Tartalommarketing kevesebb idő alatt

Rendszeresen blogolni, a közösségi média csatornákon is jelenlenni és közben egyszerre még a vállalkozásoddal is foglalkozni szinte megoldhatatlan feladatnak tűnik. Így válhat lehetségessé a lehetetlen:

A Smart Insights kutatása szerint 2018-ban a vevőkre legnagyobb befolyással bíró marketing eszköz a tartalommarketing lesz. Blogok, videók, élő adások, podcastek, képek, infografikák.
Ha te is szoktál ilyesmit készíteni, akkor biztosan szembesültél már a legnagyobb hátrányával: hogy időigényes. Gyakorlatilag bármennyi időt el lehet tölteni egy alapos és részletes blogbejegyzés megírásával és egyáltalán nem biztos, hogy rengeteg vevőt fog hozni. Ráadásul ez még csak egyetlen tartalom, de a blog mellett kéne még hírleveleket is írni, posztolni a Facebookon, az Instagramon, a Pinteresten, kéne videókat készíteni a Youtube-ra… És ez csak egyetlen szelete a vállalkozásodnak, ami rengeteg időt vesz el, miközben az ügyfelekkel, a termékfejlesztéssel is kéne foglalkozni és ott az adminisztráció is.

Hogyan csináld hatékonyan?

Először is: indulj ki a termékedből/szolgáltatásodból, amit szeretnél eladni!

Nálunk például, ha néhány héten belül szeretnénk meghirdetni egy új tréninget vagy rendezvényt, a megjelenés előtti időszakban a hozzá kapcsolódó témákat dolgozom fel.

A tartalmakat érdemes szétválasztani:
1. NAGY, átfogó cikkek vagy videók, amiben 1-1 témának minden aspektusát felvázolod
2. Kapcsolódó tartalmak, amik kiegészítik a „NAGY” tartalmat
3. Olyan tartalmak, amik „reklámozzák” a „NAGY” tartalmat.

A cél minden esetben ugyanaz: az emberek találjanak rá ezekre az átfogó, részletes cikkekre.

Miért? Mert egy-egy ilyen jól megírt, részletes írás az, ami elmélyíti az olvasó érdeklődését, növeli a szakmai hitelességedet és innen tovább tudod vezetni az olvasót a következő lépcsőfokra (hírlevélfeliratkozás vagy maga a termék/szolgáltatás megrendelő oldala)

Hogyan néz ez ki a gyakorlatban?

0. lépés: Beharangozod a készülő új videót, blogot, meghirdeted az élő adást a közösségi média oldalaidon (csoportjaidban)

Pl. Éppen dolgozom egy izgalmas cikken a …….-ról! Nektek milyen kérdéseitek vannak ezzel kapcsolatban? Írjátok le és a cikkben ezekre is választ adok!

Sokan meséltétek mekkora nagy problémát okoz nektek a …………. Arra gondoltam, lenne erről is egy videóm (blogbejegyzésem). Írd be hozzászólásba, hogy „igen”, ha te is kíváncsi lennél rá!

Többen küldtetek kérdéseket a ………ról, de közben sokan kérdeztetek a ………ről is. Melyikről legyen hamarabb blogbejegyzés? Írd A) betűt hozzászólásba, ha a …….ról szeretnél előbb olvasni vagy írj B) betűt hozzászólásba, ha a …….ről!

Vajon hogyan lehet megoldani a ………-t? 5 megoldást osztok meg veled HOLNAP 19 órától Élő adásban itt az oldalon!

1. Megírod a blogbejegyzést (vagy elkészítesz egy videót, podcastet, élő adást), amihez készítesz egy illusztrációt (én Adobe Spark Posttal szoktam, de használhatsz Canvát vagy bármilyen egyéb képszerkesztőt is) és kiteszed egy kis ajánló kíséretében a Facebookra, a képből rögtön szerkesztesz négyzet alakú változatot is, ami kimehet az Instagramra, illetve a blogodból bepinelheted az egészet a Pinterestre is.

