1110330_new_magazines

Segítség, leiratkoznak!





Kezdő honlaptulajdonosok számára a hírlevélírás nagyon izgalmas dolog: izgatottan várják az első feliratkozókat, kíváncsiak, hányan fogják megnyitni és elolvasni az első levelet, és nagyon levertek, ha valaki leiratkozik a levélről… Sokan ezt személyes sértésnek veszik. Miért iratkozott le az ÉN hírlevelemről? Talán nem szeret ENGEM? Lehet, hogy nem is jól az ÉN hírleveleim? Elsőként ilyenkor merül fel a még kezdő honlaptulajdonos fejében, hogy talán nem is jó az egész, amit csinál, abba kéne hagyni.

A hírlevélírás első szabálya: ahogyan az életben, itt sem lehet mindenkinek megfelelni. Nem lehet mindenkinek tetszeni. De jó hír, hogy nem is kell.

Ezzel akár le is zárhatnám a témát, de nem teszem, mert szeretnék egy fontos tényt megvilágítani a számodra: azzal, hogy honlaptulajdonos leszel, médiatulajdonossá válsz. Mintha lenne egy saját tévécsatornád. A tévécsatorna igazgatója sem kezd el azon rágódni, vajon miért kapcsolt el Gipsz Jakab Rákosborzasztói lakos a Híradó végén másik csatornára 🙂

Szelekció


A listaépítésnek nagyon fontos része a szelekció, tehát nem csak a számokra kell hajtani, nem csak arra, hogy nagyon sokan legyenek rajta, hanem a lista minősége is számít. Hiába van nagy listád Újpesti Dózsa rajongókról, ha zöld-fehér pólókat szeretnél eladni 😀

  • IGEN, iratkozzanak le, akik csak azért iratkoztak fel, mert meg akarták kapni az ingyenes könyvet, de egy fillért nem áldoznának a problémájuk megoldása érdekében,
  • IGEN, iratkozzanak le, akik nem szeretik a stílusodat,
  • IGEN, iratkozzanak csak le, akiket csak 2 percig érdekelt a témád, feliratkoztak, de már nem érdekli őket,
  • IGEN, iratkozzon le a konkurencia, aki megunta, hogy ilyen jó leveleket írsz ;),
  • IGEN, iratkozzanak le, akiknek annyira tetszett a sorozatod, hogy szeretnének megint végigmenni rajta, ezért leiratkoznak és újra feliratkoznak, csak hogy megint megkaphassák,
  • és IGEN, iratkozzanak le azok, akik ismeretlenként a csak hírlevélolvasásra szánt e-mail címükkel iratkoztak fel, de már rájöttek, hogy bízhatnak benned, ezért most feliratkoznak a valódi e-mail címükkel (erre valójában az adatmódosítás funkció lenne használatos, de hiába van ott a hírlevél végén, valahogy mindig vannak, akik nem találják meg)

Iratkozzon le, akiből úgysem lenne sose vásárlód, mert csak a konverziót rontja, és becsap téged: azt hiszed van egy jó listád tele potenciális vásárlókkal, de csak egy csomó inaktív szkeptikus van rajta. Neked pedig nem nagy listára, hanem sok ügyfélre van szükséged. Ne téveszd el sosem a fókuszt: nem a Page Rank, nem a látogatottság, nem a lista mérete, nem a konverzió az, amire koncentrálnod kell, csak a fizető ügyfelek száma és a végén a pénz a számládon…

SOS! Sokan iratkoznak le…


Van egy másik aspektusa is a leiratkozásnak. Amikor valóban sokan iratkoznak le. Az általános tendencia az, hogy a kampányok alatt iratkoznak le a legtöbben, amikor sok levelet küldesz, ráadásul ezekben többnyire nem is hasznos információkat adsz, hanem eladsz. Ilyenkor általában sok embernél betelik a pohár: jönnek a levelek minden nap, mindig ki kell törölni őket a postafiókból, nincs mindegyikre idő, ezt idővel megunják és leiratkoznak. Békélj meg vele, hogy a kampányaid alatt minden vásárlóra jópár leiratkozó jut. Lehet ezt az arányt csökkenteni, például azzal, hogy széthúzott kampányokat csinálsz, amikor csak heti egy levelet küldesz, de mindig egy előre meghatározott napon, vagy azzal, hogy izgalmassá és érdekessé teszed a kampányt új formátumokkal (egyik nap videót, a másik nap hangfelvételt, a harmadik nap tanulmányt küldesz), érdekes hangvétellel, egy jó sztorival, játékokkal. Ha az emberek élvezik, ahogy eladsz nekik, akkor kevesebben fognak leiratkozni is.

