7 tipp a blogod látogatószámának növelésére





Ha blogot írsz, akkor már nyilván nagyon jól tudod, hogy a blogolás rákfenéje a látogatottságnövelés. A hagyományos taktikák itt nem mindig jönnek be, pl. a linkgyűjtemények többsége nem szívesen látja a blogokat, különösen az ingyenes blogszolgáltatóknál levő blogokat, a többi módszer (pl. a videómarketing, keresőoptimalizálás, bannerhirdetés stb.) persze alkalmazható, de a használathoz némi kreativitás szükségeltetik.

Ez most egy két részes sorozat lesz. Az első részben arról írok, hogyan szerezd meg a látogatókat a blogodra, holnap pedig arról lesz szó, hogyan tartsd meg őket.

TIPP 1. Linkelj okosan

Jó dolog, sőt szükséges is, hogy linkelj kifelé a blogbejegyzéseidből. Az emberek szeretik a jó hír hozóját, ha tehát olyan oldalt találsz, ami érdekes lehet az olvasóid számára, nyugodtan oszd meg. Nincs annál bénább, amikor egy blogban soha nincsenek linkek, nehogy a látogatók elmenjenek az oldalról. Keskeny azonban a határmezsgye a felüllinkeltség és az alullinkeltség között. Ha mindent belinkelsz a bejegyzéseidbe, ami csak felmerül, akkor könnyen felüllinkelt lehet, azaz a látogatóid nem tudják hova kattintsanak, ha viszont mindig csak körülírod a hivatkozott oldalakat, akkor az olvasó úgy érezheti, nem informálod megfelelően a témában. Az alapszabály az, hogy a nagy és ismert oldalakat nem kell linkelni (pl. felesleges a lap.hu-t vagy az index.hu-t linkelni önmagában), ha viszont azoknak egy aloldalát vagy egy cikket szeretnél javasolni, akkor add meg a linket. Ugyanez vonatkozik a blogokra is: ha egy ismert blog főoldaláról van szó, arra nem érdemes hivatkozni, ha azonban egy eddig még ismeretlen gyöngyszemet találtál, vagy egy hasznos postot olvastál valahol, akkor miért ne linkelnél rá.

És mi köze van mindennek a látogatottságnöveléshez? Ha linkelsz másokra, ők is linkelni fognak rád, ez a lényege a blogoszférának, a blogok rendszerének. A Blogrollba kiteheted azokat a blogokat, amiket ajánlasz másoknak is, és ők is viszont linkelnek majd rád. Van olyan blog, ahonnan havonta 4-500 új látogató jön át hozzám.

TIPP 2. Trackbackelj

Amikor felteszel egy új blogbejegyzést és hivatkozol benne egy másik blogpostra, akkor van a szerkesztőfelületen egy olyan beállítási lehetőséged, hogy “Trackback”, ide kell bemásolnod a hivatkozott bejegyzés trackback linkjét, amit nagyjából itt találsz meg:

trackback

Ha ezt megteszed, akkor a másik oldalon a linkelt bejegyzésben meg fog jelenni a bejegyzésed linkje (egyes blogrendszerekben a kommentek között, másutt a Trackback-ek között), így akik az adott bejegyzést olvassák, kapcsolódó írásként elolvashatják a tiédet is.

TIPP 3. FAQ tartalom

Minden témában vannak olyan központi kérdések, amik újra és újra felmerülnek (pl. a babákkal kapcsolatban az alvás és a hozzátáplálás téma). Ha veszed a fáradtságot és ezeknek a témáknak nagyon alaposan utánajársz, majd egy részletes cikket (majdhogynem tanulmányt) írsz róla, ami minden szempontból összefoglalja a felmerülő kérdéseket, azzal eléred, hogy az adott témának ez legyen az alap-írása, amire mindenki hivatkozik. Ha egy megoldatlan problémáról végre megjelenik egy részletes összefoglaló, annak mindenki örül és kvázi vírusmarketing-szerűen terjed majd el a híre.

TIPP 4. Analizálj!

