Miről írj az év végén?

Sokan szabadságra mennek az év végi ünnepek alatt és nem frissítik a blogjaikat, az olvasók azonban ilyenkor sem szűnnek meg olvasni. Sőt: még többen is vannak, mint a nyüzsgő karácsonyi hétköznapokban. Jó időszak ez arra, hogy új olvasókat találj, új érdekődőket szerezz és ezzel előkészítsd a januári vevőszerző kampányaidat. Miről írj ilyenkor? Néhány ötlet következik:

1. Írj az olvasóról!

Magáról mindenki szívesen olvas, de még szívesebben arról a közösségről, ahova tartozik. Az év vége jó időszak összegezni az előző év tapasztalatait és statisztikáit, például:

Milyen kulcsszavakra találtatok meg idén minket?

Ha használsz Google Analyticset az Ügyfélszerzés -> Kampányok -> Organikus kulcsszavak alatt tudod megnézni, milyen kulcsszavakra találtak idén a legtöbben az oldalra (ne felejtsd el a jobb felső sarokban átállítani a dátumot, hogy a teljes év adatait mutassa):

A kulcsszavak listájából kiválogathatod a legérdekesebbeket és készíthetsz belőlük egy „A legszokatlanabb kulcsszavak, amire idén megtaláltatok minket”-posztot is.

(TIPP: Ha már úgyis megnézted a kulcsszavakat, érdemes kijegyzetelni belőle azokat, amelyik témáról még nem írtál, remek ötleteket lehet innen nyerni a következő bejegyzésekhez is!)

Kik vagytok ti?

A Google Analyticsből is kibányászhatod, de a Facebook oldalad statisztikái között is megkeresheted, kik is az olvasóid. Milyen korúak, hol élnek, milyen neműek stb. Ebből készíthetsz olyan bejegyzést, amiben leírod a tipikus követődet (és egy kis játék keretében akár kitalálhatod egy tipikus napját is) vagy csak simán kiteheted a statisztikát egy kis kommentár keretében és megkérdezheted az olvasóidat, vajon ők beletartoznak-e a „nagy átlagba”. A sok hozzászólás garantált! 🙂

A felhasználóid demográfiájára vonatkozó adatokat a Facebook oldalad Elemzések menüpontjában a Személyek fül alatt találhatod:

Az idei év leggyakrabban feltett kérdései

Ha már kielemzed a legutóbbi évet, összegyűjtheted az előző évben 10 leggyakrabban feltett kérdést a hozzászólások közül így egy nagyon hasznos írás lesz a végeredmény (hidd el, sokan örülni fognak, hogy végre választ kapnak és lesznek olyanok, akik még nem olvasták ezeket). Ha még izgalmasabb írást szeretnél összehozni (esetleg mókásat), akkor összeszedheted a 10 legszokatlanabb vagy legmókásabb kérdést is.

Az év legnépszerűbb posztjai

A legkényelmesebb megoldás így az év végén: elővenni az elmúlt év legnépszerűbb bejegyzéseit és újra kitenni őket. Készülhet belőlük egy blogbejegyzés (2017 TOP 10 legnépszerűbb blogbejegyzése), amiben minden bejegyzéshez írsz 1-2 mondatot körítésnek vagy, ha szabadságra szeretnél menni az ünnepek alatt, beidőzíthetsz előre egy 10 posztból álló sorozatot a Facebook oldaladra, ahol minden nap megosztasz egyet az év legnépszerűbb bejegyzéseiből (10 napra előre megvannak a Facebook posztok jupiiii! 😀 )

2. Trendek

Mit hoz a jövő a szakmádban? Mindegy, hogy tengerbiológiával, anyacsavarokkal vagy gasztronómiával foglalkozik a blogod, az olvasóid kíváncsiak rá, merre tart a szakmád, merre tart az iparágad, mi lesz az új divat, milyen új elméletek vannak. Az, hogy foglalkozol a szakmád jövőjével, képben vagy az újdonságokkal a szakértői imidzsednek is jót tesz majd.

Ez lehet egy általános, az olvasók számára hasznos és előremutató trendeket összegyűjtő írás, de összeszedheted a legagyamentebb elméleteket a jövőre vonatkozóan vagy a legmeghökkentőbb jóslatokat is.

3. Visszatekintés

Ha év vége, akkor érdemes megnézni, mi történt az előző évben, mennyire váltak be a tavalyi év végi jóslatok egy-egy területen, milyen nagy változások voltak az iparágadban. Például milyen új termékek jelentek meg, mi jött divatba, mi mint ki a divatból, milyen új elméletek láttak napvilágot. De összeszedheted a témád legérdekesebb kutatásait is.

Ha pedig már úgyis visszatekintesz, írhatsz egy posztot arról is, mi történt idén a közösséged életében. Én ezt általában egy hírlevélben vagy Facebook posztban szoktam összefoglalni. Leírom, milyen rendezvényeink voltak, milyen új tanfolyamokat indítottunk el, hányan tanultak nálunk stb. De leírom azt is, mik voltak a legnagyobb sikerek, mi az, ami nem sikerült úgy, ahogyan terveztem, miket tanultam meg, milyen tapasztalatokat szereztem.

Ha szeretnéd, készíthetsz letölthető, kinyomtatható évértékelő táblázatot (vagy tesztet) is a követőidnek (ezt sima űrlapként Google Űrlapkészítővel is elkészítheted vagy, ha teszt formájában szeretnéd közzétenni, akkor az Online Quiz Creatort használhatod).

Néhány ötlet:

Mennyire éltél egészségesen 2017-ben? (teszt)
Teszt: Többet tudsz magadról, mint 2016-ban?
Tudod mit tettél 2017-ben? Segítünk a visszatekintésben!

3. Visszaszámlálás

A visszaszámláló jellegű posztok megint csak nagyon praktikusak, ha a két ünnep között semmi kedved nincsen posztolgatni. Egyszerűen csak elkészítesz mondjuk 7 darab képet (már csak 7..6..5……1 nap van hátra 2020-ig) és mindegyikhez írsz valamit. Mi legyen ez a valami?

– válogatás az elmúlt év legjobb posztjaiból,
– minden napra 1-1 önismereti vagy életmód ötlet, ami közelebb visz a jövő évhez,
– minden napra 1-1 idézet,
– minden nap felidéze egyet az elmúlt év legszebb pillanataiból,
– évvégi kihívás: minden napra adsz valamilyen kis feladatot (pl. gyakorlat, amit el kell végezni, viselkedés, amire oda kell figyelni, játék, amit lehet játszani a gyerekekkel, kreatív tevékenység, amit próbáljon ki stb.)
– minden nap megosztasz valamilyen szokatlan vagy vicces tényt vagy történetet a szakmádból.

Na, most már van miről írnod az ünnepek alatt? 🙂
Jó munkát!

Comments are closed.