Hogyan népszerűsítsd a blogbejegyzésedet? (letölthető checklistával)

Írtál egy jót és szeretnéd, ha minél több emberhez eljutna? Ezekre figyelj oda:

Kezdő lépések

Találj ki egy ütős címet! Hiába a jó tartalom, ha nem olvassa el senki, mert a címe semmitmondó, unalmas (itt írtam arról, hogyan írj érdekes címsorokat)

Írj egy jó leadet! A lead a cikk felvezetése. Ez lehet egy kis bevezető a témába, lehet kérdésfeltevés, egy gyors összefoglaló a lényegről, leírhatod benne kinek és miben segít a cikked, vagy felkeltheted vele az olvasó kíváncsiságát is a téma iránt.

Találd meg a tökéletes illusztrációt! Egy képet, ami kifejezi a cikk fő mondanivalóját (természetesen legális forrásból szerezd be, mint amilyen pl. a Pixabay), de lehet saját fotó, készíthetsz infografikát (pl. az infogr.am-el, grafikont, kézzel rajzolt vektorgrafikus rajzot, vagy akár ábrázolhatod a lényeget a kockás papíron is, amit aztán lefotózol. A képre tedd rá a honlapcímedet és a cikk címét, így később a közösségi médiában is ezzel a képpel promózhatod a cikket.

Jót írtál? Ezt tedd, hogy el is olvassák:

Szerezzünk olvasókat! De honnan?

Erre 3 lehetőséged van:

1. Hírlevél , azaz kiküldöd a saját hírlevél olvasóidnak a bejegyzést (ha vannak)

2. Kereső

Hasznosan megírt, céltudatos tartalmak egy-egy probémáról, megoldásról, értékes cikkek, amiket az olvasó szívesen olvas, jól tagoltak (alcímek, illusztrációk, videók stb.), ami miatt tényleg végig is olvassa a cikket, aztán továbbkattint más bejegyzésekre: a Google azokat a tartalmakat értékeli, amik ilyenek, mert a felhasználók is ezeket szeretik.

Macerás munka ez a fajta tartalomfejlesztés és sok idő, viszont hosszú távon megvan a gyümölcse: stabil látogatószám, ráadásul az igazán értékes olvasók találják meg az oldaladat, akiknek van problématudatuk.

Alap, hogy ehhez a blognak keresőoptimalizáltnak kell lennie technikai szinten is, és az egyes bejegyzések megírásakor is ügyelni kell az egyértelmű kulcsszavakra és azok változatos használatára és a képek, ábrák keresőoptimalizálására (alt-tagek kitöltése, képaláírások, képfájl neve).

Ha „csak úgy írsz”, amit gondolsz, kevesebb látogatód lesz, mintha odafigyelsz ezekre a szempontokra is (a keresőoptimalizált szövegírásról itt olvashatsz tőlem egy hosszabb tanulmányt).

3. Közösségi média

Figyelemfelkeltő, érdekes, meghökkentő címek, jó illusztráció, érdekes vagy aktuális témák: nagy vonalakban ez az, ami sok látogatót hozhat. Nem elég megírni a cikket és kitenni valahova, valahogy be is kell juttatni a köztudatba:

– kiteheted a Facebook oldaladra egy kis ajánló kíséretében,
– megoszthatod a magán Facebook profilodon,
– egyre több blog csinálja azt is, hogy indít a blog témájához csatlakozóan egy nyílt vagy zárt, de nem titkos Facebook csoportot, ahol közösséget épít és mellette oda teszik fel az új írásokat is. Ennek a hátránya az, hogy bárki írhat bele és reklámozhatja magát akár a konkurencia is, tehát kell házirend és folyamatosan kell moderálni, cserébe jó kis közösséget lehet építeni így. Vagy dönthetsz úgy is, hogy építesz egy zárt, titkos csoportot csak az ügyfeleidnek, ahova csak azok kerülhetnek be, akiket beengedsz és ki is zárhatod a nem megfelelően viselkedőket.
– a cikk alatt megkérheted az olvasókat, hogy ha hasznosnak találták osszák meg (a lájk nem elég),
– felteheted a Propeller.hu-ra (közösségi híroldal),
– a cikkben található képet bepinelheted a Pinterest tábládra,
– kiteheted a Twitterre,
– a blogbejegyzéshez készült illusztrációt vagy egy képet, ahogyan éppen befejezed a blogbejegyzést, kitehetsz az Instagramra.

A cél az, hogy minél szélesebb tömeghez jusson el minél gyorsabban, és kezdjék el megosztani.
Amire itt ügyelni kell: könnyű elmenni a szenzációhajhászat és a sok, de értéktelen kattintás irányába. Álcikkek, botrányos címek, amik végül semmilyen értékes tartalmat nem rejtenek. Csábító az ilyen módon szerzett nagy látogatottság, de semmi értelme.
Jön egy csomó látogató, aztán elégedetlenül elmegy.
Ezek a tartalmaid is legyen értékesek, hasznosak, érdekesek, hogy a beérkező látogatók meg is maradjanak állandó olvasónak.

És még egy: ne felejtsd el néha népszerűsíteni a régebbi bejegyzéseidet is:
– az év/hónap legjobb cikkei összeállítások,
– egy adott témáról 2-3 cikkből álló ajánló,
– korábbi cikk újra ajánlása.

Ezt a listát letöltheted magadnak kinyomtatható listában is, hogy minden blogbejegyzés megírásakor puskázhass belőle: Látogatók a blogodra (pdf formátum)

3 Comments

  • Mária

    2016. július 07. csütörtök

    Kedves Ági!

    Nagyon hasznosak a bejegyzéseid, rengeteg ötletet adtál, köszönöm. 🙂
    Nemrég indítottam egy weboldalt csak kedvtelésből, de szeretném jobbá tenni és a weboldal témájára épülő vállalkozásba kezdeni. Megtennéd, hogy megnézed a weboldalam és megosztod velem véleményed, ötleted? Nem értek a honlap szerkesztéshez, grafikus sem vagyok, így elég egyszerű az oldal..

    Előre is köszönöm!

    Üdvözlettel: Mária

  • Emese

    2016. április 26. kedd

    Agi, köszönöm a cikket, nagyon hasznos a tartalma. Mivel keszitetted a vegen talalhato csekklistat? Köszönöm a valaszodat elöre is!

    • Vida Agi

      2016. április 27. szerda

      Open Office-al.