Mit tehetsz, ha elutasították a Facebook hirdetésedet?

Először is nyugi 🙂 Nem azért utasították el, mert illegális lenne az oldalad vagy mert utál a Facebook. A hirdetések szöveg- és képanyagát ellenőrzéskor egy automatikus rendszer nézi végig, ami meglehetősen szigorúra van állítva. Éppen ezért előfordulhat, hogy akkor is elutasításra kerül a hirdetésed, ha nem tettél semmi szabályelleneset. Lássuk, mi lehet tenni elutasítás esetén!

1. Ismerd meg a szabályzatot!

A Facebook (és ide tartoznak az Instagram hirdetések is) hirdetési szabályzata nagyon részletes, mindenre kiterjedő és magyar nyelven is elérhető. Mielőtt hirdetni kezdenél, érdemes alaposan áttanulmányozni, így máris sok kellemetlenséget elkerülhetsz: https://www.facebook.com/policies/ads

Különösen a tiltott tartalmakra vonatkozó rész érdemes átnézni, hiszen ebbe sok minden beletartozhat, az is, amiről azt gondolod ártalmatlan dolog. A legtöbben a személyes tulajdonságokra vonatkozó szigorú szabályba szoktak beleszaladni (pl. ha fogyókúráról, fitneszről, diétáról írsz a szövegben, nem fogalmazhatsz bele az illető személyes tulajdonságaira vonatkozó szöveget, mint pl. „Szabadulj meg a súlyfeleslegedtől!” vagy „Leadnád a télen felszedett kilókat?”), de az olyan apróságok is gondot okozhatnak, mint a „többi”, a „más” vagy az „egyéb” szavak, még akkor is, ha nem az olvasó tulajdonságaira vonatkozó kontextusban fogalmazod meg őket (az egyik hirdetésünket pl. azért utasították vissza, mert szerepelt benne az „és a többi” kifejezés).

Szintén gyakori hiba a csupa nagybetűs szövegek és az emojik és egyéb írásjelek túlzott használata. Néhányat használhatsz belőlük, de ne tegyél a szövegbe sormintákat 🙂

Fontos már az elején odafigyelned az érkezési oldalad minőségére is, azaz arra az oldaléra, ahova a tartalmad mutat. Nem irányíthatod az embereket zárt vagy titkos Facebook csoportokba, pdf vagy jpg fájlokra, automatikusan letöltődő oldalakra és a hirdetéstől eltérő tartalmú oldalakra sem a hirdetéseddel. Ha a csoportodat szeretnéd népszerűsíteni arra itt találsz ötleteket.

Ha elutasították a hirdetésedet, akkor a hirdetéskezelőben a hirdetés neve mellett megjelenik egy piros ikon és az „Elutasítva” felirat. Ha asztali gépen nézve ráhúzod az egeret a feliratra, megjelenik a „Fiók minősége” funkció megnyitása nevű gomb. Erre kattintva meg tudod nézni, miért is történt az elutasítás, illetve itt tudsz ismételt ellenőrzést kérni a hirdetésre:

2. Nézd meg a vizuális tartalmat!

Az elutasítások gyakori oka a nem megfelelő képanyag. Elsősorban a túl sok bőrfelület szokott gondot okozni, a szabályzat szerint ugyanis tilos mezítelen bőrfelületet megjeleníteni az oldalon és bár ez csak az erotikus képekre és nemi szervekre vonatkozik, egy kézfej, láb vagy kopasz fej is megtévesztheti az automatikus ellenőrző rendszert. Szóval igyekezz inkább jól felöltözött és sapkás embereket választani a képeidre 🙂 (nekünk egyszer egy mérlegen álló ember mezítelen lábfeje miatt kapott elutasítást a hirdetésünk azzal a hivatkozással, hogy „felnőtteknek szóló tartalom” – szóval tényleg vannak még hibák a rendszerben)

Gyakori problémaforrás továbbá az előtte-utána fotók használata, ezeket nem lehet a hirdetésekben használni és kész. Ha vannak ilyen fotóanyagaid, akkor meg lehet ezt oldani kreatívan is: kiteszel egy előtte fotót és ráírod, hogy „Kíváncsi vagy, milyen lett utána? Klikk és nézd meg!” Az előtte-utána összehasonlító fotókat pedig az oldaladra teszed (de lehet ugyanezt fordítva is az utána fotót kitéve.

Sokan még mindig azt hiszik, hogy letiltást okozhat, ha túl sok a szöveg a képen, szerencsére ez nem így van. Ha 20% feletti a szöveg mértéke, akkor a szöveg kevesebb embernek jelenik meg, ha azalatti a szöveg mértéke a képen, akkor semmilyen korlátozás alá nem esik.

