Hogyan hozd ki a maximumot a Facebook oldaladból?

Mit állítsd be a Facebook oldaladon, hogy jobb eredményeket érj el vele? Erről beszéltem ebben az élő adásban.

Az élő adás vázlata röviden:

1. Válaszd ki a megfelelő kategóriát az oldaladnak!

Az oldalad funkciói és a névjegyben található bemutatkozási lehetőségek attól függenek, milyen kategóriát választottál (mások az oldal szélén található menüpontok és a névjegy funkciói is). Ha nem jó kategóriában vagy, utólag is módosíthatod, itt találod meg, hogyan: https://www.facebook.com/help/222732947737668

2. Töltsd ki részletesen a Névjegyet!

Adj meg minél több adatot magadról és töltsd ki a vállalkozásod történetére vonatkozó Mérföldkő részleteket is!
Mérföldköveket itt tudsz felvenni:
Facebook oldal mérföldkő hozzáadása 2019

3. Nézd meg az általános beállításokat is!

Döntsd el, hogy:
– lehessen-e képekkel is hozzászólni az oldaladhoz és bejegyzéseket feltölteni bárkinek,
– milyen országokból lehessen elérni az oldaladat,
– milyen életkortól lehessen elérni az oldaladat,
– benne legyen-e az oldalad az ajánlóban (ha valaki hasonló témájú oldalt kedvel, megjelenjen-e az oldalad ajánlásként)
– milyen módon szeretnél automatikusan moderálni (káromodásszűrő és bizonyos tiltott szavak, linkek beállíthatóak)
– milyen lapfüleket szeretnél megjeleníteni az oldalad menüjében és milyen sorrendben.

4. Állítsd be a Borítóképet és a profilképet!

Célszerű hasonló dizájnt, színeket és betűtípust használni a posztjaidnál és a borítóképnél is, hogy a posztjaid jól felismerhetőek legyenek, így a követőid jobban észreveszik majd őket.

5. Posztolj rendszeresen és változatosan!

– Posztolj ugyanazokban az időpontokban és figyeld az eredményeket! Tudd meg, mikor a legaktívabbak a követőid és posztolj azokban az időpontokban!
– Használd ki a posztok mellé beállítható egyéb lehetőségeket is: Messenger üzenet, termékek, események, bolt csatolása, felhívásgomb csatolása, hangulat vagy hely megjelölése.

6. Tervezd meg előre az üzenetedet és a posztjaidat!

A tervezésben és az időzítésben segítésgedre lehet az Later.com (ennek a beállításáról nemrégiben írtam)

3 Comments

  • Szakács Szilvia

    2019. november 19. kedd

    Kedves Ági!
    Nagyon tetszett ez a videó is, nagyon jól összefoglalod, hogy mit, miért érdemes beállítani.
    Találkoztál már olyannal, hogy a vállalkozásom Facebook oldalán a boltba feltöltöttem több kollekcióba a termékeimet, nem módosítok rajta semmit és véletlenszerűen átvált néhány kép státusza „feldolgozás alatt”-ra? Ami azt eredményezi, hogy a napokkal ezelőtt feltöltött, nyilvánosság által már egyszer látható termékek egyszer csak eltűnnek a boltból. Mit tudok tenni ez ellen? Mert így az induló vállalkozásom termékei soha nem lesznek igazán láthatóak mindenki számára és ez egy kicsit elkeserítő.
    Köszönöm előre is!
    Szilvi

    • Vida Agi

      2019. december 01. vasárnap

      Sajnos a Facebooknál sokáig eltarthat a termékek jóváhagyása és néha utólagosan is felülbírálják a korábban az automata által már jóváhagyott termékeket. Ilyenkor érdemes megnézni a kereskedelmi szabályzatot, hogy a problémás termékek minden feltételnek megfelelnek-e. Nekem az a tapasztalatom, hogy a legtöbbször akkor kerülnek újra függőbe, ha vagy az elnevezés vagy a szövegezés, vagy eleve a termék típusa nem felel meg a szabályoknak.

      • Szakács Szilvia

        2019. december 04. szerda

        Köszönöm szépen, megnézem ismét ebből a szemszögből is. Erre azért nem gondoltam, mert pl fülbevalók esetében ugyanaz a szöveg, hasonló a kép csak az árnyalat más, így nem tudtam miért kerül az egyik termék feldolgozás alatt állapotba ha a másikat elfogadta a Fb.