Miről írjak ma? 16 ötlet blogokhoz, hírlevelekhez, Facebook posztokhoz

Írnál, de nem jön az ihlet? Tele vagy ötletekkel, de egyiket sem érzed még igazán kiforrottnak? Sokszor csak egy kis inspiráció hiányzik ahhoz, hogy elkészüljön a legfrissebb bejegyzés. Íme néhány ötlet:

1. Írjatok közösen! Ha többen dolgoztok a cégnél, megkérheted a kollégáidat, hogy mindenki írja le a véleményét egy adott témáról 1-2 mondatban. (Plusz ötlet a bizalomépítés jegyében: szóljon arról a bejegyzés, ki mit szeret az ügyfelekkel való munkában a cégednél.)

Ha (még) egyedül dolgozol: kérd meg néhány ügyfeledet, hogy írja le a saját véleményét, tapasztalatát az adott témáról 1-1 mondatban.

2. Írja más a bejegyzést! Például a kutyád, a macskád, az aranyhalad 🙂
Például írhat arról a macskád, hogy az egyik szomszéd cica gazdája magányos lett mostanában és ez hogyan változtatta meg az ő életét (a problémát kicserélheted a célcsoportod problémájára).
Vagy írhat róla a kutyád milyen rendes gazdi vagy, csak kicsit sokat dolgozol mostanában, mert új terméken dolgozol. De láttam már olyan levelet is, amikor a kutya arról írt, hogy „vegyetek sok terméket, mert a gazdim akkor prémium kutyatápot fog venni nekem” 🙂

3. Írj egy történelmi személy, meseszereplő vagy klasszikus filmszereplő nevében! Milyen tanácsokat adna az ügyfeleidnek Mátyás király? Vagy Spongyabob? És Colombo hadnagy?

4. Legyél vicces! Rengeteg ötletet gyűjthetsz ehhez standupokból, kabarékból, ezekben gyakran fedezhetsz fel kész sémákat, amikből aztán új, kreatív és szórakoztató módon tudsz bemutatni egy-egy problémát. Az egyik klasszikus kedvencem a szerepcsere, pl. amikor két gyerek arról beszélget, milyen nehéz dolog a szülőnevelés 🙂

5. Keress infografikákat! Sokszor remek ötleteket lehet találni blogbejegyzésekhez, hírlevelekhez infografikákban, amiket aztán az írásodban kielemezhetsz (mindenképpen jelöld meg a forrást és ne másold le, hanem ágyazd be a képet, így a szerzői jogokat sem sérted meg)
Néhány forrás, ahol jó infografikákat találhatsz minden témában:
www.coolinfographics.com
Siege Media
Creative Blog
Cool Infographics

Vagy keress rá a Pinteresten! (ennek nagy előnye, hogy innen be is tudod ágyazni a grafikákat)

6. Készíts te magad infografikákat! Ennek az előnye az, hogy rögtön két posztot ütsz egy csapásra:

1. Először készíts egy felmérést a blogod olvasói körében!
2. Aztán elkészíted az elemzést, az infografikát és a róla szóló blogbejegyzést.

Infografikákat pl. az infogr.am segítségével készíthetsz.

7. Írj posztot recept-stílusban! 
Pl. „Végy egy nagyon fáradt gyereket, adj hozzá 2 kávéskanál dackorszakot, 1 nap frontátvonulást – és máris kapsz egy kimerült és tehetetlen anyát! Mit lehet tenni? Most megmutatom:…”

8. Írj hivatalos levelet a vevőd egyik nagy problémájának! 
pl. „Tisztelt Fejfájás! Viszonyunk már-már barátian indult, azt gondoltam, csak átmeneti vendég lesz minálunk, nem is okozott különösebb felfordulást….” (nyugodtan letolhatod a „Problémát” és elmondhatod, milyen módszerekkel kívánod elűzni őt)

9. Írj át egy közismert mozit a célközönséged nyelvére!
——-
Pl. Hogyan alakult volna a Die Hard sztorija, ha a főszereplőnek nincs önbizalma?
 Mi történt volna, ha Kevin szülei helikopterszülők a Reszkessetek betörőkben? Miről szólt volna a Dallas, ha a Ewingok ár alatt adták volna a termékeiket?

10. Válogass a gyakran ismételt kérdések közül! Kérdezd meg a Facebook rajongóidat, milyen problémák foglalkoztatják őket mostanában a leginkább, mit kérdeznének – és válaszold meg egy blogbejegyzésben!

11. Írd le a véleményed! Van olyan új szakmai jelenség, trend, vagy aktuális esemény, ami foglalkoztatja az olvasóidat? Írj róla! Mondd el mivel értesz egyet és mivel nem! (tudod: ha véleményvezér szeretnél lenni kell, hogy legyen véleményed :))

12. Készíts videó-válogatást! Pl. válassz ki a témádhoz kötődő filmjeleneteket vagy ismeretterjesztő videókat a Youtube-ról és mindegyikhez írj néhány sor saját véleményt!

13. Írj „Hogyan dolgozom?” – postot! Fotózd le az ügyfeleiddel való találkozásaidat, a referenciáidat! Írj róla, mi történik, miután valaki felkeres téged és illusztráld képekkel!

14. Fotózd le a kedvenc szakkönyveidet a polcon és írj róluk könyvajánlót! Vagy: írj bejegyzést azokról a könyvekről, amik nem szakkönyvek mégis megtanultál belőlük valamit a szakmádról!

15. Kölcsönzött celeb: keress egy filmszereplőt, sorozatszereplőt, akinek a problémái, a helyzete hasonló, mint az olvasóidnak (pl. lakberendező: Kis lakás – sok lakó: Lakberendezési tippek a Jóbarátoktól)

16. Készíts TOP10 listát! Miről? A tavalyi év legfontosabb szakmai változásairól, a tavaly megjelent szakkönyvekről, minden idők leghasznosabb tanácsairól vagy éppen a leggyakrabban előforduló félreértéesekről, tévhitekről a témáddal kapcsolatban!

Jó megvalósítást 🙂

Comments are closed.