Ha videót, podcastet vagy élő adást készítesz, ahhoz is készíts saját indexképet (a Youtube-on és a Facebookon is le tudod cserélni az indexképet, így több kattintást kap majd a videó), amit a Facebookon, Instagramon használhatsz, illetve a Pinterestre is belinkelheted a Youtube-os videóidat úgy, hogy feltöltöd a táblába az indexképet és URL-ként a Youtube videó linkjét adod meg (a Facebook videók esetén ez a lehetőség nem működik, azokat csak úgy tudod belinkelni a Pinterestre, ha előtte letöltöd és felteszed valamelyik videómegosztóra, pl. a Youtube-ra, vagy beágyazod a blogodba és a blogodat pineled ki).

2. A bejegyzésedből készítesz kis tartalommagvacskákat:
– 1-1 mondatot kivágsz a bejegyzésedből és idézetes képet készítesz belőle, amit aztán egyenként feltehetsz a Facebookra, Instagramra,
– 1-2 rövidebb poszttal, bejegyzéssel kiegészíted a tartalmat (pl. kapcsolódó linkek, tippek, apró „hogyan csináld meg”-részletek)
– készíthetsz infografikát kapcsolódó statisztikákból,
– a videókból kivághatsz 1-1 perces rövid kis gondolatokat, amiket feliratozva motivációs videókként használhatsz.

A lényeg, hogy egyetlen jól elkészített alapos tartalom van a középpontban és eköré épül az összes többi kommunikációd, ezt „promózod” minden felületen. Ennek több előnye is van:
– nem csapongsz ide-oda, így neked is könnyebb egy témára fókuszálni, mint minden nap új témákat keresni,
– optimalizálod a forgalmat, hiszen abban a pár napban minden posztod ugyanarra az 1 fő tartalomra utal vissza, így nagyobb olvasottsága lesz az adott blogbejegyzésnek,
– jobban alá tudod támasztani a kampányaidat tartalmakkal,
– nem kell minden nap foglalkoznod a posztolgatással, be tudod előre időzíteni a posztokat mindenhova.

Kis kitérő: a tartalmak megtervezésére jó megoldás tartalomtervező naptárakat használni, mint pl. a Coschedule, de még jobbak azok az alkalmazások, amikben nem csak tervezni, hanem időzíteni is tudsz a különféle felületekre, mint pl. a MeetEdgar vagy a Loomly. Így nem kell külön feltenned mindenhova egyesével a posztokat, egy helyen időzítheted őket és egyszerre is mennek ki (az Instagram kivételével, az az egyetlen, ami nem támogatja az időzítést külső alkalmazásból sem)

Ugyanezt a stratégiát alkalmazhatod kampányoknál is, amikor az a célod, hogy egy adott üzenet jusson el minden olvasódhoz és egy adott időszakban a követőid mindegyike biztosan találkozzon az üzeneteddel.

A stratégia tehát valahogy így néz ki:

Hogyan tedd hatékonyabbá a marketingedet, hogy több időd jusson arra, ami igazán fontos? Tudd meg itt >>

2 Comments

  • Kripnerné Felföldi Rózsa

    2017. november 17. péntek

    Köszönöm szépen ezt a blog bejegyzést.
    A kérdésem, hogy hogyan működik a MeetEdgar illetve a Loomly?
    A segítséget nagyon szépen köszönöm.

    Kripnerné Felföldi Rózsa

    • Vida Agi

      2017. november 22. szerda

      Ezek úgy működnek, hogy az adott felületen elkészítheted a bejegyzéseket, beidőzítheted őket és beállíthatod, melyik felületre menjenek ki (pl. Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter stb.) Egy naptárban követni tudod, miket időzítettél be és a különféle témájú posztokat kategóriákba sorolhatod, amiket színekkel jelölhetsz. Ez azért jó, mert így tudatosan tudod építeni, mikor milyen témákról írsz, melyik posztnak mi a célja.