Van egy olyan tényező, amit nem igazán tudsz befolyásolni: nem csak a te leveled miatt iratkozhatnak le, hanem mások levelei miatt is. Ha az adott célcsoport már sokféle hírlevelet olvas, akkor előfordulhat, hogy mindenkitől egyszerre kap hírleveleket, napi 10-15 darabot, és ettől bizony besokall. Nem nézi, kinek a hírlevele, fogja és mindegyikről leiratkozik, vagy, ami még rosszabb: le sem iratkozik, csak beállítja, hogy a hírlevelek eleve a Törölt elemek vagy a Levélszemét mappába érkezzenek.

Lehet ezellen tenni valamit? Igen is és nem is. Feliratkozhatsz a konkurensek hírleveleire és megnézheted, ők mit küldenek, te pedig küldesz valami egészen mást – de kérdés, hogy vajon a célcsoportod milyen mértékben olvassa az ő hírlevelüket is. Ebben segítséget nyújthat neked a Google Trends, hiszen itt látod, milyen más oldalakat látogatnak még a honlapod látogatói, ha van hírlevél ezeken az oldalakon, akkor valószínűleg olvassák is.

A másik, hogy írj érdekes (tabu)témákról, olyan kérdésekről, amiket a célcsoportod tagjai a lelkük mélyén éreznek, amin rágódnak és amin gondolkodnak, és amiről a konkurenseid nem mernek írni, mert mind ugyanazt az unalmas szakmai tartalmat nyomják… A legjobb fegyver nem a csilivili tartalom, meg a barátságos hangvétel (“ha ő tegeződik, én is tegeződök”), sem egymás témáinak, hangvételének szolgai másolása, hanem az ŐSZINTESÉG. Ha a leveleidben őszintén beszélgetsz az olvasóiddal a kedvenc témájukról: saját magukról, akkor nem akarnak majd elhagyni téged.





27 Comments

  • gitta

    Reply Reply 2010. november 09. kedd

    szia Ági. Azért kerestem ki ezt a cikkedet, mert a múlt hét óta a Listamestert használom (eddig csak a wp-ből küldtem a leveleket), és most szembesültem azzal, hogy az én kis levélkéimet meg se nyitják. viszont most nagyon megnyugodtam, mert a 45-ből tizennégy nagyon jó arány a 10-20 százalékhoz képest 🙂 Azt hiszem eddig minden tárgysor ütősre sikerült

    • gitta

      Reply Reply 2010. november 09. kedd

      Ja, azt nem írtam, hogy ez úgy, hogy vasárnap este küldtem ki, és a 15 fő kedd reggeli adat.

      • Nagy Éva

        Reply Reply 2010. november 09. kedd

        én elolvastam;)

    • Vida Agi

      Reply Reply 2010. november 09. kedd

      Ez jó arány, nyugi 🙂

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. szeptember 19. vasárnap

    Viki, a Citromailes címed lehet a gond, sajnos oda eléggé hektikus a kézbesítés, néha megérkeznek a levelek, néha nem. Keresd meg az utolsó megkapott levélben az Adatmódosítás linket (a levél alján) és adj meg egy másik e-mail címet (pl. saját domaines cím vagy gmail) oda biztosan meg fog érkezni a levél.

  • BakoneVikica

    Reply Reply 2010. szeptember 19. vasárnap

    Szia Ági!

    EGy ideig kaptam a blogbejegyzéseidről e-mail értesítőt, aztán elmaradt. Pedig nagyon sok hasznosítható ötletet kaptam.

    Mi lehet az oka? Hogy tudnék újra kapni?

    Azért ide írok, mert emlékezetem szerint ez volt az utolsó!

  • Arwenvirag

    Reply Reply 2010. szeptember 06. hétfő

    Én a figyelemfelkeltő tárgy mezővel, címsorral vagyok bajban.
    Megírom a hírleveleket, az egészen egyszerű, de a címsorral sokkal több időt töltök, mint az egész témával, és sokszor így sem érzem elég jónak. Végülis a hírlevél tárgymező részében lévő üzenet hivatott eladni az egész üzenetet, ezért szoktam kicsit ráparázni.

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. szeptember 06. hétfő

    Zsuzsanna, a levelek alján találhatod a “Végleges leiratkozás a hírlevélről feliratot”, kattints rá és máris le tudsz iratkozni.

  • Szombat Zsuzsanna

    Reply Reply 2010. szeptember 05. vasárnap

    Szi!
    Szeretnék leiratkozni a leveleidről, nem tudom ezt a rengeteg informáciot olvasni!

  • Hajni

    Reply Reply 2010. szeptember 02. csütörtök

    Sziasztok!

    Nekem az is nagyon tetszik az Ági hírleveliben, hogy nem küld olyan sokat. Ha heti 3-4 lenne, akkor nehezebben olvasnám el. Így viszont alig várom a következőt.