Fontos kivétel: Ha az Instagramon szeretnél hirdetni és 20% feletti szöveg van a képen, akkor az Instagramon nem fog megjelenni a hirdetésed!

Ha a hirdetésed a képanyag miatt nem jelenik meg, cseréld le a képet és kérj újraellenőrzést.

TIPP: Ha sürgős a hirdetés elindítása és nem akarsz órákat várni, amíg elutasítják a hirdetésedet, majd újra jóváhagyják, akkor célszerű rögtön ugyanazt a szöveget 3-4 képpel is elkészíteni, mert így előfordulhat, hogy talán valamelyik fotót nem fogadja el a rendszer, de néhányat meg igen.

3. Nézd át a szöveget, keresd a problémás szavakat!

Ha nem a képpel van a gond, akkor a szöveggel lehet probléma. De vajon mi? Erre sokszor nehéz rájönni, különösen, ha hosszú szöveget írtál. Mivel az ellenőrzés automata, ezért bizonyos félrevezető vagy tiltott tevékenységre utaló szavakat keres, amiket ragozott és ragozatlan formában is felismer. Tehát nem feltétlenül kell mindent átírnod csak átfogalmaznod az egyes szavakat (jól jöhet ehhez a www.szinonimaszotar.hu) vagy kitörölnöd a kérdéses részeket.

Azért sem jó az egészet átírni, mert gyakran csak 1-1 szón akad fent a rendszer. A problémás megfogalmazásokat a szabályzatban megtalálod. Ami a leggyakrabban problémát okoz:

– pénzügyi szolgáltatások, pénzügyekre utaló fogalmak: jövedelem, bevétel, passzív jövedelem, pénz, gazdagság, vagyon, hitel, befektetés stb.
– egészségre, betegségre, gyógyulásra vonatkozó fogalmak: betegségek (pl. nátha, rák), egészségügyi állapotok megnevezései (pl. súlyfölösleg, fájdalom), a gyógyítás, gyógyulás, gyógyszer, terhesség, várandósság, szülés szavak stb.
– egyéni tulajdonságokra vonatkozó kérdések (pl. Várandós vagy?, Most mentél nyugdíjba?)
– életkorra utaló megfogalmazások (pl. Játékok 3-6 éves korig)
– a Facebookra és Instagramra utaló „becéző” szavak (pl. Face, Insta, FB, facebook stb.) ezeket mindig nagy betűvel és teljes egészében kell kiírni.

Ezeket kicsit átfogalmazva már át szoktak menni a szűrőn a hirdetések. Például:
– Játékok 3-6 éves korig helyett: Játékok óvodásoknak,
– Várandós vagy? helyett: Hamarosan érkezik a baba? vagy: Várod már a babát?
– Fogyás helyett: Karcsúsodás, fittség, „elégedett leszel a tükörképeddel”

4. Kérj ismételt ellenőrzést

Ha lecserélted a problémás képanyagot és a szöveget, akkor kérj ismételt ellenőrzést a Fiók ellenőrzésében. Ez néha 20-30 perc, de legfeljebb 24 óra alatt megtörténik. Jó hír, ha sokáig tart, ez általában azt jelzi, hogy manuális ellenőrzésen megy keresztül a hirdetésed és nem tilt le megint a robot.

Ha újra elutasítják a hirdetésedet, akkor ismét módosíts a szövegen és/vagy a képen és megint kérj ellenőrzést! Ha ez sem működik, akkor próbálj meg egy rövidebb szövegváltozatot, amiben semmilyen problémát okozó szó sincs, pl. csak ennyi: „Hahó, szerintem ez érdekes lehet neked, kattints ide és nézd meg:”

Ha még így is visszautasítják a hirdetésedet, akkor jöhet a következő lépés:

5. Nézd meg az érkezési oldalt!

Néha nem a hirdetéssel, hanem az érkezési oldallal van a baj (amiről fent már írtam). Az automata ellenőrzés nem csak a hirdetésed, hanem az oldalad szövegét is megnézi és ha itt talál (elsősorban az oldal tetején és a címsorokban) problémás szavakat, akkor emiatt is visszautasíthatja a hirdetésedet. Ha makacsul visszadobja egy hirdetésedet a rendszer, szinte mindig az érkezési oldal a gond (nálunk pl. egy helyen szerepelt rajta az „mlm” szó és emiatt utasította el mlm-et reklámozó hirdetésként az egyik hirdetésünkett, holott a hirdetés szövegében nem szerepelt ez a szó).

Miután módosítottad az oldalt, kérj ismételt jóváhagyást!