Kövesd nyomon nap, mint nap a statisztikáidat, nézd meg honnan jött sok látogató és honnan kevesebb és azokat a területeket erősítsd, ahonnan a többség érkezik. Figyeld az is, milyen kulcsszavakra találnak rád (néha olyanokat is felfedezel majd közöttük, amire te sosem optimalizáltál) és milyen tartalmakat olvasnak a legtöbben (ez akár új tartalomfejlesztési ötleteket is adhat)

TIPP 5. Hagyd, hogy terjedjen 🙂

Ha nem használsz 21. századi módszereket a blogodban, az olyan, mintha sereg nélkül indultál volna a csatába 🙂 Tegyél ki minden post alá olyan gombot, aminek segítségével meg tudják osztani az adott bejegyzést linkmegosztókon. Hogy szerinted még senki nem használja? De ha nem kezded el ösztönözni őket a megosztásra, akkor soha nem is fogják… Néhány lehetőség:

AddThis
SocialMarker
AddToAny
Wordpress alatt a Sociable nevű plugint használhatod.

TIPP 6. Írj okos címsorokat!

Amikor címeket adsz a bejegyzéseidnek, két dolgot tarts a fejedben: a cím legyen kulcsszó-orientált (hogy a keresőkben jó helyet szerezzen), ugyanakkor a látogatóid számára is érdekes. Soha ne csak 2-3- kulcsszóra próbáld optimalizálni a blogodat, mert egy idő után bosszantó mindig ugyanarról olvasni, hanem járd körbe a témával kapcsolatos összes részterületet, ezeknek a területeknek is megvannak a maguk kulcsszavai, amikre az egyes bejegyzéseket külön is optimalizálhatod.

Ugyanez vonatkozik a címkék és kategóriák használatára is. Gyakran a keresők találati listáján előrébb szerepel egy-egy címke vagy kategória oldala, mint a bejegyzések, hiszen ezek gyűjtőoldalai egy adott témának.

TIPP 7. Használj keresőbarát linkeket!

Alapkövetelmény, hogy a linkjeid ne így nézzenek ki: www.domainnev.hu/blog/post?ID=47891
A blogrendszerek többségében beállíthatóak a keresőbarát linkek, WordPressnél a Beállítások alatt a Közvetlen link beállítások menüpontban tudod ezt megtenni. Érdemes itt a saját struktúrát használni és a /%category%/%postname% értéket megadni, így a linkjeidben meg fog jelenni a kapcsolódó kategória neve és a bejegyzés címe is. WordPress alatt a bejegyzés felvitelekor külön állítható a link szövege is, így ha pl. nagyon hosszú a cím, akkor rövidebbre és kulcsszó-orinentáltabbra írhatod át.





25 Comments

  • Hagyánek Barbara

    Reply Reply 2013. november 21. csütörtök

    Ön egy Kincs. H Barbara

  • Pentachord

    Reply Reply 2012. augusztus 02. csütörtök

    Szia Ági, az 5. pontban használt Socialmarker.com külföldi oldalakra tesz be. Ezt is használod a magyar közönség eléréséhez? Vagy csak példa volt? Ezt most nem értem 🙁
    köszönöm, Bea

    • Vida Agi

      Reply Reply 2012. augusztus 05. vasárnap

      Igen, használom, mert magyarok is használják a nagyobbakat (del.icio.us, digg.com stb.), plusz linkeket nyersz általa, amik a Google találati listán a jobb helyezés elérésében segítenek.

  • Bacs

    Reply Reply 2011. október 22. szombat

    Köszi a tippeket, fel fogom használni!

  • Maya

    Reply Reply 2011. július 18. hétfő

    Szia Ági,

    Mennyi idő kell ahhoz, hogy egy oldal elérje a 100 látogatót?

    Mi van akkor ha jönnek-jönnek a látogatók, de nagyon kevés az oldalon eltöltött idő? Hol lehet a probléma?

    Köszönöm!

    Üdv.

    Maya

    • Vida Agi

      Reply Reply 2011. július 21. csütörtök

      Ez sok mindentől függ: mi a téma, ki a célcsoport, milyen eszközökkel szerzed a látogatottságot. Adwordsből pl. azonnal elérheted, keresőből naponta bővülő tartalommal és linképítéssel 1 hónap kb. egy nagyobb célcsoportnál.

  • Maya

    Reply Reply 2011. július 05. kedd

    Szia Ági,

    Mennyi idő kell ahhoz, hogy egy oldal elérje a 100 látogatót?

    Mi van akkor ha jönnek-jönnek a látogatók, de nagyon kevés az oldalon eltöltött idő? Hol lehet a probléma?

    Köszönöm!

    Üdv.

    Maya

  • Zoli

    Reply Reply 2009. május 22. péntek

    Ági, köszi nagyon a választ.

    Jó cégépítést és jó tanulást kívánok a töbieknek is.