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. szeptember 02. csütörtök

    Renáta, köszi 🙂
    Ida, ügyes vagy hajrá!

  • Kiss Ida

    Reply Reply 2010. szeptember 01. szerda

    Kedves Ági, megtapasztaltam, hogy érdemes hallgatni rád. A múltkor, amikor a “neaddfel” témáról írtál, belehúztam, és beindult a kampányom.
    Eddig nem voltam biztos abban, hogy küldjek-e hírlevelet a feliratkozóknak. Nem bíztam magamban, hogy képes leszek rendszeres időközökben elkészíteni a levelet. De most nekifogok. Ismét kösz!

  • Renáta

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Szia, Ági!
    Én mindig várom, mikor jön már a hírleveled. Mikor 1 hétig semmi nem jön, mindig elgondolkozok, vajon most mit csinálhatsz? Ugyan melyik projecteden dolgozol? 🙂
    Szeretem olvasni az írásaidat, mert nagyon választékos a szókincsed, (ezt irigylem), és bármilyen más témából oda tudsz kanyarodni, ahova éppen akarsz. Jó az írókád!!! 🙂

  • Szalkai Titi

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Köszi, Ági! Ez megint nagyon jó összefoglaló volt!

    Kicsit én is meghökkentem a blogértesítő tárgyán, nekem sincs eszem ágában sem leiratkozni tőled… Ez körülbelül olyasmi, mint amikor valaki azt írja áprilisi tréfának, hogy megszűnik a weboldala… na azzal ki lehet ugrasztani a nyulat a bokorból.

    Bár nekem nem túl sok leiratkozóm van, főleg a feliratkozás jellemző… viszont, mivel a listám már elég tekintélyesre nőtt, nem is bánom, ha tisztul. 🙂

  • Anikó

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Én éppen tegnap éjszaka küldtem ki életem első hírlevelét. Úgy érzem, hogy az Ági levelei mindig a megfelelő időpontban érnek el hozzám. Mert most árgus szemekkel figyeltem volna, hogy hányan nyitották meg, hányan kattintanak át, mennyien iratkoznak le, de ezután, nem esem majd kétségbe, ha valaki esetleg leiratkozik. Persze inkább maradjon és várja a következőt. 🙂 Köszi Ági.

  • Noémi

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    A hírlevél valóban fontos. Én is majdnem kétségbeestem, amikor láttam, hogy “csak” 20-24% nyitja ki a leveleket. De amikor megtudtam, hogy ez a nagy átlag, akkor kissé megnyugodtam. Viszont bepánikolásom idején én is hasonlóképpen gondolkoztam, mint fenti hozzászóló, Zsófia. Nem írtam hírlevelet, csak nagyon ritkán, hiszen ha ennyien nyitják meg, akkor – gondoltam – nem érdekli őket a téma. Viszont a bevétel egyre csak apadt, apadt. Rá kellett jönnöm, hogy ahogy Ági is írta, Hírlevél bizony kell. Visszatettem, és milyen érdekes, a bevételünk ismét kúszott felfelé.

    Na de azóta csináltam egy másik honlapot, másik hírlevéllel, ahol viszont 50% a megnyitás. Úgyhogy, ez is azt bizonyítja, lehet mindig jobban csinálni:))

    És hogy a témához is hozzászóljak: a leiratkozások a “pályám” elején bizony nagyon szíven ütöttek. Mostmár nem érdekel. Pláne, hogy automatára van állítva. Akit nem érdekel, ne olvassa. De lehet, hogy majd később érdekelni fogja, és visszatér, nem igaz?

    Mindenkinek nagyon jó munkát kívánok.

  • Kenéz Tünde

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Ági, én azért nyitom meg a hírleveleidet, mert mindig izgalmas már a levél tárgya is. Az meg különösen, hogy nem egy kaptafára írod mindet!
    Szóval a stílusod fog meg. Akkor is, ha látom, hogy egy kampány közepén vagyunk, tehát eladni szeretnél valamit nekem.
    Igaz, a legutóbbi tanfolyamodról lecsúsztam, a határidő után tudtam meg a lehetőséget. No, majd máskor. 🙂
    És mennyire igaz, hogy óvatosan kezdünk el egy blogot is írni! Először én is azt hittem, jaj, mi lesz, ha majd jönnek a leszólók, de aztán belemelegedtem, és ma már csak mesélek, mint a barátaimnak.

  • Kati

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Én azt tapasztalom így több év után, hogy az ellen, hogy nem olvassák el amit küldesz csak úgy tudsz tenni, hogyha nagyon izgi amit írsz.

    De például rendszeres, hogy egy előrendelő kampánynál, amikor egy termék megjelenése előtt gyűjtesz megrendelőket, a rendelők egy része pattogni kezd 4 napon belül, hogy hol a termék. Utána pedig bután néznek, hogy jaaa – hát még nem jelent meg csak fog? Nahát! Pedig a megrendelő gomb fölé írtuk öles betűkkel, plusz az összes kampányban benne van. Ez ellen nem tudsz mit csinálni.

