linket. Azonban 1-2 év távlatából áldani fogod magad érte, hogy rászántad az időt. Nemrégiben kielemeztem a statisztikáimat és azt láttam, hogy az egyes linkgyűjteményekből érkező látogatók száma hónapról hónapra nőtt. Ez tehát egy hosszú távú befektetés, amiért megéri egy kicsit előre dolgozni.

2. A második típusú eszközök rövid távúak, azaz egy bizonyos időszak alatt érhet el velük eredményeket. Ilyen például a bannerhirdetés: ameddig hirdetsz, addig jönnek az adott helyről látogatóid, utána már nem. Ide tartozik még a keresőmarketing (pl. Google Adwords), a bannerhirdetés, minden olyan eszköz, amit kampányszerűen használsz (pl. keresztmarketing, ha csak egyszeri ajánlásról és nem tartós együttműködésről van szó, a PR stb.)

3. A harmadik típusú eszközcsoport valamennyi személyes ráhatást és munkát igényel, az eredménye pedig néha rövid, néha pedig közép- illetve hosszútávon is megmaradhat. Ilyen pl. a hírlevél, hiszen ott is általában az oldaladra tereled be a látogatókat. Ha csak blogértesítő-szerűen használod a hírlevelet, tehát minden egyes bejegyzést kiajánlasz, amikor felkerül, akkor ez rövid távú látogatottságot hoz, hiszen aznap és esetleg még utána néhány napig megemelkedik a látogatottságod, aztán megint visszaesik.

Ide tartozik sok közösségi eszköz is: a Twitter, a közösségi oldalak, a linkmegosztók, a fórumok, a videómegosztók és a vírusmarketing eszközök is. Ezeknél az elérhető látogatottság mértéke eltérő lehet, mint ahogyan a hatás is, amit kivált.
Egy jópofa humoros videó lehet, hogy átütő sikert hoz és vírusként terjed majd el, de az is lehet, hogy a kutyát sem érdekli majd. Nagyjából egy éve kísérletezgetek vírusmarketing eszközökkel és mindkét irányba voltak már tapasztalataim.

Egy videó, ami bevált:

Hogy jön mindez a stratégiámhoz?

A legtöbben ott rontják el, hogy amikor látogatottságnövelésben gondolkodnak, akkor időleges eredményeket szeretnének elérni: egy darabig jó nagy látogatószámot elérni, gyorsan nagy listát építeni, aztán a listán eladni. A kérdés azonban az, hogy mi lesz hosszú távon. Ha egy nagy kampányt akarsz, eladni a terméket, aztán fél évig lógatni a lábad, akkor ez a módszer is beválhat. Ha azonban szeretnél folyamatosan bevételeket szerezni, akkor folyamatos látogatottságra van szükséged.

Az eredményeid is jobbak lehetnek, ha hosszú távban gondolkodsz. Ha hosszú távban gondolkodsz, akkor olyan piaci erőfölényre teszel szert, ami szinte behozhatatlan a versenytársak számára. Ha nap, mint nap megírsz 1-1 blogbejegyzést, ha minden nap építesz 5-10 linket, az hosszú távon olyan erőteljes internetes jelenlétet jelent a számodra, ami folyamatos látogatottságot hoz majd. A honlapot indítók többsége ugyanis gyors eredményeket akar: néhány hónapig csinálják, aztán nagy eredmények híján abbahagyják vagy legalábbis csökkentik a tevékenységüket. Ha te eközben semmi mást nem csinálsz, mint folyamatosan egyenletes teljesítménnyel fejlődsz, idővel nagyon nagy vetélytársakat is képes leszel megelőzni. (ne legyenek illúzióid a nagy portálokkal kapcsolatban sem: gyakran hallani róla, hogy a várt sikerek híján bezárják a kapuikat)

Az interneten az idő nagy úr. Van olyan ügyfelem, akinek több, mint egy éve készült a honlapja. Hetente 1-2 bejegyzést tudott megírni rá, de a rendszeres frissítésnek és a linképítésnek köszönhetően folyamatosan nőtt a látogatottsága, mostanra már közel 2000 fős listája és napi 200-250 látogatója van.

Néhány hasznos link:

Közösségi oldalak >
Videómegosztók
Vírusmarketing alapok
Vírusvideók (ötletadónak 🙂 )
Szájreklám

Tehát az első legyen a hosszú távú gondolkodás, de mivel nem mindegy, mikor fogsz végre pénzt is látni a munkádból, ezért érdemes időleges módszerekkel is élni, azonban kapkodás helyett átgondoltan kell őket alkalmazni, erről beszélek majd a hétfői leckében.





9 Comments

  • admin

    Reply Reply 2009. június 29. hétfő

    Jé, nálam és jelzi, sajnos mostanában van néhány új trójai a weben, amik ilyeneket okoznak, az Avast azonnal sikít miatta. A saját kapcsolattal is vigyázni kell, az egyik tanfolyamosunk a saját weboldalát fertőzte meg.

  • Zoli

    Reply Reply 2009. június 29. hétfő

    Sziasztok!

    Ági és főleg Vidi Rita és a többi felhasználó:

    A “Néhány hasznos link” alatt a “Vírusvideók ötletadónak” link megnyitásánál nálam tényleg vírust jelzett az Avast.

    Nézzetek utána,
    és ne kattintson rá senki, amíg nem tisztázódott a helyzet.

    Üdv:Zoli

  • Kiss Ida

    Reply Reply 2009. május 12. kedd

    Köszi, most már látom! Nem szoktam nagyon legörgetni.

  • admin

    Reply Reply 2009. május 12. kedd

    Ida, a láblécben és az oldalsáv alján is van kereső

  • Kiss Ida

    Reply Reply 2009. május 11. hétfő

    Kedves Ági,

    szerettem volna a linképítésről szóló bejegyzésedet olvasni (biztos van ilyen), de meglepetésemre, nem találtam keresőt az oldalon. Tudatosan nem raktál ki?

  • AnyaistenNő

    Reply Reply 2009. május 09. szombat

    Ági, minden bejegyzésed aranyat ér! Köszönöm, én is jegyzetelek, közben születnek a jó gondolatok!

  • J.J. Kriszti

    Reply Reply 2009. május 09. szombat

    Szeretem a bejegyzéseid! De elsősorban jobbulást kívánok!

    A Twitter-rel kapcsolatban csak annyit fűznék hozzá, hogy bár ma végre regisztráltam, de nem tudok angolul. Jó lenne tudni milyen funkciókat rejt az oldal. Arra nem volt nehéz rájönni, hogyan is állíthatom be a profilomat, hogy írjak bejegyzést. De látom van ennek a programnak még a tarsolyában egy-s más. ettől függetlenűl jó!

    Remélem, ha meggyógyulsz sort kerítesz a google docs és google csoportról szóló cikkre is. Ugyan létrehoztam a csoportot, és az ürlapot, de mikor kitettem az oldalamra nagyon nagy volt, ezért leszedtem. Ha én kerülök egy olyan oldalra, ahol egy ekkora ablak van a tartalom előtt, nem biztos, hogy végig görgetek. Gondolom más is így van ezzel 🙂

    Mégegyszer jobbulást!
    Kriszti

  • Zsolti

    Reply Reply 2009. május 08. péntek

    Épp ma láttam, hogy WG is elkezdett twitterezni. Vajon a többi guru is csatlakozik?

  • nagycsili

    Reply Reply 2009. május 08. péntek

    Tök jó ez a videó!

Leave A Response

* Denotes Required Field