    Üdv:
    Zoli

  • Vida Ági

    Reply Reply 2009. május 22. péntek

    Zoli, az első alkalommal be kell mindegyikbe regisztrálnod, de a következő alkalmakkor már csak végig kell kattintgatnod mindegyiken. Az automaták nem jók, régebben tesztelgettem néhányat, de nem működnek, viszadobják a linkedet az oldalak, ez az ő szempontjukból érthető is, hiszen ők azt szeretnék, ha felmennél az oldalra, amikor linket ajánlasz, hiszen ezek nem linkkatalógusok, hanem interaktivitásra és közösségre épülő oldalak.
    Kulcsszavakat magyarul szoktam megadni magyar oldalnál, bár néhány helyen nem jelenik meg az ékezet, ezért ott ékezet nélkül szoktam megadni.

    A Socialmarker úgy működik, hogy fent megadod az adatokat, aztán lépésről lépésre végig kell menned az összes linkmegosztón úgy, hogy az alsó frame-ben végig látható marad az adat, amit megadtál, és részben ki is tölti neked az űrlapokat, ezzel könnyíti meg a dolgodat, de ez nem automata, csak kitöltési segédlet.

    Ezeket a fizetős dolgokat felejtsd el, semmit sem érnek (kivéve persze, akik nem szoftverrel építenek linket, hanem “manuális” úton, annak van értelme, pl. a linkmarketing.hu szolgáltatása)

  • Zoli

    Reply Reply 2009. május 21. csütörtök

    Sziasztok, ha valaki válaszolna a május 15-én itt feltett kérdéseimre, nagyon megköszönném.

    Köszi előre is mindenkinek.

    Üdv:Zoli

  • Tormási Kati

    Reply Reply 2009. május 21. csütörtök

    Kinga, Ági, köszönöm!

  • Kriszta

    Reply Reply 2009. május 18. hétfő

    természetesen,itt a web cím:http://www.babelation.com/?q=node/676

    ide ne regisztrájatok,tanuljatok az én hibámból.

  • admin

    Reply Reply 2009. május 18. hétfő

    Kriszta, ez milyen oldal volt? Csak, hogy mások innen, nehogy beleszaladjanak ugyanebbe a csapdába…

  • Kriszta

    Reply Reply 2009. május 18. hétfő

    Én regisztráltam, egy social network angol nyelvű oldalra. A vezető keresett meg, hogy az én cikkeim az ő oldalának is látogatottságot hoznak, amikor arra került volna a sor, hogy fizessék ki a jutalékot, akkor töröltek a tagok közül. De közbe egy rakás személyes adatot kiadtam nekik. Most változtathatom meg az összes elérhetőségemet, hogy ne tudjanak kutakodni a gépembe.

  • admin

    Reply Reply 2009. május 18. hétfő

    Kati, például, amikor leírom az oldalon, hogyan kell növelni a látogatottságodat, milyen eszközök vannak, de a fizetős anyagban mondom csak el, hogyan tudod a saját piacodra testreszabni.

  • Kinga

    Reply Reply 2009. május 17. vasárnap

    Kati!
    Megpróbálok egy példát írni Neked. Valaki megkérdezi, hogy mi kell az anyagi függetlenség eléréséhez? És akkor elmondom a mit, hogy tűzzön ki célt, részcélokat, takarékoskodjon, költsön kevesebbet, csak jó adósságokba gondolkodjon, használjon modern pénzügyi eszközöket. De ebből még nem derül ki a hogyan, ami valójában elvisz a megvalósításhoz.
    Hogyan? A célokhoz pl. rendelj konkrét összeget, határidőt. Akkor már látom, hogy éves szinten mekkora megtakarítási képességre van szükség. A megtakarítási képességet úgy tudod növelni, hogy vagy a bevételeidet növeled vagy a kiadásaidat csökkented, a kiadásokat úgy tudod csökkenteni, hogy két nagy csoportra osztod őket, szükséges kiadások, rossz kiadások, a rossz kiadásokat időben el kell tolni, azokra pl. nem szabad hitelt felvenni,…

  • Tormási Kati

    Reply Reply 2009. május 17. vasárnap

    Köszönöm, Ági, ezt igyekszem megemészteni 🙂 (azaz most még homályos, de a gyakorlatban majd biztosan kitisztul) – esetleg tudsz valami példát mondani rá?