Ha nem megy át így sem, előfordulhat, hogy az oldal linkjével van problémája a rendszernek (ilyennel is találkoztam már sajnos), ekkor érdemes duplikálnod az adott érkezési oldalt (WordPress alatt a Duplicate Page nevű pluginnel könnyen megteheted ezt), állíts be új URL-t az oldalnak és ezzel a linkkel hirdesd meg!

Ha így sem sikerül, ezt tudod tenni:

6. Készíts egy új hirdetést más szöveggel, más szövegváltozattal!

Több esetben jártam már úgy, hogy nem hagyott jóvá egy hirdetést a Facebook minden próbálkozás és javítgatás ellenére sem, viszont amikor ugyanazt a hirdetést újra létrehoztam ugyanazzal a képpel, szöveggel stb. simán elindult és futott.

Azt javaslom azonban, hogy ne egyszerűen csak egy másolatot készíts a letiltott hirdetésből, hanem hozz létre egy vadonatúj hirdetést! Ez általában be szokott válni.

Nagy ritkán előfordul azonban, hogy szépen elindul a hirdetés, de utólag, miután pár órát vagy 1-2 napot futott, mégis letiltják. Ez különösen bosszantó, pláne, ha jól teljesített a hirdetés. Ilyenkor első körben érdemes a fenti lépéseket követni, de ilyenkor is gyorssegélyt jelenthet a hirdetés újra felvétele. Így amíg a másik hirdetést módosítod, javítod és újra jóváhagyják, addig fut az új hirdetés (és olyat is láttam már, hogy ezt a második hirdetést nem tiltották le)

7. Ha nagyon nem megy, nézz meg néhány hirdetést hasonló témában, vajon ők mit csinálnak!

Ha nagyon nem tudsz hirdetni, mert folyton elutasítják a hirdetésed, akkor segíthet, ha megnézed, hogyan hirdetnek más hasonló témájú oldalak! Vannak olyan témák, amikre különösen érzékeny a hirdetési rendszer (pl. fogyókúra, pénzügyek, egészségügy), ezért itt valószínűleg a piac többi szereplője is rendesen megizzad, mire hirdetni tud 🙂

Sok ötletet adhat a saját hirdetéseidhez, a megengedett megfogalmazások megtalálásához, ha megnézed az ő hirdetéseiket. Ehhez menj be a Facebook Hirdetéstárba, írd be annak a Facebook oldalnak a nevét, aminek kíváncsi vagy a hirdetésére és máris láthatod az aktív hirdetéseiket!

8. Írd rá a képre, tedd videóba!

Ha makacsul visszautasítják a szövegeidet vagy egyszerűen nincs is kedved ezzel bajlódni, tedd rá a szövegedet egy képre vagy mondd el egy videóban, amit a szövegben nem lehetett! Ezt ugyanis nem tudja ellenőrizni az automatikus ellenőrzés, ezért általában, ami szövegben nem jelenhet meg egy képre szövegként ráírva vagy egy videóban simán megjelenik.

Ráadásul egy kép, amin szöveg is van (csak arra ügyelj, hogy 20% alatti legyen a szöveg aránya a képen), jobban odavonzza a szemet és több kattintást eredményez, a videók pedig egyre népszerűbbek és eredményesebbek a hirdetésekben, sok releváns látogatót és jobb konverziót hozhatnak neked. Nem érdemes tehát bosszankodni a visszautasított hirdetésszövegek miatt, egy rövid videóban ugyanazt elmondva az egész macerát kiválthatod.

Gyakran Ismételt Kérdések a visszautasított Facebook hirdetésekkel kapcsolatban

Mit lehet még tenni, ha a fentiek nem működtek?

Ezen az oldalon tudsz mélyebb ellenőrzést kérni a hirdetésedre, ha szerinted mindent jól csináltál és mégis visszautasították: https://www.facebook.com/help/contact/1582364792025146

Mennyi ideig tart az ellenőrzés?

Legfeljebb 24 órán át tart, de általában néhány órán belül véghez szokott menni.

Mi van, ha „beragadt” a hirdetés, azaz 24 órán belül sem hagyták jóvá vagy feltettem, de már napok óta ellenőrzés alatt van?

Ilyenkor érdemes újra felvenni az adott hirdetést újként (nem a másolás funkció segítségével).

Visszautasították a hirdetésemet: emiatt ki fog tiltani a Facebook?

Kitiltás általában akkor jár, ha folyamatosan megszeged a hirdetési szabályokat, tehát egymás után több hirdetésed is félrevezető vagy tiltott tartalmakat reklámozott. Egy-egy esetért nem jár kitiltás, kivéve, ha a törvények szerint is illegális dolgot reklámoztál.

Szeretnél megtanulni hatékonyan hirdetni a Facebookon és az Instagramon? Jelentkezz az Online Facebook és Instagram Hirdetés Tréningre! >>

Comments are closed.