Nagyobb figyelem, több kattintás a honlapodra ezzel a trükkel:

Egy honlap vagy egy blog látogatottságát, ismertségét többféleképpen lehet növelni. Hosszútávon mindenképpen érdemes olyan módszereket alkalmazni, amik stabil és passzív látogatószámot biztosítanak, mint például a keresőoptimalizálás, a tartalomépítés, vagy a linképítés. Rövid távon azonban nagy ismertséget, sok látogatót tudsz szerezni és a piacod új szegmenseit elérni, ha meglovagolsz éppen aktuális hullámokat, trendeket. Az, hogy hol találsz ilyen hullámokat és hogyan élj velük a marketingedben, lásd lejjebb.

Rengeteg blog és honlap csak csendben csordogál a saját medrében, még véletlenül sem lép ki a megszokott medréből, mintha semmi köze nem lenne az őt körülvevő világhoz. Csak írsz-írsz a saját szakmai mondanivalódról, bemutatod a saját világodat és nincsenek kapcsolódási pontok az élet más területeihez és történéseihez.

Hol tudsz felszállni a legfrissebb hullámra a marketingedben?

1) A blogodban – ez a leginkább nyilvánvaló és legtöbbek által ismert megoldás. Lehet írni szakmai újdonságokról vagy akár nagy nyilvánosságot kapott közéleti vagy kulturális események a témádhoz kapcsolódó részleteiről is (egy jó példa az aktuális esemény és az eltérő témájú blog összeházasítására itt)

2) A hirdetéseidben – ha használsz keresőhirdetéseket (Goole Adwords, Etarget stb.) akkor kézenfekvő, hogy az aktuális témákra is hirdess. Például a Google Trends szerint január elseje környékén nagyon megnő a keresés a fogyókúrával kapcsolatos kifejezésekre, de még az edzőteremre, sportra is. Ebben az időszakban érdemes akkor is hirdetni a témához kapcsolódó szavakra, ha egyébként nem ezzel foglalkozol. Például: pénzügyi tanácsadó hirdetése „Újévkor megfogadtad, hogy idén lefogysz? Nálunk amíg te fogysz, a pénztárcád hízik!”

Bannerhirdetésekben is lehet ám kapcsolódni azokhoz a témákhoz, amik aktuálisan éppen foglalkoztatják az embereket. Ha például tudod, hogy nemsokára indul egy új tévéműsor, amit a tévében már reklámoznak, akkor a banneredben hivatkozhatsz rá. Pl. „Amíg nem indul el az X-Factor – a mi ruháinkban addig is sztár lehetsz!”

Egy csomagközvetítő cég pedig ilyen módon hirdetett az iPad-re:

ipad hirdetés

3) A videóidban

Amikor egy kifejezésre sokan keresnek a Google-ben és a Youtube-on, olyankor jelennek meg az adott témát ábrázoló videók.

Pl. Mivel üssük el az időt, amíg a repülőtéren várakozunk a vulkánkitörés miatt? (ez pl. egy azonnal letölthető e-bookokat árusító könyvesbolt ingyenreklámja lehetne, de jól jöhet annak is, aki letölthető számítógépes játékokat árul)
Mit érdemes megnézned, hol találsz szállást, ha egy adott városban ragadtál a vulkánkitörés miatt? (ez turisztikai cégek számára jöhet jól)

4) Az értékesítési szövegeidben

Épp a héten kaptam egy ilyen hírlevelet egy amerikai kiszervezési szakértőtől, aki éppen Londonba jött volna a héten egy konferenciára: „A vulkánkitörés miatt Kanadában ragadtam.Amíg nem száll fel a repülő,minden CD 40%-al olcsóbb.Az akció a légtérzár végéig tart”

5) A termékeidben

Erre nyilván ti is sok példát tudtok, elegendő csak az iskolatáska és a gyermekeknek szánt termékek piacán körülnézni: ha kijön egy új rajzfilm, azonnal megjelenik a hátizsákokon, az iskolaszereken, a pólókon, a farmereken stb.

Vagy jó példa erre az a cég is, akik még azelőtt elkezdték árusítani az iPadre való tokjaikat, hogy az iPadet kapni lehetett volna.