    Az is beválik, hogyha olyasmit írsz, amit ketten lehet igénybe venni, és megkéred a törzsgárdát, hogy hívja meg egy hozzá hasonló érdeklődésű barátját (barátnőjét)hogy ő is vegyen részt a játékban, kutatásban, stb – és végül kettejüknek jut valami, amit ketten lehet igénybe venni. Erre sokkal kevesebben modzulnak meg, de akik igen, azok nagyon.

    Nálam a leiratkozások nagyon alacsony számúak, direkt figyelem, de nem jellemző, hogy leiratkozzanak, még a nagyon agresszív reklámok esetében sem nő meg túlzottan az arány.

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Zsófia, azt tudni kell, hogy minden hírlevelet másik 10-20% olvas. Ez egyetlen levél megnyitási statisztikája kb. 1 nappal a kiküldés után. Ha az egész hónapot nézem, akkor kiderül, hogy a teljes lista több, mint fele olvasta valamelyik levelet. A másik listámon ez az arány 70% feletti – ott heti hírlevél van, testreszabottan kapják, tehát nagyobb a motiváció, hogy megnyissák.

    Azért sem írnám le a helyedben a hírlevelet, mert az éves árbevételünk 98%-át a hírlevelek hozzák, amit olyan kevesen olvasnak 😉

  • Zsófia

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Sokan kérdezték tőlem, hogy miért nem csinálok hírlevelet?
    Ahogy itt fentebb olvastam sokan már ismerik, hogy a feliratkozok milyen arányban olvassák el azokat. Jó, ha a 10-20%-a belekukkant csak!
    Pontosan ezért nem csinálok hírleveleket…

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Gábor, a legjobb, ha a nagyon fontos dolgokat nemcsak kiemelitek, hanem ismétlitek is. Pl. a levél végén megismételheted, emlékeztetőül a legfontosabb infót, vagy a következő levélben megint megemlítheted, ami szerinted nagyon fontos infó volt (pl. “Ugye nem felejtetted el, hogy…?”) És még így is lesznek néhányan, akik személyesen is rákérdeznek majd, mert csak minden harmadik levelet olvassák.

  • Cicus

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Kedves Ági jól megijesztettél,dehogy akarok én leiratkozni.A frász jött rám ,hogy már megint valamit elnyomtam.Nagy segítség vagy nekem ,fontosak számomra a hírleveleid.Köszönöm Ilka

  • Rusznyák Gábor

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Azért a 10-20 %-ért, aki vásárol 🙂
    Ha nem küldesz hírlevelet, senki sem fogja olvasni…

    Ági, nekem olyan kérdésem lenne, hogy mi küldünk hírlevelet, melyben néha fontos információk, néha önfényezés, néha önfényezéssel egybekötött info (pl. új szolgáltatás bevezetése) van. Valahogy a fontos infó elsikkad, hívnak minket, és kérdezik ugyanazt. Mit lehetne tenni, hogy megmaradjon bennük?

  • kismamatitkok

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Szerintem ez egyszerűen benne van a pakliban. Senkinek nincs annyi ideje, hogy végigrágja magát az összes hírlevélen, amire feliratkozott:) Pedig tuti, hogy azért iratkozik fel annyi hírlevélre, mert tényleg sok minden érdekli. De aztán valószínűleg csak azt a néhányat nyitja meg, ami épp kiemelkedik a sorból, valamiért megfogja a szemét, vagy pont olyan napja van, hogy egy kicsit jobban ráér. Vagy, ha már rájött, hogy a TE hírleveled annyira szuper, hogy már várja a következőt:))

  • PortikLászló

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Akkor minek kell időt pazarolni rá ?

  • Vida Agi

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Zsuzsi, a többségnek fogalma sincs róla, milyen jó leveleket írsz, mert meg sem nyitják. Van a gyűjtögető típus, aki egy mappába félreteszi őket “majd elolvasom egyszer” felkiáltással, majd ha már több havi összegyűlt, kitörlik az egészet.
    Van, aki annyi hírlevelet kap, hogy meg sem nézi őket, vagy csak véletlenszerűen belekattintgat a levelekbe.
    Nagyjából 10-20% szokta valóban elolvasni őket.

  • Nágel Zsuzsi

    Reply Reply 2010. augusztus 31. kedd

    Mi egyszer teszteltük, hányan olvassák el egyáltalán a hírlevelet (kérdőívvel, ami igazán rövid volt), és siralmas eredmény jött ki. Pedig olyan jó hírleveleket írunk 😀

Leave A Response

* Denotes Required Field