  • admin

    Reply Reply 2009. május 16. szombat

    Kati, az alapszabály kb. így hangzik: a “mit csinálj” témák mennek az ingyenes anyagokba, a “hogyan csináld” témák a fizetősbe.

  • Tormási Kati

    Reply Reply 2009. május 15. péntek

    A 3. ponthoz kapcsolódik a kérdésem, ami éppen amúgyis foglalkoztat: Ági, te mi alapján döntöd el, hogy egy résztéma kidolgozását ingyen teszed közzé, vagy fizetős anyagaidba dolgozod bele?

  • Moni

    Reply Reply 2009. május 15. péntek

    Már én sem vagyok kismama, de jó ide jönni! Köszönöm!

  • Kiss Ida

    Reply Reply 2009. május 15. péntek

    Kösz, Ági!

    Az én bánatom az, hogy a spanyol nyelvű net majdnem hermetikusan el van zárva az angoltól. Valamilyen fura oknál fogva a spanyol anyanyelvűeknek nagyon nehezen megy az angol, ezért kevés dolgot adaptálnak. Olyan a spanyol nyelvű szörfölés, mint az angol net tíz évvel ezelőtt. A mexikói tárhelyszolgáltatóm pl. kiváló támogatást nyújt a lefordított autoresponderéhez, miközben egyáltalán nem beszéli az angolt, én adok neki tippeket, és olykor lefordítok neki ezt-azt.

    Ez persze nagy-nagy lehetőség is, emiatt szántam rá magam az átállásra. Százmillió felett van a széles sávon internetezők száma, és alig van tartalom. Eleinte kutya nehéz volt spanyolul írni, főleg, mert nem tudom olyan árnyaltan kifejezni magam, mint magyarul. De ennek is vannak előnyei, az egyszerűbb nyelvezet többekhez elér. Ugyanakkor semmilyen iránytűm nincsen pl. a közösségi oldalakhoz, nincsenek cikkgyűjtemények, véletlenszerűen bukkanok rá egy-egy jó fórumra. Sajnálni azért nem kell, minden percét élvezem 🙂

  • Zoli

    Reply Reply 2009. május 15. péntek

    Sziasztok!

    A socialmarker.com oldalon, melyet az 5.tippnél megadott Ági, az olvasható, hogy 15 perc alatt a legjobb 49 social bookmarking oldalon fent lehet a linkünk.

    Ez hogyan működik?

    Néhányat megnéztem, ezeken regisztrálni is kell, biztos van valami gyorsítási lehetőség, mert egyébként kevés lenne a 15 perc.
    A fenti űrlapon megpróbáltam megadni az adatokat és elküldeni, utána rákerestem néhánynál, de nem nagyon találtam meg az oldalam a kereséseknél.
    Valakinek van ötlete, hogyan gondolhatják a 15 percet?
    Vagy ezt arra írja, hogy ha már valaki regisztrált, azután 15 perc?

    Angolul vagy magyar nyelven küldjük el a leírást és a kulcsszavakat ezeknél?

    Amikor a linképítésnél beszélgettünk az automatizmusról, hogy a fizetett linkek nem érnek sokat, ez vonatkozik a social bookmarking oldalakra is?
    Mivel találtam olyat, hogy 150 dollárért 160 vagy 180 ilyen oldalra kiraknak.

    Ezzel kapcsolatban van még 1 oldal, ahol 25-től 60 dollárig 100 és 240 social bookmarking oldalra kiraknak.

    Itt sem jó az automatizmus vagy ezekre mi vonatkozik?

    Ezekről mi a véleményetek?

    Köszi, üdv:
    Zoli

  • Edit

    Reply Reply 2009. május 15. péntek

    Köszi Ági a szuper ötleteket. Csak az a fránya technika ne lenne. Például hogy tudom a linkmegosztó gombokat a bejegyzésem alá varázsolni? Ezeket érdemes választani, amik nálad vannak, vagy tetszés szerint lehet válogatni?

    Köszi

    Edit

  • Annmary

    Reply Reply 2009. május 15. péntek

    Én is nagyon sok ötletet kaptam!
    Köszi Ági!

  • Kovács Csabi

    Reply Reply 2009. május 15. péntek

    Üdv Agi

    Már régebb óta olvasom a blogodat, pedig nem vagyok kismama. Eddig mindíg tudtál valami jó ötletet adni. Ez a bloglátogatottság növelés pedig pont jól jön most nekem. Köszönöm szépen.

    Csabi

Leave A Response

* Denotes Required Field