2 évvel ezelőtt mi is csináltunk hasonlót: tudtuk, hogy véget ért egy nagy tanfolyam, ahonnan nagyon sok folytatásra éhes hallgató került ki, és kijöttünk egy saját oktatással, ami direkt nekik szólt.

6) A közösségi médiában

Ha a blogodban vagy közösségi oldalakon foglalkozol a legaktuálisabb témákkal, azzal nagy nyilvánosságot szerezhetsz, például Szabó Gábor, a Webforgalom blogban készített egy választásokkal kapcsolatos elemzést a pártok közösségi média jelenlétéről, ami többek között a HVG.hu-n is megjelent.

facebookA közösségi oldalakon (Twitteren és Facebookon is érdemes az aktuális eseményekkel foglalkozni. Április 11.-én például a legnagyobb portálok címlapjára is kikerültek azok, akik a választásokról írtak Twitteren és ez jó látogatottságot hozott azok számára, akik linket is tettek a tweetjükbe.

De szürke hétköznapokon is érdemes figyelni az akutális trendekre és írni róluk, mert ezeket a bejegyzéseket sokan küldik tovább (retweetelik) és ebből új követőket, Facebook rajongókat szerezhetsz és ismertebbé válhatsz.

Miért foglalkozz aktualitásokkal is?

Mert az aktuális hírekhez, szakmai eseményekhez kapcsolódó írások nagyobb nyilvánosságot kaphatnak, azaz több látogató jöhet belőlük az oldaladra. Ennek több oka is van:

1) Vírushatás – az újdonságokról mindenki szeretne többet megtudni, ezért sokan továbbíthatják az üzenetedet (pl. Twitteren), sokan tehetik ki linkmegosztókba a blogbejegyzésedet, vagy spontán is terjedhet (e-mailen továbbküldik, Facebookon megosztják, mert hasznosnak találják), így olyanokhoz is eljut az üzeneted, akik eddig nem ismerték az írásaidat. Ez nem csak elmélet: volt, hogy egy tanulmányt küldtem ki Twitteren, ahol akkor 200-an követtek, a tanulmányt végül közel 1300-an olvasták és rengetegen megosztották (TIPP: a ha regisztrálsz a bit.ly oldalon, akkor figyelemmel tudod kísérni az egyes tweetjeid olvasottságát)

2) Szakértői kép – ha nem csak arról írsz, amit te éppen fontosnak tartasz, hanem néha foglalkozol az aktuális eseményekkel is, akkor szakmailag naprakésznek fognak tartani az olvasóid.

3) Keressük az újdonságokat – A keresési trendekben pontosan látszik, hogy az aktuális témákra többet keresnek az emberek, hirtelen megnő az érdeklődés iránta. Pl. amikor napfogyatkozás van, akkor már hetekkel korábban több erre a keresés. Amikor gázáremelés van, akkor erre kezdenek el keresni az emberek. És nem csak a keresőbe írják be gyakrabban ezt a szót, hanem a hírekben, a blogokban és a közösségi oldalakon is gyakrabban megnézik az ezzel kapcsolatos híreket, írásokat, elemzéseket.

Miből lesz hype?

Mindenből, ami nagy nyilvánosságot kap valami miatt. Például reklámozza a tévé, ír róla a sajtó, szerepel a rádióban, ami a csapból is folyik. Például, ha a csapból is egy bizonyos könyv reklámja folyik, mindenfelé látod óriásplakátokon, tévében stb. akkor érdemes hirdetned a címére és írnod róla a blogodban, így te is figyelmet kapsz.

Honnan tudod, hogy valami éppen népszerű?

Ha nagy nézettségű helyeken is reklámozzák, pl. a tévében, óriásplakátokon találkozol vele, a nagy események, amik mindig ismétlődnek (sportesemények pl. olimpia, futball VB), új, induló tévéműsorok, amiknek nagy reklámkampányt csaptak közéleti események (pl. választások, valamilyen közéleti botrány) nagy rendezvények, amire sok ember kíváncsi (pl. Sziget).

masszázsLehet, hogy az adott esemény csak a te célcsoportodnak érdekes (pl. kismamáknak a Születés hete), vagy csak lokálisan foglalkoznak vele sokan (pl. Debrecen-Nyíregyháza rangadó) – az üzletedtől és a célcsoportodtól függően válaszd ki azt, amire az olvasóid biztosan kíváncsiak és amire a célcsoportod is biztosan odafigyel (pl. a választás szinte mindenkinek érdekes, a futball rangadó a kismamák számára kevésbé – hacsak nem arról szól a reklámod, hogy „Amíg te a meccsen ülsz, lepd meg az asszonyt egy kényeztető masszázzsal” ;o)

A holnapi (pénteki) blogbejegyzésben részletesen bemutatom hogyan illessz be hírlevél-feliratkozást az oldaladba, ingyenes blogodba és ezt egy fizetős és egy ingyenes feliratkoztató űrlap segítségével is megmutatom majd.

Legyen saját, működő online vállalkozásod a nyár végére! Tudtad, hogy ez az egyetlen tanfolyam, ami anyáknak tanítja meg az online vállalkozás indítást a nulláról haladó szintig? (ennél szájbarágósabban ezt nem meséli el majd neked senki) >>

8 Comments

  • Vida Agi

    2010. augusztus 17. kedd

    leilieve, először is végig kell gondolnod, ez a célcsoport, milyen oldalakat látogat, milyen szolgáltatásokat használ az interneten – és ezeken a helyeken kell őket elérned. Pl. megnézheted a keresőhasználati szokásaikat a Google Keyword Tool segítségével, így megtudhatod, milyen szavakra érdemes őket keresőoptimalizálás révén elérni és milyen szavakra hirdess Adwordsben. Emellett hasznos lehet megtalálni azokat a portálokat, linkgyűjteményeket, fórumokat is, amiket ez a célcsoport látogat és ezeken hirdetni.

  • leilieve

    2010. augusztus 17. kedd

    Szita Ági !

    Készítettem egy blogot ahol a saját kézzel készült termékeimet , varrásaimat tettem fel . Szereteném megtalálni a gyerekes szülőket akiknak ezeket szánom . Hogyan tudom ezt a csoportot megcélozni ? Válaszod előre is köszönöm szépen . Nagyon jókat, érdekeseket írsz az oldaladon .

  • Zoli

    2010. április 25. vasárnap

    Köszi szépen, Berni, szurkolunk neki!

  • Ancsi

    2010. április 25. vasárnap

    Ági,mint mindig,most is jó tanácsokkal láttál el bennünket. Köszönöm és várom a többi hírlevelet! Ancsi

  • Fehér Ria

    2010. április 24. szombat

    Ezt biztosan használni fogom! Köszi Ági!

  • Erna

    2010. április 23. péntek

    Lassan meglesznek lépésről lépésre azok, amikről Ági írt. Végre ebook írását is elkezdtem, videokat is készítettem már, amik képet adhatnak a tevékenységemről. A többi dolgot is tervbe vettem, nem akarom halogatni őket és tényleg érdemes folyamatosan figyelni az aktualitásokat, mert lehet hova fejlődni.

  • Bernadett

    2010. április 22. csütörtök

    Ügyes a fiú! Megnéztem az oldalt! Sok sikert Richárdnak!

  • Zoli

    2010. április 22. csütörtök

    Sziasztok, én tudok egy ilyen hullámot,amely most még csak lassú, kicsi mozgású, de néhány hónap vagy év múlva hatalmas, viharos erősségű lesz:/Lehet, hogy kicsit reklám is, amit írok, de jó ügy érdekében teszem/

    Egy magyar nemzetközi nagymester sakkozó kisgyerekről szeretnék írni, aki mindössze 14 éves, nagyon nagy tehetség.
    Magyarországon Rapport Richárd érte el legfiatalabban a nemzetközi sakknagymesteri címet.
    Élő pontszáma, fejlődési íve alapján a legjobbak között lesz a helye
    néhány éven belül,írtak róla a New York Times-ban is.

    Létrehoztam 1 csoportot a Facebook-on, melynek neve:
    Magyarország tehetséges fiataljaiért, sikereikért

    Terveim szerint ide írom majd a fontosabb újdonságokat, eredményeket, csatlakozzatok a csoporthoz, ha szeretnétek, hogy minél több tehetséges fiatalnak legyen esélye a kiemelkedéshez a megfelelő menedzseléssel, és minél több sportsikert érjen el Magyarország.

    Előre is köszönöm mindenkinek!